937fm
Αρχική » Slider » Το Ανυπότακτο Αγρίνιο για το Δημοτικό Συμβούλιο(β΄κείμενο)

Το Ανυπότακτο Αγρίνιο για το Δημοτικό Συμβούλιο(β΄κείμενο)

anypotakto

 

 

Πέρα από τα βασικά, τα οποία αναφέραμε στο προηγούμενο Δελτίο Τύπου της 30 Σεπτεμβρίου 2015, ας περάσουμε να δούμε και τα βασικότερα, που εντοπίσαμε στις 43 σελίδες του «Απολογιστικού πίνακα εισόδων οικον. έτους 2014», στις 127 σελίδες του «Απολογιστικού πίνακα δαπανών οικον. έτους 2014», καθώς και στην «Έκθεση ελέγχου των οικονομικών καταστάσεων της 31ης Δεκεμβρίου 2014 του Δήμου Αγρινίου»:

«Αρκούδα»  4η (Καταπράσινη)

Αυτό που θα έφτανε ένας Δήμος, όπως ο Δήμος Αγρινίου, να πληρώσει 1,22 εκατομμύρια ευρώ για τη μελέτη ενός έργου, το οποίο ποτέ δεν θα πραγματοποιηθεί, είναι από τα πράγματα που δεν μπορεί να αγνοηθεί από κανέναν, ιδιαίτερα μάλιστα στις σημερινές οικονομικές συνθήκες και της χώρας γενικότερα και της τοπικής αυτοδιοίκησης ειδικότερα.

Οι ευθύνες και των δύο προηγούμενων δημοτικών αρχών είναι τεράστιες και φυσικά η νέα δημοτική αρχή οφείλει να υπηρετήσει το δημόσιο συμφέρον με κάθε πρόσφορο δικονομικό μέσο στρεφόμενοι με αγωγή κατά των υπευθύνων, όχι φυσικά με προθέσεις ρεβανσισμού, αλλά με αίσθηση δικαιοσύνης γι’ αυτό το τεράστιο «βάρος» που καλούνται οι δημότες του Αγρινίου να εξοφλήσουν.

Εάν δεν το πράξει, κινδυνεύει να κατηγορηθεί και η ίδια, για όσα το δίκαιο και ο νόμος ορίζει.

Να σημειωθεί, ότι στο παραπάνω ποσό πρέπει να συνυπολογισθούν και 755.401,03 εκ. ευρώ, τα οποία σύμφωνα με την έκθεση του ορκωτού λογιστή εισέρευσαν στο ταμείο του Δήμου ως επιχορήγηση από το ΕΠΤΑ. Σε καμία περίπτωση όμως, ακόμα και αν υποθέσουμε ότι οι επιχορηγήσεις αυτές αποδόθηκαν για την ολοκλήρωση των μελετών, δεν μπορεί η δημοτική αρχή να μην αναζητήσει ευθύνες, όχι μόνο πολιτικές, για ένα έργο που χρυσοπληρώθηκε, για να μην πραγματοποιηθεί ποτέ.

Το ίδιο οφείλει να πράξει η νέα δημοτική αρχή και για τις αιρετές διοικήσεις των Καποδιστριακών δήμων που συνενώθηκαν στον Καλλικρατικό Δήμο Αγρινίου, προσκομίζοντας του δυσβάσταχτα οικονομικά «βάρη» λόγω κακοδιαχείρισης, όπως οι τελεσίδικες αποφάσεις των δικαστηρίων αποφάσισαν, εάν και εφόσον οι ευθύνες αυτών δεν έχουν παραγραφεί. «Σημαιοφόροι» αυτών των βαρών είναι οι πρώην αιρετές διοικήσεις των «Καποδιστριακών» Δήμων Στράτου, Παρακαμπυλίων και Παραβόλας.

Ελπίζουμε να μην μεταλλαχθεί και η «Αρκούδα» αυτή σε γαλαζοπράσινη, δια της μεθόδου της «λούφας και παραλλαγής».

