Υπ.Υποδομών: Τέλος Απριλίου θα υπογραφούν οι συμβάσεις του Πάτρα-Πύργος

b467000808870152e6303b311595911a_l

Στο τέλος Απριλίου 2017 εκτίμησε ο Υπουργός Υποδομών ότι θα υπογραφούν οι συμβάσεις του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Μιλώντας στη Βουλή και σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού Ιάσονα Φωτήλα για τις καθυστερήσεις στο έργο είπε μεταξύ άλλων:

Για τις εργολαβίες: “Σύμφωνα, λοιπόν, με την Υπηρεσία, η 5η εργολαβία θα γίνει στα μέσα Νοεμβρίου του 2016 και ο διαγωνισμός της 4ης εργολαβίας θα γίνει μόλις η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων εγκρίνει τα Νέα Πρότυπα Τεύχη. Αυτό είναι σε μια διαδικασία λίγων ημερών, αν δεν έχουν ήδη εγκριθεί από την ΕΑΑΔΗΣΥ.

Και η δέσμευση που παίρνει η Υπηρεσία, γιατί δίνει και για τους υπόλοιπους τρεις διαγωνισμούς, είναι ότι μέχρι τέλος Φεβρουαρίου 2017 θα έχουν γίνει όλες οι δημοπρασίες, τον Μάρτιο θα ολοκληρωθούν και θα σταλεί ο φάκελος και τέλη Απρίλη θα έχουμε υπογραφές συμβάσεων”.

Για την αναβολή της 4ης δημοπράτησης: “Θα σας αναφέρω, λοιπόν, ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός οδηγήθηκε σε αναβολή γιατί το Τεχνικό Επιμελητήριο δεν όρισε ως όφειλε εμπρόθεσμα εκπρόσωπο στην Επιτροπή Διαγωνισμού.
Θα σας καταθέσω στα Πρακτικά όλη τη σχετική αλληλογραφία, τις προσκλήσεις από το Υπουργείο, τον ορισμό εκπροσώπων των φορέων ΣΑΤΕ, ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ, ΚΕΔΕ, τα απαντητικά τους έγγραφα. Προκύπτει ότι όλοι οι φορείς είχαν ορίσει εκπροσώπους μέχρι τις 30 Αυγούστου. Το Τεχνικό Επιμελητήριο όρισε στις 27 Σεπτεμβρίου, την ημέρα του διαγωνισμού δηλαδή, στις 5 η ώρα το απόγευμα.

Επίσης, θα σας καταθέσω και το έγγραφο του Τεχνικού Επιμελητηρίου και την αλληλογραφία με το Τεχνικό Επιμελητήριο, διότι το βράδυ της 26ης Σεπτεμβρίου βγάλαμε Δελτίο Τύπου για να ενημερώσουμε για την αναβολή του διαγωνισμού. Μας απάντησε το Τεχνικό Επιμελητήριο ότι μπορούσαμε να ορίσουμε κάποιον άλλο από πίνακα. Και απάντησε και η Υπηρεσία σε αυτό, ότι ουδέποτε η αρμόδια Υπηρεσία έχει προχωρήσει στο να βάλει άλλον εκπρόσωπό λόγω της ιδιαιτερότητας των Επιτροπών Διαγωνισμού.

Επομένως, μάλλον είναι λίγο παράξενο να σταλεί εκπρόσωπος του ΤΕΕ μετά το Δελτίο Τύπου για αναβολή λόγω του ότι δεν είχε στείλει εκπρόσωπο. Αυτή είναι η πρώτη εκδοχή”.

Για το Φάκελο Μεγάλου Έργου: “Φάκελος μεγάλου έργου και μελέτη κόστους-οφέλους έπρεπε να έχει γίνει. Το έργο ήταν ενταγμένο στην ενιαία παραχώρηση Πάτρα-Πύργος, Αθήνα-Κόρινθος, δεν υπήρχε. Ξέρετε ότι στην αναθεώρηση στην προηγούμενη Κυβέρνηση βγήκε εκτός. Έγινε δημοπράτηση του έργου. Όχι ο φάκελος μεγάλου έργου δεν έχει γίνει, αλλά ούτε μελέτη κόστους- οφέλους! Και πώς να γίνει; Με 0% έκπτωση, όπως έγινε η «Ολύμπια» ή είναι πραγματική έκπτωση, όπως γίνεται σήμερα; Πώς να γίνει, με πλασματικές ποσότητες, που κάποιοι διαγωνιζόμενοι θα τις ήξεραν και κάποιοι όχι, ή με πραγματικές, όπως σήμερα; Πώς θα γινόταν η μελέτη κόστους-οφέλους;

Πώς θα πάει ο φάκελος μεγάλου έργου στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα πούμε «μας κοστίζει τόσο»; Με τι ποσό, με τον προϋπολογισθέντα πεντακόσια εκατομμύρια, με 0% έκπτωση, με συμμετέχοντες λίγες μόνο εταιρείες, που εκεί κατευθυνόταν το έργο;

Αυτά, λοιπόν, τα γνωρίζει ο τεχνικός κόσμος της χώρας, το πώς γίνονταν τα έργα και ότι –να μην πω βαριά κουβέντα- κατευθύνονταν στις μεγάλες εταιρείες. Τα ξέρετε πάρα πολύ καλά.

Και είναι πολιτική μας επιλογή οι διαγωνισμοί να γίνονται με διαφάνεια και να απευθύνονται σε περισσότερες εταιρείες, ώστε να μπορεί να αυξάνεται ο ανταγωνισμός”.