Αλλαγές από φέτος στα τέλη κυκλοφορίας, αλλά περιορισμένου εύρους φαίνεται ότι επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών. Βέβαια η εμπειρία των τελευταίων χρόνων έχει δείξει ότι οι αιφνιδιαστικές κινήσεις με αλλαγές δεν αποφέρουν το ποθητό αποτέλεσμα της αύξησης της εισπραξιμότητας και περισσότερες στρεβλώσεις από αυτές που διορθώνουν.

Το υπουργείο Οικονομικών πριν οριστικοποιήσει τις όποιες αποφάσεις του θα σταθμίσει όλα τα δεδομένα και η απόφαση αναμένεται να ληφθεί σε ανώτατο επίπεδο.

Τρ. Αλεξιάδης: Οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας είναι υπό εξέταση

«Πρέπει να ισορροπήσουμε τις αδικίες» σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας δήλωσε το Σάββατο το πρωί ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφωνας Αλεξιάδης και ξεκαθάρισε ότι οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας είναι υπό εξέταση. Αν προλάβουμε θα το κάνουμε από φέτος αλλιώς το 2016 είπε χαρακτηριστικά.

Μέχρι στιγμής τα μόνα σχέδια που υπάρχουν είναι επί χάρτου. Το σενάριο που μελετάται είναι αυτό της μικρής αύξησης των τελών για τα νέα αυτοκίνητα με έτος κυκλοφορίας από το 2010 και μετά και υψηλότερες εκπομπές ρύπων και ταυτόχρονα μια αντίστοιχα μικρή στο ύψος μείωση για τα παλαιότερα αυτοκίνητα με μικρομεσαίο κυβισμό. Σε αυτό το σενάριο υπάρχει το κώλυμα ότι με τα υφιστάμενα κριτήρια ένα όχημα τύπου «τζιπ» με κινητήρα 3.000 κ.εκ. και εκπομπή ρύπων 189 γραμ./χλμ. έχει τέλη κυκλοφορίας 482 ευρώ, ενώ ένα αντίστοιχο μοντέλο παλαιότερης κατασκευής 880 ευρώ τέλη.

Για τα παλαιά Ι.Χ. μικρού και μεσαίου κυβισμού (1.072-1.739 κ.εκ.) τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται από 135 έως και 265 ευρώ που θεωρούνται υπερβολικά.

Οι παγίδες

Όλα τα υπό μελέτη σενάρια κρύβουν και κρυφές «παγίδες». Η έστω και μικρή ή συμβολική μείωση των τελών στα παλαιότερα μικρομεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα μπορεί να δημιουργήσει έλλειμμα στα έσοδα, καθώς η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Επιπλέον το υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει να «ισορροπήσει» ανάμεσα στην αγορά αυτοκινήτου και τους πωλητές νέων οχημάτων από τη μια πλευρά που δυσανασχετούν για τη διαρκή σεναριολογία περί αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας, κάτι που έχει δημιουργήσει συνθήκες «καθίζησης» στην αγορά καινούργιων οχημάτων και από την άλλη πλευρά τους ιδιοκτήτες μαντρών που έχουν πολύ μεγάλο αριθμό μεταχειρισμένων απούλητων οχημάτων. http://www.real.gr/
«