OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Η αποκρατικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων θεωρείται η πιο πιθανή, εν εξελίξει, αποκρατικοποίηση για να συνεχίσει τον δρόμο που είχε λάβει πριν από τις εκλογές του περασμένου Γενάρη. Αιτία; Η συμμετοχή της γερμανικής κρατικής Fraport, αλλά κυρίως οι πιεστικές ανάγκες εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων. Ακόμη θα πρέπει να σταθμιστεί το υπέρογκο τίμημα που καταβάλλει ο προτιμητέος επενδυτής, το οποίο ξεπερνάει με κάθε είδους μέτρηση το τίμημα όλων των άλλων αποκρατικοποιήσεων.

Συνολικά, εκτιμάται ότι το ελληνικό Δημόσιο θα λάβει πάνω από 10 δισ. ευρώ στην 40ετία από την παραχώρηση της εκμετάλλευσης των αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport – Slentel. Επίσης, το ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράξει το υψηλότερο προκαταβαλλόμενο τίμημα, ύψους 1,24 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα το υψηλότερο τίμημα που έχει εισπράξει είναι τα 622 εκατ. ευρώ από την ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ (Νοέμβριος 2013) και ακολουθούν τα 400 εκατ. ευρώ από την πώληση του 10% του ΟΤΕ (Ιούλιος 2011), τα 261 εκατ. ευρώ από την πώληση και επαναμίσθωση των 28 κτιρίων (Απρίλιος 2014) και τα 190 εκατ. ευρώ από τη 12ετή παραχώρηση της άδειας των λαχείων (Σεπτέμβριος 2013).

Πολλοί εγείρουν θέμα ανταγωνισμού, καθώς ένας επενδυτής θα ελέγχει σημαντικό αριθμό σχετικά μεγάλων αεροδρομίων. Στελέχη της κοινοπραξίας αντεπιχειρηματολογούν αναφέροντας ότι τα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας («Ελ. Βενιζέλος» και «Ν. Καζαντζάκης») δεν βρίσκονται υπό τον έλεγχο της κοινοπραξίας, ενώ επιπλέον παραμένει μια σειρά άλλων μικρότερων αεροδρομίων υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, τη λειτουργία των οποίων θα χρηματοδοτεί η κοινοπραξία από τα έσοδα των 14 αεροδρομίων.

ypodomes.com