Ο Ιάσονας Φωτήλας για το νομοσχέδιο κινητικότητας δημοσίων υπαλλήλων

fotilas-thumb-large-3-thumb-large

Στην ανάγκη ριζικής μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης και σύγκρουσης με τις παθογένειές της αναφέρθηκε ο Ιάσονας Φωτήλας, βουλευτής Αχαΐας στην τοποθέτησή του στην Ολομέλεια σχετικά με το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Ο κ. Φωτήλας επισήμανε ότι το κράτος οφείλει πρώτα να υιοθετήσει ένα ψηφιακό Οργανόγραμμα του Δημοσίου όπου θα αποτυπώνεται πλήρως η διάρθρωση και στελέχωση όλων των φορέων και οργανισμών και μετά να προχωρήσει στον τρόπο κινητικότητας. Αντίθετα, η κυβέρνηση συνεχίζει τη ρουσφετολογική της πολιτική με τη θέσπιση επιτροπών – μέλη των οποίων θα είναι κυρίως εκπρόσωποι του Υπουργού – που θα αποφασίζουν χωρίς συγκεκριμένα κριτήρια μοριοδότησης την κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων. Και φυσικά η ουσία του νομοσχεδίου, η σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στο δημόσιο, θα εφαρμοστεί κάποια στιγμή στο μέλλον, ίσως.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας εδώ:

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε,

Κύριε Υπουργέ,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και με αυτό το νομοσχέδιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για την κινητικότητα στο Δημόσιο.

Θα γίνω πιο συγκεκριμένος μέσω 10 σύντομων ερωτοαπαντήσεων:

Ερώτηση 1η: Ήταν και είναι η ριζική μεταρρύθμιση του κράτους και της δημόσιας διοίκησης απαραίτητη προϋπόθεση για να βγούμε από την πολύχρονη κρίση;

Απάντηση: Προφανώς ναι.  

Ερώτηση 2η: Αποτελεί κορυφαία επιλογή για να επιτευχθεί ο πιο πάνω στόχος η σύγκρουση με τις παθογένειες του δημοσίου με πρώτες την πλήρη κομματικοποίηση και γραφειοκρατία του;

Απάντηση: Προφανώς, επίσης, ναι.

Ερώτηση 3η: Προβαίνει η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο για την κινητικότητα στις αναγκαίες αλλαγές;

Απάντηση: Σαφέστατα όχι.

Στην καλύτερη περίπτωση τις παραπέμπει σε ένα απώτατο και ακαθόριστο μέλλον χωρίς συγκεκριμένο  χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, στη χειρότερη δε θα ελέγχει πλήρως τη διαδικασία μέσω του ασφυκτικού ελέγχου από τον Υπουργό και στελέχη του Υπουργείου.

Ερώτηση 4η: Πώς θα μπορούσε να είχε γίνει και πιο σύντομα η διαδικασία και πιο ορθολογικά;

Απάντηση:  Μέσω υιοθέτησης ενός ψηφιακού Οργανογράμματος του Δημοσίου, στο οποίο θα αποτυπώνεται πλήρως η διάρθρωση και στελέχωση όλων των φορέων και οργανισμών που χρηματοδοτούνται από το Δημόσιο. Πρώτα δηλαδή μαθαίνεις ποιος είσαι, πόσους και ποιους υπαλλήλους έχεις για να εξυπηρετήσεις σύντομα και ορθά πολίτες και επιχειρήσεις και μετά κανονίζεις το ζήτημα της κινητικότητας, δηλαδή ποιες ανάγκες πρέπει να καλύψεις μέσω μετακίνησης – ακόμη και υπό όρους υποχρεωτικής.

Το είχα προτείνει συγκεκριμένα στα πλαίσια της συζήτησης του νομοσχεδίου για τη δημιουργία Μητρώου Στελεχών από τον Φεβρουάριο του 2016 στον τότε Υπουργό κ. Βερναρδάκη.

Ερώτηση 5η: Επιθυμεί η κυβέρνηση να μεταρρυθμίσει πραγματικά το δημόσιο;

Απάντηση: Ασφαλώς και όχι, αφού επιθυμία της είναι η συνέχεια και μεγαλύτερη εδραίωση του πελατειακού κράτους.

