937fm
Αρχική » Πολιτική » Δ.Κωνσταντόπουλος: Να επαναφερθεί το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής Ξένης Γλώσσας στην Ε΄ και ΣΤ’ Δημοτικού
Δ.Κωνσταντόπουλος: Να επαναφερθεί το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής Ξένης Γλώσσας στην Ε΄ και ΣΤ’ Δημοτικού

Δ.Κωνσταντόπουλος: Να επαναφερθεί το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής Ξένης Γλώσσας στην Ε΄ και ΣΤ’ Δημοτικού

KonstantopoulosDimitis

 

 

 

Αιφνιδιαστικά δημοσιοποιήθηκε μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα η Υπουργική Απόφαση με Αρ. Πρωτ.: Φ12/657/70691/Δ1/26-04-2016 με θέμα: «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου» βάσει της οποίας ρυθμίζονται με προβληματικό τρόπο ζητήματα αναφορικά με τη διδασκαλία της δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού.

 

Συγκεκριμένα, στην ανωτέρω Υπουργική Απόφαση αναφέρεται, πρώτον, ότι «οι μαθητές διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά-Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις δηλώσεις των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε΄ τάξη». Με αυτή τη ρύθμιση δεν δημιουργούνται πλέον παράλληλα τμήματα, αλλά υπερισχύει η λογική της «πλειοψηφίας» που στερεί στην πραγματικότητα από τους μαθητές το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής δεύτερης γλώσσας. Αυτό θα έχει ως συνέπεια οι μαθητές να εξαναγκάζονται να διδαχθούν άλλη Ξένη Γλώσσα από αυτή που έχουν επιλέξει. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί ΠΕ05 και ΠΕ07 θα υποβάλλονται σε μετακινήσεις με γνώμονα την προσφερόμενη κάθε φορά γλώσσα, γεγονός που πρακτικά σημαίνει την υποχρέωση τους για κάλυψη μεγάλων χιλιομετρικών αποστάσεων, αφού δεν θα μετακινούνται πλέον από σχολική μονάδα σε σχολική μονάδα εντός της ίδιας περιοχής, αλλά από περιοχή σε περιοχή για να καλύψουν το ωράριό τους, επιβαρυνόμενοι μάλιστα τα έξοδα. Επιπρόσθετα, η ρύθμιση αυτή δημιουργεί νέα δυσεπίλυτα προβλήματα στη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης, τη Δευτεροβάθμια, όπου οι μαθητές επιλέγουν ελεύθερα τη γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν και έτσι θα συνυπάρξουν στο ίδιο τμήμα Ξένης Γλώσσας μαθητές διαφορετικών γνωστικών επιπέδων (διδαγμένοι-αδίδακτοι), αφού για τη Β’ Ξένη Γλώσσα δεν υπάρχει ο διαχωρισμός σε προχωρημένους και αρχάριους.

 

Άλλο ένα σημείο της Υπουργικής Απόφασης που είναι ιδιαίτερα προβληματικό σχετίζεται με τη δυνατότητα εγγραφής και φοίτησης μαθητών στο Ολοήμερο πρόγραμμα. Συγκεκριμένα στην Υπουργική Απόφαση αναφέρεται ότι: «Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα εγγράφονται και φοιτούν οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους» και «στο Ολοήμερο Πρόγραμμα καθημερινά και για 1 διδακτική ώρα εντάσσεται επιλεγόμενο διδακτικό αντικείμενο από τα αναφερόμενα: Τ.Π.Ε., Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή και Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων». Πρόκειται για μια ρύθμιση που στη σημερινή οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα, με πολλούς γονείς να έχουν απωλέσει τη θέση εργασία τους, δημιουργεί ανισότητες. Γι’ αυτό κρίνεται απαραίτητο να δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και των παιδιών των ανέργων συμπολιτών μας και επιπλέον να προστεθεί το διδακτικό αντικείμενο της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας (Γαλλικά ή Γερμανικά), ώστε να δοθεί η δυνατότητα εμβάθυνσης στη γλωσσομάθεια ως κατεξοχήν προσόν επαγγελματικής αποκατάστασης στο μέλλον.

 

Η εν λόγω Υπουργική Απόφαση διαμορφώνει ένα άδικο σύστημα επιλογής Ξένης Γλώσσας και υποβάλλει τόσο τους εκπαιδευτικούς ΠΕ05 και ΠΕ07 όσο και τους μαθητές σε μεγάλη ταλαιπωρία. Παράλληλα, οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις που επιφέρει αποκαλύπτουν τις πραγματικές προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας να προωθήσει τις περικοπές προσωπικού υποβαθμίζοντας κάθε δομή της εκπαίδευσης.

 
Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε κύριε Υπουργέ:

 

  1. Θα επαναφέρετε το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής της Ξένης Γλώσσας στην Ε΄ και ΣΤ’ Δημοτικού;
  2. Σκοπεύετε να αποσύρετε την Υπουργική Απόφαση ή έστω να επανεξετάσετε τις αναφερόμενες ρυθμίσεις που δημιουργούν πραγματικά προβλήματα στους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς και ακυρώνουν στην πράξη τη διαδικασία προσαρμογής της Ξενόγλωσσης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της χώρας μας στις ευρωπαϊκές και διεθνείς συνθήκες, συμφωνίες και συμβάσεις, τις οποίες η Ελλάδα έχει συναποφασίσει και συνυπογράψει;
  3. Σκοπεύει το Υπουργείο Παιδείας με συγκεκριμένες ενέργειες να εκπονήσει ένα σχέδιο για την Ξενόγλωσση Εκπαίδευση που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και μαθητριών της χώρας;

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος