Υπάρχουν τα εξής ενδεχόμενα: α. Οι ίδιοι δεν έχουν μπει ποτέ ή ίσως απειροελάχιστα, β. Δεν έχουν ρωτήσει ποτέ τα ίδια τα παιδιά τους, γ. Δεν έχουν βρει μια αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης. Ένα 10χρονο παιδί στο Διαδίκτυο έχει μανία με το YouTube.
– Βλέπει ελληνικά σίριαλ που δεν προλαβαίνει να δει τις ώρες που προβάλλονται στην τηλεόραση.
– Βάζει τα αγαπημένα της βίντεο κλιπ, τραγουδάει και χορεύει.
– Χαζεύει βιντεάκια με κατασκευές.
– Παρακολουθεί συγκεκριμένους youtubers.

Οι περισσότεροι σύγχρονοι γονείς ασχολούνται με την τεχνολογία και τα social media

Υπάρχουν όμως και οι γονείς που δεν χρειάστηκε ποτέ και δεν θέλησαν να αποκτήσουν υπολογιστή, να βάλουν σύνδεση, ούτε καν να στείλουν ένα μέηλ.  Σε αυτή την περίπτωση ο ψηφιακός κόσμος φαντάζει απροσπέλαστος, μακρινός και ξένος. Σαν μια άγνωστη ακόμα ήπειρος που περιμένει να την ανακαλύψεις, μόνο που δεν μπαίνεις ποτέ στο αεροπλάνο.

Κι όμως αξίζει να μάθουν περισσότερα για τον ψηφιακό κόσμο που έχει τόσα να προσφέρει, καθώς εάν παιδί μπορεί να:
1. Αναζητά πληροφορίες, να σερφάρει ψάχνοντας θέματα που το αφορούν, να αντλεί υλικό που θα το βοηθήσει στο σχολείο αλλά και θα διευρύνει το γενικότερο πεδίο των γνώσεών του. Αρκεί να έχει αναπτύξει κριτική σκέψη και να μπορεί να φιλτράρει τις πληροφορίες που βρίσκει. Δεν το ξέρει; Το Γκουγκλάρει!
2. Παίζει. Να αλλάζει πίστες, να παίρνει βραβεία, να χάνει, να κερδίζει, να ανταγωνίζεται, να επικοινωνεί με άλλους παίκτες, να διασκεδάζει. Αρκεί να μην ξεφεύγει στον χρόνο χρήσης στο video gaming και να μην παραμελεί τις προσωπικές του ανάγκες, το διάβασμα και την επαφή με τους φίλους του.
3. Επικοινωνεί. Να ανταλλάσσει μηνύματα, να κάνει chat, να ρωτά τι κάνουν οι φίλοι του, να γνωρίζει καινούριους. Αρκεί να μην δίνει σε αγνώστους τα προσωπικά του δεδομένα και να ξέρει πότε να διακόψει μια επαφή που του είναι άβολη και αμήχανη.
4. Βλέπει βιντεάκια στο YouTube. Το υλικό είναι ανεξάντλητο. Τραγούδια, σίριαλ, εκπομπές, κανάλια των youtubers – μπορεί μεγαλώνοντας να έχει δημιουργήσει και το δικό του κανάλι.
5. Ανεβάζει stories στο Instagram ή στο Facebook. Μικρές ιστορίες καθημερινότητας, φωτογραφίες ή βίντεο, με σχόλια, χάσταγκ, emojis που έχουν όριο ζωής 24 ώρες.
6. Δημιουργεί ομάδες κοινού ενδιαφέροντος και να ανταλλάσσει πληροφορίες. Μπορεί να είναι μια παρέα του σχολείου που κάνει μια εργασία, μια παρέα video gamers, μια ομάδα που αγαπά κάποιον συγκεκριμένο καλλιτέχνη, μια παρέα που συναντιέται μόνο στον τόπο διακοπών και κρατάει επαφές, οτιδήποτε μπορεί να φέρει τα παιδιά κοντά.

newsit.gr