Αντίστροφη μέτρηση για την Ιόνια οδό: Στο τέλος Μαρτίου στην κυκλοφορία το Γαβρολίμνη-Κεφαλόβρυσο

Στο τέλος της φτάνει η αντίστροφη μέτρηση του ypodomes.com καθώς είμαστε σε απόσταση αναπνοής μέχρι να φτάσουμε στο τέλος Μαρτίου 2017 όπου υπάρχει η γνωστή δέσμευση για λειτουργία όλου του δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας (ως λειτουργικό και με ελλείψεις) και όσο πλησιάζουμε τόσο το “θερμόμετρο” ανεβαίνει.

Εδώ και 10 μήνες στις αρχές κάθε μήνα  βλέπουμε τι έχει γίνει, τι περιμένουμε και τι απομένει. Τώρα αρχές Μαρτίου είμαστε στην τελική αντίστροφη μέτρηση καθώς μετράμε εβδομάδες μέχρι την ολοκλήρωση των δρόμων. Τι γίνεται όμως; που είμαστε σήμερα;

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Στις αρχές Σεπτεμβρίου εγκαινιάστηκε το πρώτο τμήμα από Κόρινθο μέχρι Κιάτο μήκους 20χλμ. Στο τέλος Δεκεμβρίου δόθηκαν επιπλέον 9χλμ στο τμήμα από Κιάτο μέχρι Ξυλόκαστρο. Στο τέλος Φεβρουαρίου δόθηκαν οι Σήραγγες στα Μαύρα Λιθάρια. Τώρα αναμένεται τις επόμενες μέρες η συνολική παράδοση του τμήματος μέχρι το Ξυλόκαστρο καθώς και οι Σήραγγες Παναγοπούλας. Αυτή την εποχή δουλεύονται και τα τμήματα των εμπλοκών με το σιδηρόδρομο. Μεγάλο ερώτημα είναι τι θα έχουμε στο τέλος Μαρτίου ως παράδοση λειτουργικού αυτοκινητόδρομου. Στην πρόοδο είμαστε περίπου στο 93% και θα γίνει αγώνας για να δοθεί η “λειτουργική Ολυμπία”. Υπολογίζεται ότι για την περίοδο Μαρτίου-Αυγούστου 2017 θα παραμείνουν υπό κατασκευή περίπου 8χλμ. ενώ μετά τον Αύγουστο θα συνεχιστεί η κατασκευή του υπερκόμβου Ρίου που θα ολοκληρωθεί προς το τέλος του έτους.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
Εδώ τα πράγματα από εύκολα έγιναν δύσκολα αλλά είχαμε happy end. Στα μέσα Ιανουαρίου υπεγράφη το περίφημο Μνημόνιο Συναντίληψης ενώ ικανοποιήθηκε και το βασικό αίτημα για μη πληρωμή διοδίων για τους κατοίκους του Δήμου Τεμπών.  Πρακτικά τα έργα είναι σχεδόν ολοκληρωμένα και απομένουν οι συνδέσεις με τον αυτοκινητόδρομο εκατέρωθεν. Αυτό σημαίνει ότι κλείδωσε οριστικά η λειτουργία του τμήματος αυτού τον Μάρτιο. Πρόκειται για έργο το οποίο δεν χρειάζονται πολλά λόγια  καθώς είναι το τελευταίο τμήμα της Εθνικής Οδού Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ολοκληρώνοντας έργα 45 και πλέον ετών.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Εδώ τα έργα προχωρούν καλά, είμαστε περίπου στο 89% και η αισιοδοξία περισσεύει αλλά τα μεγάλα νέα δεν έχουν έρθει ακόμα. Τον Δεκέμβριο έγινε και η πρώτη παράδοση στο τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία που μαζί με την παράκαμψη Αγρινίου δημιουργούν ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 59χλμ. Στις 22 Φεβρουαρίου δόθηκε το τμήμα Καμπή-Πέρδικα που μαζί με την Παράκαμψη Άρτας-Φιλιππιάδας δημιουργούν ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 53χλμ. Για το τέλος Μαρτίου αναμένεται το Γαβρολίμνη-Κεφαλόβρυσο. Στο διάστημα Μαρτίου-Αυγούστου θα δοθούν τμηματικά τα τμήματα Πέρδικα-Κοσμηρά (βόρειο άκρο μέχρι Εγνατία), Αντίρριο-Γαβρολίμνη και το πιο δύσκολο τμήμα Αμφιλοχία-Άγιος Δημήτριος (αρχή παράκαμψης Άρτας). Ωστόσο μπορεί να έχουμε κάποιες διαφοροποιήσεις αν υπάρξουν κατασκευαστικές υπερβάσεις,

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ
Εδώ τα έργα προχωρούν πιο ανεμπόδιστα και πάμε με καλούς μηνιαίους ρυθμούς. Είμαστε σε ποσοστό προόδου που φτάνει το 88% και ο αγώνας δρόμου συνεχίζεται. Το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα θα παραδοθεί έχοντας 2 πρόσωπα. Στα πρώτα 8 χιλιόμετρα θα παραδοθεί 1 λωρίδα ανά τμήμα ενώ σε όλο το υπόλοιπο τμήμα πάμε για παράδοση τον ερχόμενο Μάρτιο. Εδώ το μεγάλο στοίχημα είναι πλέον μέχρι τον Μάρτιο να έχουν ξεκινήσει τα έργα και στο νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΣ ΜΟΡΕΑΣ
Εδώ, τελειώσαμε με την επίσημη παράδοση του αυτοκινητόδρομου στις 15 Δεκεμβρίου 2016. Τέλος για τα έργα, ξεκίνησε η συνολική λειτουργία.

Νέο ραντεβού, αρχές Απριλίου για να δούμε την απόδοση των αυτοκιινητόδρομων καθώς και τα υπόλοιπα της κατασκευής τους μέχρι τον Αύγουστο.

Νίκος Καραγιάννης – ypodomes.com