«Αρκούδα» 5η + 6η (Γαλαζοπράσινες)

Υπάρχουν δύο επιχειρήσεις, η «Τριχωνίδα Α.Ε. Ο.Τ.Α.» και το Κ.Ε.Κ. Αιτωλοακαρνανίας Α.Ε.». στις οποίες ο Δήμος Αγρινίου συμμετέχει ως βασικός μέτοχος στην πρώτη με ποσοστό 57,25%, ενώ στην δεύτερη με ποσοστό 14%.

Κατά την εκτίμηση μας αυτού του είδους οι επιχειρήσεις διασυνδεδεμένες με διαχειριστικές αρχές υπουργείων και περιφερειών – µαιτρ της νοµιµοποιηµένης διαφθοράς – κατεύθυναν τους κοινοτικούς πόρους στα λόµπυ της διαπλοκής µέσα από ένα λαβύρινθο γραφειοκρατικών προϋποθέσεων και φωτογραφικών διατάξεων.

Χρεωκοπημένες κατά τα άλλα αναπτυξιακές δημοτικές εταιρείες, ζόµπι των ΟΤΑ, που επιβίωναν και επιβιώνουν σε βάρος των δηµοτικών προϋπολογισµών και των δηµοτών, βρήκαν φλέβα επιδοτούµενων πόρων ως επικεφαλής συµπράξεων από προγράµµατα που κανονικά θα έπρεπε να προορίζονταν αποκλειστικά για τους φτωχούς και τους ανήμπορους

Η αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας Ράνια Αντωνοπούλου σε άρθρο της στην Καθημερινή στις 12-4-2014 με τίτλο «Το κύκλωμα των προγραμμάτων κατάρτισης» αναφέρεται σε μια σειρά από σκανδαλώδεις λειτουργίες και αποφάσεις των προκατόχων της αξιωματούχων στο υπουργείο εργασίας, με συνέπεια την κατασπατάληση των πόρων που προορίζονταν για την καταπολέμηση της ανεργίας και την στήριξη των ευπαθών κοινωνικών ομάδων, δεν είπε όμως πως ήταν στημένο το παιγνίδι και οι ποιοι επωφελήθηκαν από αυτό.

Ως γνωστόν, οι σκοποί και οι στόχοι της «Τριχωνίδας ΑΕ ΟΤΑ» είναι κατά το ιδρυτικό της, και συνοπτικά, η αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων με σκοπό την ανάπτυξη του Δήμου, ως βασικού μετόχου της, αλλά και της ευρύτερης περιοχής αφού σε αυτή μετέχει και η Ευρυτανία και οι δήμοι της.

Στην τακτική συνεδρίαση της περασμένης Δευτέρας η «ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ ΑΕ» ρούφηξε, ως ζόμπι, όπως αναφέραμε παραπάνω, 28.625 ευρώ (αύξηση  μετοχικού κεφαλαίου ονομάστηκε η αφαίμαξη), όχι για να υποστηριχθούν οι παραπάνω σκοποί, αλλά για να συνεχισθεί η υλοποίηση δράσεων κοινωνικής πρόνοιας, τις οποίες όφειλε να παρέχει η οργανωμένη πολιτεία και όχι οι αναπτυξιακές εταιρείες των δήμων, οι οποίες στο κάτω-κάτω τις γραφής για άλλους στόχους δημιουργήθηκαν.

Πραγματικά, αδυνατούμε να καταλάβουμε, πως μια αναπτυξιακή εταιρεία «δουλεύει» για την ανάπτυξη της περιοχής, με προγράμματα όπως αυτά που υλοποιούσε και συνεχίζει να υλοποιεί, «παίζοντας την ανάπτυξη» τα τελευταία χρόνια η «ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ ΑΕ». Η καταγραφή και μόνο του τίτλου των συγκεκριμένων δράσεων αρκεί για να αποδειχθεί το παιχνίδι: «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ», «ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ (ΚΔΑΠ)», «ΚΕΝΤΡO ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ (ΚΔΑΠ ΜΕΑ), «ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ» και του «ΙΑΤΡΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ».

