Με υψηλό ρυθμό ανάπτυξης, μεγαλύτερο από το υπόλοιπο λιανεμπόριο, «τρέχει» ο κλάδος των σούπερ μάρκετ το πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου. Καθοριστική είναι η συμβολή των χύμα προϊόντων, που εμφανίζουν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά και των προϊόντων της κατηγορίας bazaar (οικιακός εξοπλισμός, σκεύη και άλλα), λόγω και της επαναδραστηριοποίησης των υπερμάρκετ της πρώην «Μαρινόπουλος», υπό τον έλεγχο της «Σκλαβενίτης».

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, η αξία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ (σ.σ. οι μετρήσεις της Nielsen αφορούν το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου 2019)  αυξήθηκε κατά 5,5% σε καταστήματα άνω των 100 τ.μ. που βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι πάντα πριν από τη διενέργεια εκλογών παρατηρείται αύξηση των πωλήσεων σούπερ μάρκετ, κάτι που είχε παρατηρηθεί ακόμη και τον Ιανουάριο του 2015.

Η μεγαλύτερη ομάδα προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, τα λεγόμενα ταχυκίνητα προϊόντα (FMCGs – Fast Moving Consumer Goods), βασικά δηλαδή είδη διατροφής, νοικοκυριού και ατομικής φροντίδας, εμφανίζουν μικρότερο ρυθμό ανάπτυξης, της τάξης του 3,8%. Στις επιμέρους κατηγορίες καταγράφεται αύξηση της αξίας πωλήσεων κατά 4,5% στα τρόφιμα-ποτά, κατά 1,8% στα προϊόντα οικιακής χρήσης και 1,1% στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης. Οι δύο τελευταίες κατηγορίες αποτελούν αυτές στις οποίες πραγματοποιούνται οι περισσότερες προωθητικές ενέργειες (συνήθως υπό τη μορφή «1+1 δώρο»), γεγονός που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τη μικρή μόνο ενίσχυση του αντίστοιχου τζίρου και την πτώση ταυτόχρονα των περιθωρίων κέρδους για λιανεμπόρους και προμηθευτές.

Τα νωπά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, κρέατα, ψάρια) και επί ζυγίω προϊόντα (χύμα) καταγράφουν διψήφιο ποσοστό αύξησης, 10,5% στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2019 σε σύγκριση με το αντίστοιχο πεντάμηνο του 2018. Κατά 5,9% έχει αυξηθεί η αξία των πωλήσεων στο σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κ.λπ.) H σημαντική αύξηση οφείλεται κατ’ αρχάς στην επαναλειτουργία του μεγάλου δικτύου υπερμάρκετ της πρώην «Μαρινόπουλος», καθώς και στην αύξηση των προϊόντων αυτών στα ράφια και των λοιπών αλυσίδων, με πιο χαρακτηριστική περίπτωση αυτή της αλυσίδας Μy Market.

kathimerini.gr