Συμμαχία Καθηγητών:Διακήρυξη,υποψήψιοι

 

 

Οι μήνες που πέρασαν υπήρξαν οι πιο πυκνοί πολιτικά των τελευταίων ετών. Η επίθεση των δανειστών (ΕΕ-ΕΚΤ- ΔΝΤ) και του κεφαλαίου κλιμακώθηκε με βασική επιδίωξη να καταπνιγεί εν τη γενέσει της η περήφανη αντίσταση του Ελληνικού λαού και η προσαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής στο πλαίσιο των νεοφιλελεύθερων δογμάτων της Ευρωζώνης. Η κορυφαία στιγμή αυτής της περιόδου ήταν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Το περήφανο ΟΧΙ ΤΟΥ 62% στο δημοψήφισμα ήταν ένα δυνατό μήνυμα δημοκρατίας, αξιοπρέπειας, αντίστασης και καταδίκης από μέρους του ελληνικού λαού ενάντια στις μνημονιακές πολιτικές λιτότητας, ύφεσης και υποτέλειας. Ήταν αντικειμενικά μια απόφαση σοκ του λαού, που δημιουργούσε νέες δυνατότητες αντίστασης στον αγώνα για ανατροπή των μνημονίων, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα τη συνειδητοποίηση από πλατιές μάζες εργαζομένων της αντιδραστικής φύσης των υπερεθνικών οργανισμών εξάρτησης. Την ίδια περίοδο πραγματοποιήθηκε το 17ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ που κατέγραψε νέα μεγάλη αύξηση των δυνάμεων των ΣΥΝΕΚ / ΜΕΤΑ (πρώτη δύναμη με 35% και 4 έδρες στο Δ.Σ.), που αποτύπωσε τους ισχυρούς δεσμούς της παράταξης με τον κλάδο ως αποτέλεσμα της αποφασιστικής συμβολής της στον προσανατολισμό και τους αγώνες του κλάδου. Παράλληλα, στο προηγούμενο διάστημα και σαν αποτέλεσμα των αγώνων του κλάδου που είχαν προηγηθεί, υπήρξαν θετικές εξελίξεις σε μεγάλα προβλήματα του κλάδου και του δημόσιου σχολείου (επαναπρόσληψη διαθεσίμων – πάγωμα αξιολόγησης – κατάργηση τράπεζας θεμάτων – αλλαγές στο εξεταστικό, αλλαγές στο πειθαρχικό, κατάργηση πολιτικής επιστράτευσης κ.ά.), η οποία έδωσε αέρα ανάτασης και αισιοδοξίας στους εκπαιδευτικούς. Είναι ζητούμενο της νέας περιόδου να μετασχηματίσουμε την αισιοδοξία αυτή σε συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας της διαρκούς πάλης και των σωστά προσανατολισμένων αγώνων ως εγγύησης για μόνιμες ουσιαστικές αλλαγές προς όφελος των λαϊκών συμφερόντων. Ο συμβιβασμός και η υποχώρηση της κυβέρνησης, με την υπογραφή του 3ου μνημονίου, δημιουργεί νέες και αυξημένες ανάγκες. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους μήνες που έρχονται οι εργαζόμενοι να δουν και συνειδητοποιήσουν ότι με τις αγωνιστικές τους παρεμβάσεις σε επιμέρους αντιλαϊκά μέτρα μπορούν να παγώσουν πλευρές της εφαρμογής της μνημονιακής πολιτικής, ενώ ταυτόχρονα να δημιουργούνται προϋποθέσεις συνολικής ανατροπής των πολιτικών της λιτότητας μέσα από τις μεγάλες κεντρικές παρεμβάσεις του συνδικαλιστικού κινήματος. Προς αυτή την κατεύθυνση είναι αναγκαία η οικοδόμηση ενός μετώπου πάλης των εργαζομένων, που με ενωτικούς και αποφασιστικούς αγώνες θα επιφέρει ρωγμές στις μνημονιακές πολιτικές δημιουργώντας ταυτόχρονα τις αναγκαίες κοινωνικές προϋποθέσεις ώστε η χώρα, μετά την ανατροπή των μνημονίων, να μπορεί να περάσει σε νέα φάση παραγωγικής ανασυγκρότησης και ανάπτυξης, σε συνθήκες πραγματικής ανεξαρτησίας και λαϊκής κυριαρχίας. Α. Πρώτης προτεραιότητας ζήτημα είναι τα προβλήματα λειτουργίας των σχολείων (κενά, τμήματα και αριθμός μαθητών, μόνιμοι διορισμοί, προσλήψεις αναπληρωτών, αναθέσεις μαθημάτων και μετακινήσεις συναδέλφων) με αιχμές:  Κάλυψη όλων των πάγιων κενών με μόνιμους διορισμούς. (επεξεργασία τρόπου διορισμού)  Κάλυψη των λειτουργικών κενών με αναπληρωτές με πλήρη δικαιώματα.  