Επίσκεψη του Γ.Γ. Υποδομών στην Περιφέρεια και σύσκεψη για τα μεγάλα έργα υποδομών στην Ήπειρο

 

d3e35d41-6cc8-42bd-88c3-4e5d1c456fdf

 

Αναλυτική συζήτηση και εξέταση των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν στα μεγάλα έργα υποδομών στην Ήπειρο,  έγινε σήμερα σε σύσκεψη   στην Περιφέρεια Ηπείρου, με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών κ. Γεωργίου Δέδε, του Δημάρχου Ιωαννίνων κ. Θωμά Μπέγκα, της Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ιωαννίνων κ. Τατιάνας Καλογιάννη, του βουλευτή Ιωαννίνων κ. Ιωάννη Στέφου, του Εκτελεστικού Γραμματέα της Περιφέρειας κ. Δημήτριου Σιώλου και υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου.

Μεταξύ άλλων τέθηκαν και συζητήθηκαν η πρόοδος των εργασιών της Ιόνιας Οδού σε συνδυασμό με τις εκκρεμότητες των απαλλοτριώσεων, η κατασκευή των οδικών συνδέσεών της με Πρέβεζα- Άκτιο και Κακαβιά, οι κόμβοι και τα διόδια της Εγνατίας Οδού, η ολοκλήρωση του Ε65, τα έργα στο Αεροδρόμιο Ιωαννίνων και η προοπτική εγκατάστασης συστήματος τυφλής προσγείωσης, ο παραλιακός άξονας Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας, οι αποκαταστάσεις ζημιών από τα ακραία καιρικά φαινόμενα, στο πλαίσιο των οποίων έγινε ενημέρωση από τον Περιφερειάρχη για το στάδιο στο οποίο βρίσκονται οι διαδικασίες για την Γέφυρα της Πλάκας.

Μετά τη σύσκεψη προέβησαν σε δηλώσεις ο Περιφερειάρχης και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών.

Ειδικότερα, ο Περιφερειάρχης, μεταξύ άλλων, ανέφερε τα εξής:

“Σήμερα είχαμε τη χαρά να έχουμε μαζί μας τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Δέδε. Πρώτο θέμα που συζητήσαμε είναι η Ιόνια Οδός.  Τονίσαμε ότι σε κάποια σημεία που υπάρχουν προβλήματα, θα βοηθήσουμε και μεις για να εφαρμοστεί η μέθοδος της επίταξης και να τελειώνει αυτό το θέμα. Κάνω έκκληση σε όλους, ότι  πρέπει αυτά τα λίγα χιλιόμετρα,  με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί με τα δικαστήρια και τις απαλλοτριώσεις να αποδοθούν και να τελειώσει άμεσα αυτό το έργο. Δεύτερον συζητήσαμε  τη δυνατότητα κατασκευής μέσω του πακέτου Γιούνκερ των τμημάτων Γιάννενα- Κακαβιά και  Άκτιο – κόμβο της Φιλιππιάδος. Επίσης συζητήσαμε για το υπόλοιπο τμήμα του Ε65 που μας ενδιαφέρει,  για το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων και για το τι πρέπει να γίνει, αλλά και για το υψηλό κόστος των εισιτηρίων. Συζητήσαμε  για τις ζημιές από την κακοκαιρία  και ζητήσαμε να υπάρξει η ανάλογη βοήθεια από το υπουργείο Υποδομών.

Αναφερθήκαμε στην Εγνατία οδό και στους κόμβους που πρέπει να γίνουν, αλλά και  για  τα διόδια που διαχρονικά έχουμε πει ότι πρέπει να είναι αναλογικά και να λαμβάνεται υπόψη το γεγονός  ότι ειδικά στην Ήπειρο σε πολλές περιπτώσεις  λόγω της ιδιομορφίας του εδάφους, είναι ο μοναδικός δρόμος που μπορούν να ακολουθήσουν οι κάτοικοι της περιοχής μας.

Θέλω να   ευχαριστήσω τον Γ.Γ.  για τη συνεργασία.   Ήταν πολύ χρήσιμη η σημερινή συνάντηση και επίσκεψη του, ο οποίος  μας ενημέρωσε και τον ενημερώσαμε γιατί από κοντά παρακολουθούμε τα θέματα,  δεν θέλουμε να είμαστε έξω από τα προβλήματα της περιοχής, τα οποία  πρέπει να αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί.  Περιμένουμε η Ιόνια Οδός το 2017 να είναι γεγονός, δεύτερον να έχει και τα υπόλοιπα τμήματα  και τρίτον από τη συζήτηση που κάναμε στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων,  από ότι φαίνεται θα πάμε καλά.   Αναμένω ό,τι συζητήσαμε να γίνουν πράξη”.  

