Συμμαχία Καθηγητών – Διακήρυξη και Ψηφοδέλτιο

unnamed-3

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Οι φετινές εκλογές για την ανάδειξη του νέου ΔΣ της Β ΕΛΜΕ Αιτ/νίας θα πραγματοποιηθούν σε μια εξόχως ρευστή πολική κατάσταση, τόσο σε εγχώριο, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η παγίωση των νεοφιλελεύθερων πολιτικών λιτότητας και απαξίωσης των δημόσιων αγαθών, σε συνδυασμό με τις μειωμένες και αποσπασματικές κοινωνικές αντιστάσεις και την αναβίωση ανά τον κόσμο νεοσυντηρητικών, φοβικών και ενίοτε νεοφασιστικών επιλογών, πρέπει να φέρουν τον κόσμο της εργασίας και το συνδικαλιστικό κίνημα απέναντι στις ευθύνες του.

Στο χώρο της Παιδείας η κυβέρνηση προσπαθεί να συνδυάσει με έναν αποσπασματικό τρόπο μεταρρυθμίσεις και αλλαγές που έχει ανάγκη το σημερινό σχολείο, με τις μνημονιακές απαιτήσεις των περικοπών, την υποχρηματοδότηση της παιδείας και τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ.  Η λογική της εξοικονόμησης πόρων και προσωπικού επιδείνωσαν τις εργασιακές σχέσεις ενός σημαντικού τμήματος του κλάδου (μετακίνηση συναδέλφων σε πολλά σχολεία, αυξημένο ωράριο και πολυπληθή τμήματα). Οι μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί και η μείωση του αριθμού των αναπληρωτών, επέβαλαν τις παρεμβάσεις του Υπουργείου (κατάργηση 3ώρου υπευθύνων εργαστηρίων Φυσικής – Πληροφορικής, μείωση των ολιγομελών τμημάτων, διεύρυνση αναθέσεων, μείωση των ωρών μαθημάτων στο Γυμνάσιο).

Παρά τη δυσχερή θέση που βρίσκεται το συνδικαλιστικό κίνημα σήμερα, τα δύο τελευταία χρόνια με μαζικούς και ενωτικούς αγώνες καταφέραμε αλλαγές με θετικά στοιχεία, όπως η επαναπρόσληψη των 2500 διαθέσιμων εκπαιδευτικών, η επαναφορά των καταργημένων Τομέων και ειδικοτήτων της ΤΕΕ, η κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης και της πράξης νομοθετικού περιεχομένου για μαθητικές κινητοποιήσεις, το πάγωμα της αξιολόγησης, η εκλογή Δ/των από το Σύλλογο, η κατάργηση της αυτοδίκαιης αργίας, η κατάργηση των υποχρεωτικών μεταθέσεων και μετατάξεων, η επαναφορά των αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια, η αναγνώριση της προϋπηρεσίας αναπληρωτών μετά το 2010, η κατάργηση της διαγραφής τους από τους πίνακες για δύο χρόνια σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας και η επέκταση των αδειών τους, η επαναφορά της εποπτείας των ιδιωτικών σχολείων από το υπουργείο εργασίας στο υπουργείο Παιδείας και ο έλεγχος σε αυθαιρεσίες σχολαρχών –φροντιστηριούχων, η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων με αλλαγές στο εξεταστικό, οι αλλαγές στη δομή των ΕΠΑΛ (Τομείς στη Β τάξη, Ειδικότητες στη Γ τάξη) σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου και η πρόσβαση των αποφοίτων τους σε ΤΕΙ και ΑΕΙ, η μείωση της ύλης και ο περιορισμός των εξετάσεων στα Γυμνάσια, η λειτουργία αντισταθμιστικών μέτρων στήριξης των μαθητών (ενισχυτική), η ενίσχυση μαθημάτων Τέχνης, το ανοικτό σχολείο, η ίδρυση 600 ΣΜΕΑΕ και τμημάτων ένταξης, οι τάξεις υποδοχής για προσφυγόπουλα και τέλος η προώθηση με νομοθετική ρύθμιση της αναγνώριση προϋπηρεσίας στο ιδιωτικό τομέα μέχρι 7 χρόνια για τους εκπαιδευτικούς.

Μπορούμε να εγγυηθούμε ότι θα πασχίσουμε για την ενεργοποίηση και συσπείρωση των συναδέλφων πάνω στα πραγματικά προβλήματα του κλάδου, σε όλα τα επίπεδα, με αξιοποίηση και εναλλαγή όλων των μορφών δράσης στους αγώνες που έρχονται.

Κύριοι στόχοι μας θα πρέπει να είναι:

* Μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί με βάση τις ανάγκες της εκπαίδευσης.

* Το μισθολογικό ξεπάγωμα και την πλήρη αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα.