Ανώτατο όριο μαθητών 20 στα τμήματα γενικής παιδείας, 15 στην κατεύθυνση και 10 στα εργαστήρια.  Ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ, στην κατεύθυνση στήριξης των ειδικοτήτων που επανασυστήθηκαν.  Καμία αλλαγή στις αναθέσεις μαθημάτων την τρέχουσα σχολική χρονιά.  Οι μετακινήσεις συναδέλφων για την κάλυψη των λειτουργικών κενών να γίνονται μόνο σε εθελοντική βάση. ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ  Καμία αύξηση του διδακτικού ωραρίου, με προοπτική την επαναφορά του στα ισχύοντα το 2013. Β. Συνταξιοδοτικό – Κοινωνική Ασφάλιση  Κατοχύρωση του αναδιανεμητικού χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης.  ΟΧΙ στην ανατροπή των ορίων ηλικίας. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας.  ΟΧΙ μειώσεις σε κύριες και επικουρικές συντάξεις, ενίσχυση των ταμείων για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος.  Σταδιακή αποκατάσταση των απωλειών της τελευταίας 5ετίας. Γ. Μισθολόγιο – Αξιολόγηση  Νέο μισθολόγιο με βελτίωση των αποδοχών στους νέους συναδέλφους.  Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη με σταδιακή αποκατάσταση απωλειών.  Αποτροπή ψήφισης νέου μοντέλου αξιολόγησης – χειραγώγησης.  Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης.  Προβολή της θέσης για άμεσα μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού έργου μέσα από συλλογικούς θεσμούς (σύλλογο καθηγητών – σχολικό σύμβουλο) καθώς και συνεχής διαδικασία επιμόρφωσης. Στόχος μας παραμένει η ανατροπή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών, της λιτότητας και των περικοπών. Με βάση αυτό το στόχο θα σχεδιάζουμε τις καθημερινές μας μάχες σε μια πορεία τομών, ρήξεων και ανατροπών για να κινητοποιήσουμε τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία στην κατεύθυνση της δημοκρατίας, της ανάκτησης της εθνικής ανεξαρτησίας και της οικονομικής ανάπτυξης προς όφελος του λαού και του τόπου. Σήμερα στα νερά του Αιγαίου πνίγονται δεκάδες άνθρωποι, μεταξύ τους και πολλά παιδιά. Καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι, κυνηγημένοι από τους βομβαρδισμούς της Δύσης, τα ολοκληρωτικά καθεστώτα, και ξεριζωμένοι από την ακραία φτώχεια, παλεύουν να περάσουν τα σύνορα και να εισέλθουν στην Ευρώπη. Παρ’ όλη την υποκριτική επίκληση ενός δήθεν ανθρωπισμού, οι ηγέτες της Ευρώπης επικεντρώνονται στην ενίσχυση της φύλαξης των συνόρων, στην αύξηση του στρατού και της Frontex, στα κέντρα κράτησης, στις απελάσεις και στις επαναπροωθήσεις, αποκαλύπτοντας έτσι το πραγματικό πρόσωπο της Ευρώπης-Φρούριου. Οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουν να δείχνουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους