Η τουριστική κίνηση της Αιτ/νίας

 

se-palairo-kai-naypaktia-o-toyrismos-stin-aitol-nia2-301x336

Μέχρι στιγμής, η καλοκαιρινή τουριστική περίοδος στην Αιτωλ/νία, σύμφωνα με τον Πρόεδρο ου Συλλόγου των Ξενοδόχων κ Χρήστο Κωστακόπουλο, είναι σε πεσμένα επίπεδα σε σύγκριση και με το περσινό αντίστοιχο χρονικό διάστημα κατά 10%. Η οικονομική κρίση επηρέασε αρκετά τον κλάδο, αφού ακόμη και τα οργανωμένα τουριστικά πακέτα παρουσιάζουν μείωση της τάξης του 10% με 15%. Πέραν όμως της μείωσης αυτής για την Αιτωλ/νία, τόσο στα τουριστικά πακέτα, όσο και στην τουριστική περίοδο, ανέκαθεν η τουριστική περίοδος ξεκινάει περίπου στο τέλος Ιουλίου.

Την συγκεκριμένη εποχή, το τέλος Ιουλίου, η τουριστική εικόνα του νομού βελτιώνεται κατά πολύ, ως είθισται, αφού κατά κανόνα οι Έλληνες κλίνουν την τελευταία στιγμή τα δωμάτια για τις διακοπές τους και η Αιτωλ/νία, πλην της Παλαίρου και της Ναυπακτίας, δουλεύει σχεδόν αποκλειστικά με έλληνες.
Φέτος, κατά τον κ Κωστακόπουλο, διαπιστώθηκε πως τα Σαββατοκύριακα η δουλεία στα ξενοδοχεία της Αιτωλ/νίας είναι σε πολύ καλύτερα επίπεδα ακόμη και από τα τριήμερα που υπήρξαν, αλλά και από την περίοδο του Πάσχα. Συγκεκριμένα, όπως λέει ο κ Κωστακόπουλος το τριήμερο του Πάσχα τα ξενοδοχεία της περιοχής δούλεψαν μόνο τις δύο μέρες, αν και οι πελάτες τους, όπως έλεγαν είχαν άδεια για πολύ περισσότερες μέρες. Το Πάσχα, από τα στοιχεία που διαθέτει ο κ Κωστακόπουλος, οι επισκέπτες στο νομό δεν ήρθαν ως είθισται την Μεγάλη Πέμπτη, αλλά αργότερα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό των κρατήσεων, περίπου 70% με 80%, είχε γίνει μονάχα για δύο μέρες.

Γενικότερα, στην Πάλαιρο και στην Ναυπακτία ο τουρισμός είναι σε πολύ καλύτερα επίπεδα διότι εκεί το μεγαλύτερο ποσοστό των επισκεπτών είναι αλλοδαποί. Στην Πάλαιρο οι ξένοι κάθε χρόνο καλύπτουν το 70% των τουριστών και στη Ναυπακτία το 40%. Ως προς την πληρότητα των τουριστικών καταλυμάτων η μεν Πάλαιρος είναι άνω του 60% και η δε Ναυπακτία περίπου στο 50%. Στον υπόλοιπο νομό παίζει ρόλο η περιοχή και το κατάλυμα, ενώ η βάση είναι το 15% και «οροφή» και των δύο στοιχείων είναι το 40%.
Πέραν όμως της τουριστικής αποτύπωσης ο Σύλλογος των Ξενοδόχων Αιτωλ/νίας κάνει νέα αρχή, η οποία ξεκίνησε μετά τις εκλογές για το Δ.Σ του συλλόγου που έγιναν τον Μάρτιο. Στο νέο Δ.Σ εκπροσωπείται ολόκληρη η Αιτωλ/νία, αφού εκλέχθηκαν πρόσωπα από το Μεσολόγγι, την Ναυπακτία, τον Βάλτο, το Θέρμο και το Αγρίνιο.

Σκοπός του Δ.Σ είναι να υπάρξει ουσιαστικότερη επαφή και πιο στοχευμένη δουλειά. Ο Σύλλογος Ξενοδόχων Αιτωλ/νίας δημιούργησε γραφείο στο κέντρο της πόλης, ώστε να μπορεί άμεσα να ιεραρχήσει τις προτεραιότητες και να διευθετεί τα θέματα των ξενοδόχων του νομού, αλλά και να δημιουργήσει μια επίσημη ανοιχτή «πόρτα» με άλλους νομούς, φορείς, υπηρεσίες κλπ.

Κων/νος Χονδρός ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ: ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