Οι εγγυητικές επιστολές του σχήματος υπό την Fraport και των άλλων δύο ομίλων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό για τα περιφερεικά αεροδρόμια (Corporacion America – ΜΕΤΚΑ ΜΕΤΚ +0,88% και Vinci Airport – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) έληγαν σήμερα.

Ετσι η παράταση ήταν απαραίτητη προκειμένου να συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις με το γερμανικό όμιλο ώστε να διαμορφωθεί η τελική σύμβαση παραχώρησης που θα υπογράψει με το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Το σχήμα της Fraport και το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις ενόψει της υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης, με τη γερμανική πλευρά να θεωρεί πως όσο πιο πίσω πάει η τελική υπογραφή, τόσο πιο ελκυστική θα είναι η χρηματοδότηση της επένδυσης.

Οι Γερμανοί προσέφεραν εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. και ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ (συν ποσοστό περί το 28% των EBITDA από το 2019) και τώρα αναζητούν κεφάλαια. Γι’ αυτό και ο επικεφαλής χρηματοοικονομικών και επενδυτικών σχέσεων του γερμανικού ομίλου Stefan Ruter είχε δηλώσει σε πρόσφατη παρουσίαση πως η Fraport θα κατέχει τουλάχιστον το 67% της εταιρείας διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, με την τελική μετοχική σύνθεση να καθορίζεται από το μοντέλο χρηματοδότησης.

Ο κ. Ruter είπε, το 80% της κίνησης στα 14 αεροδρόμια αφορά διεθνείς πτήσεις, με το συνολικό αριθμό επιβατών να προσεγγίσει τα 22.000.000 ετησίως. Ο ίδιος υποστήριξε πως το επιχειρησιακό σχέδιο της Fraport στηρίζεται σε «λελογισμένη» αύξηση της επιβατικής κίνησης, δηλαδή περί το 2% ετησίως κατά την 40ετή περίοδο παραχώρησης.

Για την περίοδο 2016 – 2019 προβλέπονται επενδύσεις 330.000.000 ευρώ ενώ τυχόν επενδύσεις επέκτασης των αεροδρομίων συνδέονται με την αύξηση της επιβατικής κίνησης.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο γεγονός πως υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης εμπορικών δραστηριοτήτων στα αεροδρόμια, καθώς σήμερα υπάρχουν ελάχιστα καταστήματα.

Όπως εξήγησε οι εμπορικοί χώροι θα διπλασιαστούν κατά το πρώτο στάδιο αναβάθμισης των αεροδρομίων, ενώ παράλληλα θα εφαρμοστούν νέα μοντέλα λειτουργίας όπως ο γνωστός «περίπατος» των επιβατών ανάμεσα στα καταστήματα μέχρι να φτάσουν στην πύλη εισόδου.

Πηγή: Φώτης Κόλλιας-euro2day.gr