* Η επαναφορά ωραρίου στα ισχύοντα του 2013. Διασφάλιση οργανικότητας.

* Μέχρι δύο σχολεία δουλειάς για κάθε εκπαιδευτικό.

* Πλήρη εργασιακά δικαιώματα και 12μηνη σύμβαση για τους αναπληρωτές.

*  Μείωση μαθητών ανά τμήμα (20 σε Γυμνάσια, ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, 15 στις Ο.Π., 10 ανά καθηγητή στα εργαστήρια).

*  Στήριξη ολιγομελών τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού ΓΕΛ και Τομέων και Ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, ιδιαίτερα στις απομακρυσμένες περιοχές, διασφάλιση λειτουργίας όλων των ΕΠΑΛ.

* Ο σύλλογος εκπαιδευτικών κυρίαρχο όργανο.

*  Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση. Αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου με συλλογικές εσωτερικές διαδικασίες και παιδαγωγική – διδακτική στήριξη του εκπαιδευτικού.

*  Πραγματικά 14χρονο δημόσιο, ποιοτικά αναβαθμισμένο σχολείο.

*  Στήριξη και αναβάθμιση της ΤΕΕ στη βάση των σύγχρονων αναγκών.

*  Η διαμόρφωση -από τα κάτω- της συλλογικής, προοδευτικής μας πρότασης για το τι σχολείο θέλουμε.

Οι εμπειρίες μας από τις νίκες και τις ήττες στα “χρόνια της φωτιάς” των μνημονίων και τις επιτροπείας πρέπει να δείξουν τον δρόμο για τις νέες προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας. Η εκτίμησή μας είναι ότι μόνο οι ενωτικοί και στοχευμένοι αγώνες που συσπειρώνουν το μεγαλύτερο κομμάτι του κλάδου μπορούν να καταφέρουν νέες νίκες, να ρηγματώσουν τις μονόπλευρες καταστροφικές πολιτικές και να ανοίξουν το δρόμο για τη συνολική ανατροπή τους. Οι λογικές του “ξεκαθαρίσματος λογαριασμών” και της “μοναδικής αλήθειας” δυστυχώς επανέρχονται εντός του κινήματος έχοντας ως μοναδικό στόχο το μικροπαραταξιακό συμφέρον, προκαλώντας την αποσυσπείρωση και την απογοήτευση των συναδέλφων. Ένα άλλο κομμάτι του κλάδου προωθεί τον εξίσου επικίνδυνο δρόμο της αποπολιτικοποίησης των συλλογικών μας οργάνων ενθυλακώνοντας ισοπεδωτικές και αντιδραστικές απόψεις.

Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

 απέναντι στις λογικές αυτές θα επιμείνει στον δρόμο της

ενότητας και του αγώνα για ένα δημοκρατικό σχολείο που να χωρά

 όλη τη γνώση και όλα τα παιδιά.

 Να ξαναπιάσουμε το νήμα απ’ την αρχή, να ενώσουμε και να ενωθούμε.

 

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ Β’ ΕΛΜΕ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ


Γαλαζούλας Ιωάννης……………………Εσπ. ΕΠΑΛ Αγρινίου
Γιανούτσος Χρήστος…………………6ο Γυμνάσιο Αγρινίου
Δημοβασίλη Βενετία…………………………3ο ΓΕΛ Αγρινίου
Δημούσης Νικόλαος………………………….3ο ΓΕΛ Αγρινίου
Διαμαντής Δημήτριος……………………….1ο ΓΕΛ Αγρινίου
Ζάγκας Θεόδωρος……………………..1ο Γυμνάσιο Αγρινίου
Μαραγιάννης Κωνσταντίνος……………………ΓΕΛ Θέρμου
Μεϊμετέας Αντώνιος…………………6ο Γυμνάσιο Αγρινίου
Μίκροβας Αντώνιος………………………….ΓΕΛ Αμφιλοχίας
Παπαθανασίου Βασίλειος…………….Γυμνάσιο Κατούνας
Ρούλιας Κωνσταντίνος…………………..Μουσικό Αγρινίου
Σκαπετούλια Χριστίνα……………….Γυμνάσιο Αμφιλοχίας
Ταμπάκης Χαράλαμπος……………………..6ο ΓΕΛ Αγρινίου
Τούλας Σωτήριος………………………………2ο ΓΕΛ Αγρινίου
Τσούκας Ευάγγελος…………………..Γυμνάσιο Αμφιλοχίας

ΓΙΑ ΕΞΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Βαρέλης Βασίλειος………………………………ΓΕΛ Κατούνας
Καβαλλάρης Ιωάννης………………..1ο Γυμνάσιο Αγρινίου
Πίτσας Ευστάθιος…………………………….3ο ΓΕΛ Αγρινίου