6284a1089b14968e4099b7cad843f163_l

Μέχρι τον Φεβρουάριο θα έχει υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής για την υποδομή του σιδηροδρομικού τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο μήκους 10,5χλμ που αναλαμβάνει να κατασκευάσει η Ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture με έκπτωση 45,2%

Ο χρόνος αυτός θεωρείται από παράγοντες της αγοράς λογικός για να ολοκληρωθεί η προσυμβατική περίοδος που περιλαμβάνει την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την κύρωση από τη Βουλή των Ελλήνων και την προσκόμιση των απαραίτητων εγγυητικών επιστολών.

Το έργο σύμφωνα με την προκήρυξη πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε 36 μήνες δηλαδή θα πρέπει να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2020, όμως αυτό θα εξαρτηθεί από τις γνωστές καθυστερήσεις σε απαλλοτριώσεις αλλά και των μελετών εφαρμογής.

Μέχρι σήμερα κανένα από τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα της χώρας δεν έχει καταφέρει να τελειώσει στον προβλεπόμενο χρόνο με την μέση καθυστέρηση που καταγράφεται να φτάνει τα 1-2 χρόνια.

Να σημειώσουμε πως το έργο αφορά την υποδομή του τμήματος σε εντελώς νέα χάραξη και όχι τις γραμμές, πράγμα που σημαίνει πως για να το δούμε να λειτουργεί απαιτείται άλλη μία εργολαβία για γραμμές, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και την κατασκευή σταθμών.

Μία λογική χρονιά για τη λειτουργία της γραμμής με ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να τοποθετηθεί γύρω στο 2021-2022 με τη νέα γραμμή να είναι διπλή, ηλεκτροκινούμενη, με ανισόπεδες διαβάσεις και νέους σταθμούς, φέρνοντας μετά από αρκετά χρόνια και πάλι τον σιδηρόδρομο στην αυλή της πόλης της Πάτρας.

Τότε, το τρένο θα μπορεί να διανύει την απόσταση Ρίο-Αθήνα σε περίπου 2 ώρες αναπτύσσοντας ταχύτητες που κατά τόπους θα φτάνουν και τα 200χλμ. ενώ και η απόσταση Ρίο-Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος θα είναι επίσης γύρω στις 2 ώρες εξυπηρετώντας σχεδόν πλήρως τις ανάγκες των περιοχών της Βόρειας Πελοποννήσου από την Κόρινθο μέχρι και την Πάτρα.

Νίκος Καραγιάννης – ypodomes.com