Ο Γενικός Γραμματέας στην εισαγωγική του τοποθέτηση, μεταξύ άλλων, ανέφερε:

“Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Περιφερειάρχη Ηπείρου όχι μόνο για την υποδοχή και την φιλοξενία, αλλά και για την έμπρακτη και ενεργή συνεργασία στα μεγάλα εθνικής σημασίας έργα, τα οποία εξελίσσονται στην Ήπειρο. Και πράγματι, πρώτο και κρισιμότερο, για την Ιόνια Οδό, έχουμε πλέον ένα καταληκτικό χρονοδιάγραμμα παράδοσής της, μετά από συμφωνία στο πλαίσιο συναντίληψης που υπογράφτηκε από τον υπουργό κ. Σπρίρτζη τους εκπροσώπους του παραχωρησιούχου και του κατασκευαστή, η οποία έχει αρχίσει και παίρνει σάρκα και οστά, μέσα από μια μεγαλύτερη κινητοποίηση και επιτάχυνση από αυτή που υπήρχε και ήταν ήδη αρκετά ικανοποιητική, σε όλες τις εργασίες σε όλο το μέτωπο της Ιόνιας Οδού. Ο στόχος της παράδοσης το Μάρτιο του 2017 είναι εθνικός. Αν η πατρίδα μας δεν καταφέρει να τον εκπληρώσει, θα αναγκαστεί να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρωπαϊκών επιδοτήσεων και να πληρώσει πρόστιμα σε σχέση με την καθυστέρηση του έργου. Άρα η συσπείρωση και η κινητοποίηση όλων των δυνάμεων, και της κατασκευαστικής κοινοπραξίας  και των υπηρεσιών του Υπουργείου, αλλά και η καθοριστική συμβολή της Περιφέρειας είναι αναγκαία για να επιτύχουμε αυτό το στόχο. Μετά την εικόνα που είχαμε σήμερα θεωρούμε σίγουρα ότι θα τον πετύχουμε.

Ήδη υπάρχουν και δύο ενδιάμεσοι χρονικοί ορίζοντες. Ότι αρκετά χιλιόμετρα δρόμου, από το Κουβαρά μέχρι την Αμφιλοχία, παρακάμπτοντας την Αμφιλοχία θα παραδοθεί μέσα στο καλοκαίρι του τρέχοντος έτους, ενώ το κομμάτι Ιωάννινα-Άρτα θα είναι έτοιμο και θα παραδοθεί μέχρι τέλος της χρονιάς. Είμαστε και εγώ και οι υπηρεσιακοί παράγοντες απόλυτα ικανοποιημένοι από τους ρυθμούς που έχουν επιτευχθεί σήμερα στα εργοτάξια, αλλά και από την ποιότητα του κατασκευαστικού έργου. Γιατί εκτός από το να παραδώσουμε το έργο, πρέπει να είμαστε βέβαιοι, και αυτό διασφαλίζεται, ότι θα είναι τεχνικά άρτιο και άριστο από άποψη τεχνικής ασφάλειας.

Αναλάβαμε συγκεκριμένη δέσμευση σε σχέση με το σύστημα των αναλογικών διοδίων, που θα εφαρμοστεί στην Εγνατία Οδό και κατ’ επέκταση σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, και στην Ιόνια. Όπως γνωρίζετε, στα πρώτα θέματα της ατζέντας του υπουργείου που έθεσε ο κ. Σπίρτζης στις διαπραγματεύσεις, τις επαφές και τις συνεργασίες με τους παραχωρησιούχους όλων των αυτοκινητόδρομων είναι η εφαρμογή ενός αναλογικού συστήματος διοδίων, που θεωρούμε ότι είναι το πιο δίκαιο σύστημα καθώς ο χρήστης πληρώνει για τα χιλιόμετρα που διανύει και όχι όπως στα τοπικά διόδια, τα οποία είναι σε καθορισμένες αποστάσεις. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. έχει πλέον εντολή του Υπουργείου να προχωρήσει στην μελέτη του αναλογικού συστήματος διοδίων με τη γρήγορη εφαρμογή του και μάλιστα με συγκεκριμένες ελαφρύνσεως και ρυθμίσεις για τους μόνιμους κατοίκους των περιοχών που διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος, οι οποίοι δεν έχουν παράπλευρο δίκτυο για να εξυπηρετηθούν. Θα υπάρχει μια ειδική εκπτωτική πολιτική ανακούφισης των μόνιμων κατοίκων που έχουν τακτικές και καθημερινές μετακινήσεις διαμέσου των αυτοκινητοδρόμων.

Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου έθεσε και σημαντικά, κορυφαία θα έλεγα, ζητήματα που αφορούν την περιοχή και τα οποία ανήκουν στον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας για την ανάπτυξη της Ηπείρου. Πιστεύω είναι μια καλή ευκαιρία η Ιόνια Οδός, που δεν αποτελεί απλά έναν αυτοκινητόδρομο αλλά μια αρτηρία ανάπτυξης, να συνδυαστεί με όλα τα παράπλευρα έργα και παρεμβάσεις και υποδομές, που είναι αναγκαίες ώστε η Ήπειρος να ξεφύγει από την εικόνα της φτωχής Περιφέρειας της Ευρώπης και να αρχίσει να οδηγείται σιγά- σιγά στην αναπτυξιακή ανασυγκρότησή της, και γιατί όχι και απογείωση. Υπάρχουν χρήσιμες  και ενδιαφέρουσες προτάσεις του Περιφερειάρχη, όχι μόνο για τον  βηματισμό των έργων, αλλά και σε μεθόδους χρηματοδότησης τους. Άρα θα επακολουθήσει μια συνάντηση σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο με τον Υπουργό κ. Σπίρτζη όπου η δέσμη των αναπτυξιακών υποδομών που έθεσε ο Περιφερειάρχης θα συζητηθεί και από εκεί θα έχουμε χρήσιμα και θετικά νέα και αποφάσεις”.