παραδίδοντας το καλύτερο μάθημα ανθρωπιάς στους μαθητές τους. Σε αυτή την ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα και τους εργαζομένους, έχουμε την υποχρέωση να εμβαθύνουμε, μέσα από δημοκρατικό διάλογο, πάνω σε κορυφαία ζητήματα προσανατολισμού της χώρας, όπως η δημόσια εκπαίδευση. Πρωτοστατούμε στο άνοιγμα της συζήτησης στον κλάδο και στην εκπαιδευτική κοινότητα (γονείς – μαθητές) για τις αναγκαίες τομές στη δημόσια εκπαίδευση με στόχο την επικαιροποίηση των θέσεων, την ενεργοποίηση των συναδέλφων και τη δημιουργία συνθηκών μαχητικής διεκδίκησης προς το συμφέρον του δημόσιου σχολείου. Πρέπει να γίνει καθαρό σε κάθε συνάδελφο – εργαζόμενο ότι οι αντιστάσεις και οι αγώνες των εργαζομένων δημιουργούν τις κοινωνικές προϋποθέσεις για τους μεγάλους κοινωνικούς μετασχηματισμούς. Οτιδήποτε άλλο αποτελεί πολιτική ανάθεσης και όχι ενεργοποίησης των εργαζόμενων και του συνδικαλιστικού κινήματος, που αναπαράγει αντιλήψεις μεσσιανικές, συντηρητικοποιεί τους φορείς και την κοινωνία, αναπαράγει τα αδιέξοδα και στρώνει το δρόμο σε παραπέρα αντιδραστικές λύσεις. Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, ακόμα και σ’ αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη, ρευστή κατάσταση, αλλά με ιδιαίτερη δυναμική, να συμβάλλουμε να βγουν οι εργαζόμενοι στο προσκήνιο, η Ιστορία να έχει και τη δική μας σφραγίδα. ΚΛΑΔΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟ 1 Βαρέλης Βασίλειος Δημήτριος ΠΕ04.02 ΓΕΛ Κατούνας 2 Γαλαζούλας Ιωάννης Νικόλαος ΠΕ18.10 Εσπερινό ΕΠΑΛ Αγρινίου 3 Γεωργίου Δήμητρα Κωνσταντίνος ΠΕ05 3ο ΓΕΛ Αγρινίου 4 Δημοβασίλη Βενετία Σεραφείμ ΠΕ02 3ο ΓΕΛ Αγρινίου 5 Δημούσης Νικόλαος Θεοφάνης ΠΕ04.01 ΕΠΑΛ Μακρυνείας 6 Διαμαντής Δημήτριος Βασίλειος ΠΕ03 1ο ΓΕΛ Αγρινίου 7 Ζάγκας Θεόδωρος Ανδρέας ΠΕ04.01 6ο ΓΕΛ Αγρινίου 8 Ζήβα Αδαμαντία (Μαντώ) Σπυρίδων ΠΕ02.50 ΕΕΕΕΚ Αγρινίου 9 Καβαλλάρης Ιωάννης Χρήστος ΠΕ04.05 1ο Γυμνάσιο Αγρινίου 10 Καραλής Χρίστος Νικόλαος ΠΕ04.01 2ο Γυμνάσιο Αγρινίου 11 Καραμητσόπουλος Γεώργιος Δημήτριος ΠΕ03 ΓΕΛ Θέρμου 12 Κοτρώτσος Ιωάννης Κωνσταντίνος ΠΕ02 ΓΕΛ Βόνιτσας 13 Μαραγιάννης Κωνσταντίνος Φώτιος ΠΕ02 ΓΕΛ Θέρμου 14 Μεϊμετέας Αντώνιος Ιωάννης ΠΕ03 6ο Γυμνάσιο Αγρινίου 15 Μίκροβας Αντώνιος Αλέξανδρος ΠΕ04.01 ΓΕΛ Παναιτωλίου 16 Παμποράκης Εμμανουήλ Πασχάλης ΠΕ03 3ο ΓΕΛ Αγρινίου 17 Παναγιώτου Χρήστος Ανδρέας ΠΕ02 4ο ΓΕΛ Αγρινίου 18 Παπαθανασίου Βασίλειος Κωνσταντίνος ΠΕ11 Γυμνάσιο Κατούνας 19 Πίτσας Ευστάθιος Γεώργιος ΠΕ03 3ο ΓΕΛ Αγρινίου 20 Σκαπετούλια Χριστίνα Δημήτριος ΠΕ05 Γυμνάσιο Θέρμου 21 Ταμπάκης Χαράλαμπος Βασίλειος ΠΕ02 6ο ΓΕΛ Αγρινίου 22 Τούλας Σωτήριος Ανδρέας ΠΕ04.01 2ο ΓΕΛ Αγρινίου 23 Τσιρογιάννης Γεώργιος Μιχαήλ ΠΕ04.05 Γυμνάσιο Λουτρού 24 Τσούκας Ευάγγελος Βασίλειος ΠΕ03.50 Γυμνάσιο Αμφιλοχίας α/α ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΠΑΤΡΩΝΥΜΟ ΚΛΑΔΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟ 1 Γαλατάς Αθανάσιος Ελευθέριος ΠΕ04.01 3ο ΓΕΛ Αγρινίου 2 Κολοβός Ιωάννης Ανδρέας ΠΕ03 5ο ΓΕΛ Αγρινίου 3 Φραγκούλη Ειρήνη Χρήστος ΠΕ03 3ο ΓΕΛ Αγρινίου