937fm
Αρχική » Slider » Ιόνια Οδός: Εγκρίθηκε η τρίτη καταβολή από το Δημόσιο με 74,2εκ.ευρώ
Ιόνια Οδός: Εγκρίθηκε η τρίτη καταβολή από το Δημόσιο με 74,2εκ.ευρώ

Ιόνια Οδός: Εγκρίθηκε η τρίτη καταβολή από το Δημόσιο με 74,2εκ.ευρώ

ioniaΕγκρίθηκε τελικά από το Υπουργείο Υποδομών με υπογραφή του Υπουργου Γιώργου Σταθάκη, η τρίτη καταβολή της Πρόσθεσης Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου στο έργο παραχώρησης της Ιόνιας Οδού με το ποσό των 74.233.338 ευρώ. Το ποσό αυτό είναι μέρος της συμφωνίας του Νοεμβρίου του 2013 προκειμένου να ξεπαγώσουν τα έργα τόσο στην Ιόνια όσο και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους.

Η έγκριση του ποσού επιτρέπει την εξέλιξη των έργων που προχωρούν με περιφερειακές δυσκολίες σε θέματα απαλλοτριώσεων αλλά και στην περίφημη έγκριση της αναθεωρημένης ΜΠΕ που θα επιτρέψει να ξεκινήσουν οι εργασίες διάνοιξης της σήραγγας Κλόκοβας.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές από το ΥΠΕΚΑ η αναθεωρημένη ΜΠΕ βρίσκεται έτοιμη προς υπογραφή στο Υπουργείο εδώ και καιρό. Στην πρόσφατη συνάντηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Νέας Οδού που κατασκευάζει την Ιόνια Οδό ζητήθηκε να προχωρήσουν οι διαδικασίες τόσο για τις απαλλοτριώσεις, όσο και για την υπόθεση της ΜΠΕ.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως αυτές οι χρονικές καθυστερήσεις που είναι ευθύνη του Δημοσίου, θα επιφέρουν με μαθηματική ακρίβεια αιτήματα παρατάσεων στη χρονική διάρκεια των έργων και αποζημιώσεων λόγω της χρονικής υστέρησης που παρουσιάζει το έργο.

Βέβαιο είναι πολύ οδυνηρό από την πλευρά της Πολιτείας, 8 χρόνια μετά την πρώτη υπογραφή των συμβάσεων παραχώρησης για την κατασκευή των αυτοκινητόδρομων να υπάρχουν ακόμα περιπτώσεις απαλλοτριώσεων, ειδικά τη στιγμή που εκείνες οι συμβάσεις (του 2007) μιλούσαν για παράδοση των χώρων στους παραχωρησιούχους εντός 12 μηνών…

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Ο διαχωρισμός βόρειο από νότιο τμήμα υπάρχει. Το ζητούμενο είναι πότε θα κλειδώσει το πρώτο τμήμα που θα δοθεί στην κυκλοφορία με τα σενάρια για τμηματική λειτουργία να πληθαίνουν καθώς είναι πρακτικά και επιχειρησιακά δύσκολο να υπάρξει ταυτόχρονη απόδοση όλου του μήκους του δρόμου στην κυκλοφορία.

Μαθηματικά η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται πλέον το 2016, χωρίς να υπολογίζεται η σήραγγα Κλόκοβας που πάει για τουλάχιστον 1 χρόνο μετά και βλέπουμε.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com