Όσο για τα προηγούμενα χρόνια, την καταπράσινη περίοδο της δηλαδή, θέλουμε πολλές «κόλες», για να αναδείξουμε την ανάπτυξη(!) που έβγαλε βόλτα στη Λίμνη Τριχωνίδα με εκείνα τα καραβάκια που έχουν σαπίσει ήδη στην αρχή της περιμετρικής του Μεσολογγίου.

Από την άλλη τις μέρες και τα έργα του «Νομαρχιακού ΚΕΚ» τα αγνοούμε, γιατί από το 2009 και μετέπειτα όχι μόνο η εταιρεία ορκωτών λογιστών «ΣΟΛ Α.Ε.» και οι ελεγκτές μέτοχοι της διερωτώνται τι απέγιναν οι ισολογισμοί, όπως και φέτος, αλλά πολλοί, και για πολλά χρόνια. Και πολύ ματαίως.

Άραγε ο αρμόδιος υπάλληλος του Δήμου. που πρέπει, σύμφωνα με τον ορκωτό λογιστή κ. Κατσινέλη, που υπογράφει τον έλεγχο για τη χρήση του 2014, να διερευνήσει, αν η εταιρεία αυτή υφίσταται ή όχι, καθώς και για τον ποιο λόγο δεν συντάσσει ισολογισμούς, θα μπορέσει ίσως να μας απαντήσει του χρόνου; Λέμε, «θα δείξει», κι ας μην το ελπίζουμε.

«Αρκούδα» 7η (Γαλαζοπράσινη)

Γράφει ο ορκωτός λογιστής στην σελίδα 48 της έκθεσης του κατά λέξη:

«Όσον αφορά τις διαφορές που αναφέρονται στην έκθεση ελέγχου της προηγούμενης χρήσης με τον Σύνδεσμο Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 2ης Δ.ΕΝ. και την αιτιολόγηση τους δεν λάβαμε μέχρι σήμερα αντίστοιχη επιστολή από τον Σύνδεσμο, ώστε να παρουσιάσουμε την  εικόνα των υποχρεώσεων και την 31. 12. 2014.

Μεταξύ του Συνδέσμου και του εργολάβου που διαχειρίζεται τον ΧΥΤΑ, υπάρχει δικαστική διαμάχη, όσων αφορά την τιμή απορριμμάτων του Δήμου Αγρινίου ανά τόνο. Σε περίπτωση δικαίωσης του εργολάβου από το δικαστήριο ο Δήμος θα επιβαρυνθεί με το συνολικό ποσό, που θα επιδικασθεί, υπέρ του εργολάβου (διαφορά τιμής πλέον τόκων, το ύψος του οποίου δεν είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε στο παρόν στάδιο».

Το πρόβλημα στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι ότι δεν απάντησε η ΝΕΑ ΑΡΧΗ του Συνδέσμου στον ορκωτό λογιστή, πολύ δε περισσότερο στο ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ και στα ερωτήματα που έχουμε θέσει στο ΝΕΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ του συμβούλιο από τις 15 Ιουνίου 2015. Εκείνο που αποτελεί πρόβλημα για την Νέα Δημοτική αρχή είναι ότι κατά την υπογραφή της νέας σύμβασης με τον εργολάβο τον Απρίλιο του 2015 σε ότι αφορά την τιμή, τα βρήκε όλα εντάξει και τα άφησε «ως έχει».

Έβδομη αρκούδα, είπαμε; Βάλε καμιά δεκαριά… και λίγες λέμε.

Εδώ θα κλείσουμε αυτή μας την επικοινωνία για τον οικονομικό έλεγχο της χρήσης του 2014, διαμηνύοντας στην νέα αρχή του Δήμου Αγρινίου, ότι από δω και μπρος η δικαιολογία «παραλάβαμε χάος», τέλειωσε. Οι φράσεις, «το πάρτι τέλειωσε», και το «θα μπει νέα σειρά», για μας παραμένουν λόγια, και μάλιστα λόγια επικίνδυνα, για όσο διάστημα παραμένουν μόνο λόγια.  Γιατί, αν κρίνουμε από το τελευταίο, μάλλον η παλιά σειρά ακολουθείται.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someoneShare on TumblrPrint this pageShare on RedditShare on StumbleUpon