Σε αναμονή το Αμβρακία-Άκτιο, οι φορείς ζητούν να προχωρήσει και η Παράκαμψη Αμφιλοχίας

Σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε προχθές στα Ιωάννινα, ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στο έργο της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού. Όπως είπε “είναι ένας γόρδιος δεσμός με τον τρόπο και τις διαδικασίες που επιχειρήθηκε να υλοποιηθεί το έργο. Έχουμε 4 εργολαβίες και τουλάχιστον οι 3 δεν μπορούν να συνεχιστούν, θα βγει ένα νέο έργο-σκούπα για να ολοκληρωθεί ο δρόμος. Η εργολαβία που είναι κοντά στη Λευκάδα (αναφέρεται στην 1η εργολαβία από το Άκτιο μέχρι το Λουτράκι) θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί.

Πηγές του ypodomes.com αναφέρουν ότι αυτή η πρώτη εργολαβία είναι ακόμα στο Ελεγκτικό Συνέδριο καθώς ζητήθηκαν συμπληρωματικά στοιχεία και στο Υποδομών είναι σε αναμονή για να προχωρήσουν.

Από την πλευρά των φορέων της Αιτωλοακαρνανίας αλλά και της Λευκάδας, ζητείται επιτακτικά να προχωρήσει χωρίς να διαλυθεί και η εργολαβία 4, η επονομαζόμενη “Δυτική Παράκαμψη Αμφιλοχίας” καθώς υποστηρίζουν ότι είναι πολύ ώριμη κατασκευαστικά και με ένα ποσό 4-5 εκατομμύρια ευρώ, θα μπορούσε να ολοκληρωθεί και να εξυπηρετήσει την κίνηση από την Ιόνια Οδό προς την ακτή του Ιονίου και τις πόλεις της περιοχής (Βόνιτσα, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα) αλλά και την κατεύθυνση προς τα Ιόνια Νησιά (Λευκάδα, Κέρκυρα, Παξοί-Αντίπαξοι).

Το ζητούμενο φυσικά σε όλη αυτή την ιστορία είναι να ζωντανέψει το έργο το οποίο με τον ένα ή τον άλλο τρόπο παραμένει ανενεργό εδώ και καιρό.

Η υπόθεση της νέας εργολαβίας-σκούπας προϋποθέτει το “μάζεμα” όλων των εργασιών που δεν έχουν ολοκληρωθεί, την σύνταξη νέων τευχών δημοπράτησης, την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, την δημοπράτηση του και την ανάδειξη νέου αναδόχου.

Όπως έχει γράψει σε πρόσφατο ρεπορτάζ το ypodomes.com το έργο αν περιλάβει και τις 3 εργολαβίες, εκτιμάται σε ένα κόστος 165εκ.ευρώ ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης παραμένει αίνιγμα.

Το ταλαιπωρημένο έργο της Αμβρακίας Οδού, δημοπρατήθηκε το 2009, κατατμημένο σε 4 εργολαβίες και σήμερα το ποσοστό προόδου μετά βίας ξεπερνά το 50%. Απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά, γεωλογικά προβλήματα και προβλήματα από τον ίδιο τον ανάδοχο έφεραν το έργο σε τέλμα και τους κατοίκους σε απόγνωση που βλέπουν το μεγαλύτερο έργο ανάπτυξης της περιοχής να μένει βαλτωμένο.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com