Την πρώτη του δοκιμή σε δημόσιο δρόμο πραγματοποίησε αυτοοδηγούμενο φορτηγό στη Γερμανία.

Με το πάτημα ενός κουμπιού, ο «αυτόματος πιλότος»(Highway Pilot) της Daimler βοηθά το όχημα να αποφεύγει άλλα οχήματα στον δρόμο, μέσω ενός ραντάρ και ενός συστήματος αισθητήρων/ καμερών.

Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, απαιτείται η παρουσία ανθρώπου οδηγού- και στο παρθενικό αυτό ταξίδι οι επιβαίνοντες δεν ήταν άλλοι από τον Ουΐνφριντ Κρέτσμαν, υπουργό- πρόεδρο του κρατιδίου τη Βάδης- Βυρτεμβέργης και τον Dr. Βόλφγκανγκ Μπέρνχαρντ, μέλος του συμβουλίου διαχείρισης της Daimler που είναι υπεύθυνο για φορτηγά και λεωφορεία.

Το φορτηγό είναι ένα Mercedes- Benz Actros, εξοπλισμένο με το συγκεκριμένο «έξυπνο» σύστημα για κίνηση σε δημοσίους δρόμους.

Ο κ. Κρέτσμαν έκανε λόγο για την άνοιξη μιας νέας εποχής στην αυτοκίνηση, με την αυτόνομη και ημιαυτόνομη κίνηση.

«Αυτόνομα οδηγούμενα και δικτυωμένα οχήματα βελτιώνουν τη ροή της κυκλοφορίας και μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην αποφυγή κυκλοφοριακών συμφορήσεων και της καταπόνησης των οδηγών.

Επίσης βελτιώνουν την ασφάλεια». Σε αυτό το πλαίσιο, πρόσθεσε, η κυβέρνηση του κρατιδίου σχεδιάζει το στήσιμο ενός χώρου δοκιμών για αυτόνομα και ημιαυτόνομα οχήματα.

Η συγκεκριμένη έκδοση του προγράμματος είναι ημιαυτόνομου χαρακτήρα, δηλαδή ενώ το όχημα είναι σε θέση να κινείται μόνο του σε έναν αυτοκινητόδρομο, ο οδηγός έχει την πλήρη ευθύνη, καθώς πρέπει να παρακολουθεί την κίνηση και να είναι έτοιμος να επέμβει ανά πάσα στιγμή.

Ως εκ τούτου, τοHighway Pilot μπορεί να συγκριθεί με τα αντίστοιχα συστήματα αυτόματων πιλότων που συναντώνται στην αεροπορία.

Το σύστημα περιλαμβάνει εμπρόσθιο ραντάρ και stereo camera, καθώς και αποδεδειγμένα λειτουργικά συστήματα, όπως το Adaptive Cruise Control +.

H τεχνολογία έχει προσαρμοστεί στα δεδομένα των δημοσίων δρόμων, και έχει ληφθεί ειδική μέριμνα για την καλύτερη αλληλεπίδραση ανάμεσα στα διαφορετικά τμήματά της, με το όλο σύστημα να έχει διανύσει 20.000 χιλιόμετρα σε Γερμανία και ΗΠΑ.

Επίσης, το Highway Pilot είναι σε θέση να ανταποκρίνεται σε απρόβλεπτες συνθήκες (καιρός, προβληματικές/ ασαφείς ενδείξεις), καθώς σε τέτοια περίπτωση προτρέπει τον οδηγό να πάρει πάλι το τιμόνι, δίνοντάς του τον απαραίτητο χρόνο να το κάνει .

Εάν και πάλι δεν υπάρξει αντίδραση (μετά από οπτικά και ακουστικά σήματα/ ερεθίσματα), τότε το φορτηγό σταματά μόνο του.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr