937fm
Αρχική » Απόψεις » Τοποθέτηση Αθ. Καββαδά για την απόφαση του Δ.Σ σχετικά με την ζεύξη της Λευκάδας με την Αιτ/νία

Τοποθέτηση Αθ. Καββαδά για την απόφαση του Δ.Σ σχετικά με την ζεύξη της Λευκάδας με την Αιτ/νία

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΑΒΒΑΔΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ

«ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΖΕΥΞΗ ΛΕΥΚΑΔΑΣ – ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ»

Ήμουν και είμαι υπέρ της Υποθαλάσσιας σύνδεσης της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία χωρίς διόδια, με χρηματοδότηση από δημόσιους πόρους ή Ευρωπαϊκά προγράμματα. Οι λόγοι που είμαι υπέρ, όπως τους είχα παραθέσει και σε προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο με την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, είναι:

1)Δεν θα υπάρχει η ουρά των αυτοκίνητων και η ταλαιπωρία των επισκεπτών ειδικά τους θερινούς μήνες ανοίγοντας η γέφυρα για τη διέλευση των σκαφών από το δίαυλο

2) Η διέλευση των πλοίων θα είναι πιο εύκολη.  Δε θα υπάρχει συνωστισμός στα σκάφη όταν περιμένουν να ανοίξει η γέφυρα που έχει σαν αποτέλεσμα πολλές φορές το ένα να προσκρούει στο άλλο και η ουρά να φτάνει μετά την αμμόγλωσσα.

3) Τελειώνοντας το έργο της εκβάθυνσης και διαπλάτυνσης του διαύλου θα έχουμε διέλευση πολύ περισσότερων σκαφών είτε με προορισμό τη Λευκάδα, είτε τα αλλά Ιόνια νησιά.

4) Επίσης θα γίνει αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης από τα αυτοκίνητα  που τους καλοκαιρινούς μήνες η κατάσταση γίνεται αφόρητη.

Στην περίπτωση που δεν είναι εφικτή η χρηματοδότηση από πρόγραμμα της  Ε.Ε ή το Δημόσιο, η πρότασή μου είναι η εξής:

Εφόσον έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον ήδη 2 εταιρείες, να μην χάσουμε χρόνο περιμένοντας αν θα μας χρηματοδοτήσει το Δημόσιο ή αν θα μπούμε  σε πρόγραμμα της Ε.Ε αλλά να προχωρήσει το Υπουργείο τις διαδικασίες. Τα επόμενα βήματα μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι:

1)  το Υπουργείο να καλέσει τους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν μελέτες για το έργο που θα αποφασιστεί πέρα από την Υποθαλάσσια. Να βρεθεί δηλαδή ένα έργο που θα μπορέσει να αποδώσει στον επιχειρηματία τα απαραίτητα έσοδα για να κάνει απόσβεση της επένδυσής του ώστε να μην επιβληθούν διόδια στην Υποθαλάσσια ζεύξη.

2) Αφού ολοκληρωθούν οι μελέτες το υπουργείο θα ζητήσει το κόστος και τον τρόπο αποπληρωμής από τον επενδυτή και θα γίνει η τελική διαπραγμάτευση.

Να προταθεί λοιπόν στον επενδυτή, σαν 2ο έργο που θα αποφέρει έσοδα για την απόσβεση της επένδυσης, η κατασκευή της Μαρίνας στο Βλυχό.

Προτείνω την κατασκευή μιας αντίστοιχης, με την υπάρχουσα, Μαρίνας (ίσως και μεγαλύτερης) στο Βλυχό κι όχι των mega yacht στη Λευκάδα γιατί:

1) Η υπάρχουσα Μαρίνα έχει 11 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών μήκους πάνω από 30μ. (που θεωρούνται mega yacht) οπότε μπορεί να καλύψει την ετήσια προσέλευση τέτοιων σκαφών στο νησί.

2) Τα mega yacht που επισκέπτονται το νησί μας δεν υπερβαίνουν τα 10-15 τους καλοκαιρινούς μήνες και η παραμονή τους διαρκεί το πολύ 1 μήνα.

3) Σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου Πειραιώς τα σκάφη αυτής της κατηγορίας που ελλιμενίζονται στις Μαρίνες της Αττικής είναι μόλις 48 στο σύνολο των 2343 σκαφών. Στα Γουβιά της Κέρκυρας , μια μαρίνα 1200 θέσεων, το προηγούμενο καλοκαίρι έδεσαν μόνο 4 mega yacht. Συμπερασματικά, τα σκάφη αυτής της κατηγορίας είναι λίγα.

4)Η κατασκευή μιας αντίστοιχης, με την ήδη υπάρχουσα, μαρίνας στο Βλυχό με ίσες ή περισσότερες θέσεις ελλιμενισμού η οποία είναι σε μακρινή απόσταση από την μαρίνα της Λευκάδας, αναβαθμίζει την ανατολική πλευρά του νησιού και μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό κίνητρο και διαπραγματευτικό χαρτί στους επενδυτές ώστε να αποκλειστεί η επιβολή διοδίων στη ζεύξη. Αναφέρω ως παράδειγμα ότι η  μαρίνα της Λευκάδας συνέβαλε στην ανάπτυξη της περιοχής και αποφέρει στο Δήμο περίπου 1.200.000€ ετησίως.

Στην εισήγησή της η Δημοτική Αρχή ανέφερε ότι δεν αποτελεί προτεραιότητα το έργο της ζεύξης. Ο σχεδιασμός του έργου αυτού ξεκίνησε το 1989 και σήμερα, 26 χρόνια μετά, δεν έχει ολοκληρωθεί. Το Γενάρη του 2015 είχαμε εκδήλωση ενδιαφέροντος από 2 εταιρείες και ακόμη κι αν συνεχιστούν οι διαδικασίες (μελέτες, διαπραγμάτευση) χωρίς καμία άλλη χρονοτριβή, θα χρειαστούν άλλα 7-8 χρόνια για να υλοποιηθεί το έργο. Δηλαδή θα έχουν περάσει συνολικά 34 χρόνια μέχρι να υλοποιηθεί και ερωτώ:

Να ακυρωθεί όλος αυτός ο σχεδιασμός 26 ετών και να μην γίνει ένα τόσο σημαντικό έργο;

lefkadanews.com

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someoneShare on TumblrPrint this pageShare on RedditShare on StumbleUpon