Ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού χωρίς σύνδεση με το Πλατυγιάλι Αστακού δεν νοείται!

Αποτέλεσμα εικόνας για Πλατυγιάλι Αστακού

Η πρόσφατη επίσκεψη (09/12/2016) του Υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων στην περιοχή μας ήταν κατά βάση απολύτως θετική και επιβεβαίωσε όσα μέχρι σήμερα γνωρίζαμε για την πρόοδο των εργασιών και την Παράδοση της Ιόνιας οδού, ενός έργου που χρόνια καρκινοβατεί και που το τελευταίο χρονικό διάστημα με τις κατάλληλες κινήσεις του Υπουργείου απέναντι στους παραχωρησιούχους και κατασκευαστές των έργων, έχει προσλάβει ταχύτατους ρυθμούς. Αξίζει να αναφερθεί ότι η ταχύτητα ολοκλήρωσης της Σήραγγας της Κλόκοβας έχει ξεπεράσει τα Ευρωπαϊκά και Διεθνή στάνταρ και αυτό ομολογείται από παντού. Έχουμε λοιπόν τα παρακάτω δεδομένα:

 

  • Το έργο ολοκληρώνεται μέχρι το Μάρτιο του 2017, πλην ενός μικρού τμήματος στην τοποθεσία «Αβγό» πριν τα Ιωάννινα.
  • Δίνεται σύντομα σε κυκλοφορία η παράκαμψη της Αμφιλοχίας, η οποία σε ένα σημείο είχε παρουσιάσει καθίζηση και αποκαταστάθηκε.
  • Μια νέα σημαντική εξέλιξη είναι η κάθετη σύνδεση της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια οδό, είτε από την υπάρχουσα εργολαβία, είτε από εξασφαλισμένη νέα χρηματοδότηση.

 

Θέλουμε να επισημάνουμε στο σημείο αυτό ότι οι ευθύνες κάποιων κυρίως το 2004 και εντεύθεν είναι τεράστιες που το μεγαλύτερο αστικό Κέντρο του Νομού έμεινε εκτός οδικής σύνδεσης με τον μεγάλο αυτό οδικό άξονα καθώς και το Πλατυγιάλι Αστακού. Ας σιωπήσουν λοιπόν πάραυτα όλοι αυτοί που σήμερα κάνουν το δάσκαλο ότι ακόμα (;) δεν παραδόθηκε το έργο, την στιγμή κατά την οποία αυτοί σχεδίαζαν, αυτοί κερνούσαν και αυτοί έπιναν με ότι αυτό συνεπάγεται. Πόσο μάλλον αυτοί που προσφάτως μοίρασαν τα φυσεκλίκια για να ρίξουν (!) την Κυβέρνηση, λες και αυτοί γεννήθηκαν από παρθενογένεση 35 χρόνια τώρα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση!

Το δια ταύτα όμως είναι άλλο, εάν θέλουμε να υπάρξει ανάπτυξη στον νομό και στην περιοχή μας και να ξεφύγουμε από την απομόνωση, μια πρόταση υπάρχει:

Να ολοκληρωθεί η σύνδεση του λιμανιού στο Πλατυγιάλι Αστακού με την Ιόνια οδό! Απομένουν μόνο οκτώ (8) χιλιόμετρα από τον Άγιο Δημήτριο μέχρι την Σταμνά ώστε να λάβει σάρκα και οστά, το όνειρο αρκετών δεκαετιών. Το έργο δεν έχει κατασκευαστικές δυσκολίες και μπορεί να προχωρήσει γρήγορα.

Καλούμε λοιπόν τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων να εντάξει στο ΠΔΕ του Υπουργείου το συγκεκριμένο έργο, ώστε να ολοκληρωθεί χωρίς καθυστέρηση εκτιμώμενος προϋπολογισμός 10.000.000 ευρώ.

Τέλος δύο (2) επιμέρους ενδεικτικές προτάσεις:

  • Λιμάνι Μεσολογγίου: Ανάπλαση και αναμόρφωση και ένταξή του στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Αρκετά πια με την Πάτρα και το Κατάκολο κ. Κατσιφάρα. Προς τούτο απαιτείται ετοιμότητα έργων και μελετών. Έχει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο; Αμφίβολο εκτιμώμενος προϋπολογισμός 2.000.000 εκατομμύρια ευρώ.
  • Αντικατάσταση εξοπλισμού αντλιοστασίων ΓΟΕΒ – ΤΟΕΒ και εργασίες πλήρους αποκατάστασης στη Διώρυγα Δ20 από το ΠΔΕ του Υπουργείου Μεταφορών. Να επικαιροποιηθούν, αξιοποιηθούν οι σχετικές μελέτες 2.500.000 εκατομμύρια ευρώ.

Οι παραπάνω δραστικές παρεμβάσεις κατά την άποψή μας θα διαμορφώσουν ένα διαφορετικό τοπίο στα επόμενα χρόνια, ώστε να μπορούμε να ελπίζουμε βάσιμα για κάτι καλύτερο.

‘Αρθρο – Παρέμβαση του Πάνου Παπαδόπουλου, επικεφαλής του Συνδυασμού «Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ»

 

Πάνος Παπαδόπουλος