Η Αλίκη στη Χώρα της Τεχνητής Νοημοσύνης

Με στόχο να εμπνεύσει και να δώσει την ευκαιρία σε νεαρά κορίτσια να κατανοήσουν καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος της Τεχνητής Νοημοσύνης αλλάζει τον κόσμο η Microsoft, για πρώτη φορά στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, διοργανώνει ένα 4ήμερο σεμινάριο με θέμα «Alice envisions the future – How Artificial Intelligence can impact the way we see the world».

Μια σύγχρονη εκδοχή της «Αλίκης στη χώρα των θαυμάτων» θα αποτελέσει τον πυρήνα του πρώτου Bootcamp Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Inteligence-AI) για κορίτσια στην Ελλάδα που διοργανώνεται από τη Microsoft.

Η ηρωίδα, η Αλίκη, είναι ένα κορίτσι που δεν σταματά να ονειρεύεται, αναζητεί συνεχώς νέες εμπειρίες και διψά για γνώση. Εχει περιέργεια για τα πάντα, όρεξη για δημιουργία και την πεποίθηση ότι όλα τα πράγματα, μικρά και μεγάλα, μπορούν να βελτιωθούν. Ολοι γνωρίζουμε μια Αλίκη και θέλουμε να πραγματοποιήσει τα όνειρά της και να ζήσει τη δική της περιπέτεια στη «Χώρα των θαυμάτων».

Με στόχο να εμπνεύσει και να δώσει την ευκαιρία σε νεαρά κορίτσια να κατανοήσουν καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος της Τεχνητής Νοημοσύνης αλλάζει τον κόσμο η Microsoft, για πρώτη φορά στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, διοργανώνει ένα 4ήμερο σεμινάριο με θέμα «Alice envisions the future – How Artificial Intelligence can impact the way we see the world». Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί από τις 27 έως τις 30 Αυγούστου 2018 στην Αθήνα.

500.000 κενές θέσεις εργασίας στις STEM
Σκοπός του Bootcamp είναι να ενθαρρύνει και να εμπνεύσει σχεδόν 160 μαθήτριες ηλικίας 15-17 ετών να ακολουθήσουν το ενδιαφέρον τους για την επιστήμη και την τεχνολογία, καταρρίπτοντας τον μύθο που επικρατεί γύρω από τα επαγγέλματα αυτής της κατεύθυνσης. Σήμερα, οι γυναίκες αποτελούν μόνο το 30% του εργατικού δυναμικού των STEM στην Ευρώπη, τη στιγμή που μέχρι το 2020 αναμένεται έλλειψη έως 500.000 εργαζομένων σε αυτούς του κλάδους, ζήτημα που μπορεί να αντιμετωπιστεί με αντίστοιχες πρωτοβουλίες.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες της Microsoft, παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία καλπάζει και δημιουργεί εξαιρετικές ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης, μόνο το 42% των κοριτσιών που συμμετείχαν θα επέλεγαν μελλοντικά να ακολουθήσουν επαγγέλματα STEM. Υπάρχουν αρκετές εξηγήσεις για αυτή την αντιμετώπιση, συμπεριλαμβανομένου του ότι το 60% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι άνδρες και γυναίκες δεν αντιμετωπίζονται ισάξια σε επαγγέλματα με κεντρικό άξονα την επιστήμη και την τεχνολογία.

Ενας ακόμη σημαντικός παράγοντας για το αν τα κορίτσια σκέφτονται να στραφούν επαγγελματικά προς αυτή την κατεύθυνση είναι η ύπαρξη ενός μοντέλου-προτύπου. Η πανευρωπαϊκή έρευνα «Girls in STEM» της Microsoft για το 2018 έδειξε ότι το ενδιαφέρον των νεαρών κοριτσιών για τη συγκεκριμένη κατεύθυνση είναι σχεδόν διπλάσιο όταν έχουν κάποιο πρότυπο να τα εμπνεύσει.

in.gr