Πώς το κατορθώνει τώρα;

Στην  αρμόδια κεντρική επιτροπή κινητικότητας οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης θα είναι τέσσερις (4), ενώ από ΑΣΕΠ και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους μόνο τρεις (3) και όχι τουλάχιστον το αντίστροφο όπως θα ‘πρεπε προκειμένου να εξασφαλιστεί η στοιχειώδεις αντικειμενικότητα.

Επιπλέον, στον φορέα υποδοχής μεταξύ των τριών υποψήφιων για μετάταξη υπαλλήλων θα επιλέγεται ουσιαστικά χωρίς αντικειμενικά κριτήρια από τον Υπουργό και τα στελέχη του Υπουργείου ποιος θα παίρνει την μετάταξη ή απόσπαση!!!

Μάλιστα οι επιτροπές θα αποφασίζουν χωρίς συγκεκριμένα κριτήρια μοριοδότησης!

Δηλαδή τι πιο καθαρό από αυτό για να καταλάβει κανείς τη νέα μορφή πελατειακού κράτους που χτίζουν οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ;

Ερώτηση 6η: Τι επιτυγχάνει στην πραγματικότητα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ με το παρόν νομοσχέδιο;  

Απάντηση: Όχι μόνο δεν τήρησε την υπόσχεσή της – άλλωστε και πότε τις τήρησε – για λειτουργία του Μητρώου Στελεχών από τις 30  Ιουνίου του 2016,  αλλά επιπλέον  βάζει και «το κάρο μπροστά από το άλογο»:

Δηλαδή, ενώ ομολογεί πως δεν ξέρει ακόμα πού έχει υποστελεχωμένες υπηρεσίες και πού πλεονάζον προσωπικό ξεκινάει την κινητικότητα και μιλάει αφηρημένα για ψηφιακό οργανόγραμμα!!!

Ερώτηση 7η: Μα είναι δυνατόν να πιστεύει η κυβέρνηση ότι θα εφαρμοστεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο;

Απάντηση: Προφανώς και δεν το πιστεύει.

Αν το πίστευε άλλωστε δεν θα το ‘χε φέρει προς ψήφιση τελευταία στιγμή με την επείγουσα διαδικασία ενώ το ‘χει βγάλει στη διαβούλευση από τον Ιούλιο του 2016!!!

Ερώτηση 8η: Τότε γιατί το κάνει πέραν της ανάγκης συμμόρφωσης προς την τρόικα που μόνο γι’ αυτό δεν γίνεται;

Απάντηση: Γιατί προφανώς πάνω σε αυτό το δυσλειτουργικό καμβά στο δημόσιο θέλει να κρατήσει ζωντανή την πελατειακή σχέση μεταξύ υπαλλήλου και Υπουργού που θα κανονίζει αυτός βασικά ποιος θα πάει και που!!

Ερώτηση 9η: Πέσαμε  από τα σύννεφά με αυτές τις ρυθμίσεις στο δημόσιο;

Απάντηση: Φυσικά και όχι.

Δεν είναι η πρώτη φορά άλλωστε που αυτή η κυβέρνηση ενεργεί κατά αυτόν τον τρόπο.

Τρανό παράδειγμα οι γενικές γραμματείες που έχει δημιουργήσει: 49 ήταν επί κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου και επί κυβέρνησης Τσίπρα – Καμμένου έγιναν 74!!!

Για να μην πω για το στρατό των μετακλητών υπαλλήλων που ανεβαίνουν πια σε πάνω από 2 χιλιάδες τη στιγμή που η κοινωνία πραγματικά βρίσκεται σε απελπισία από τη φορολαίλαπα που επιβάλει και θα επιβάλει εκ νέου από την αρχή του χρόνου.

Ερώτηση 10η και τελευταία: Τι μπορούμε να κάνουμε;

Απάντηση: Έκκληση στην κυβέρνηση να παραιτηθεί μήπως καταφέρει και σωθεί κάτι στην Ελλάδα μας!