Big Brother και μέσα στις κερκίδες για την πάταξη της βίας

Σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου για χειραγώγηση αγώνων και επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας από τον υφυπουργό Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη. «Οποιοδήποτε τεχνικό μέσο» στις υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. πλέον, και μέσα στις εξέδρες.

Μέχρι τη Δευτέρα 14/10 στις 13.00 τίθεται σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Κύρωση της Σύμβασης Magglingen/Macolin σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων, επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις» από το υφυπουργείο Αθλητισμού.

Το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει 51 άρθρα.

Ανάμεσα σε αυτά, το άρθρο 43 περιλαμβάνει την αξιοποίηση και φορητών καμερών (και οποιουδήποτε τεχνικού μέσου γενικά), εκτός από τις κάμερες που είναι τοποθετημένες στις εξέδρες και λειτουργούν (;), από άτομα της Ελληνικής Αστυνομίας, ακόμη και οπτικοακουστικό υλικό που έχει καταγραφεί από φυσικά πρόσωπα (απλούς φιλάθλους δηλαδή), και έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο. Προηγουμένως θα πρέπει να υπάρχει ενημέρωση προς τους φιλάθλους, είτε με μήνυμα στα εισιτήρια, και γενικότερα «με κάθε πρόσφορο μέσο».

Αναλυτικά το άρθρο 43 αναφέρει τα εξής:

«Επιτρέπεται στα όργανα της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά από άδεια της Εισαγγελικής Αρχής ή του αθλητικού Εισαγγελέα, η συλλογή, η αποθήκευση και η χρήση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα φυσικών προσώπων, μέσω κινητών συσκευών καταγραφής ήχου ή εικόνας ή οποιωνδήποτε άλλων ειδικών τεχνικών μέσων, ψηφιακών ή μη, οπτικής ή ηχητικής καταγραφής, εντός των αθλητικών εγκαταστάσεων, στις οποίες διεξάγεται οποιαδήποτε αθλητική εκδήλωση, καθώς και στους περιβάλλοντες χώρους αυτών, συμπεριλαμβανομένων των χώρων, ανοικτών ή κλειστών, που οδηγούν στα αποδυτήρια και στα γραφεία των αθλητών, των αξιωματούχων και των αθλητικών παραγόντων, πριν από την έναρξη, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη της αθλητικής εκδήλωσης, για την αντιμετώπιση πράξεων βίας και ποινικών αδικημάτων με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις και για τους σκοπούς της πρόληψης, της διερεύνησης, της ανίχνευσης, της δίωξης ποινικών αδικημάτων, της επιβολής και της εκτέλεσης ποινικών κυρώσεων ή περιοριστικών όρων»

 

Η ενημέρωση

«Για το σύννομο της συλλογής και επεξεργασίας των ως άνω δεδομένων απαραίτητη είναι η προηγούμενη σχετική ενημέρωση του φίλαθλου κοινού. Η εν λόγω ενημέρωση μπορεί να γίνεται με κάθε πρόσφορο μέσο, ιδίως με ευδιάκριτη αναγραφή επί του εισιτηρίου, με ανακοινώσεις σε σταθερές ή κινητές πινακίδες, εντός και εκτός των αθλητικών εγκαταστάσεων, με ανακοινώσεις από τα μεγάφωνα των αθλητικών εγκαταστάσεων, πριν την έναρξη, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη της αθλητικής εκδήλωσης ή με σχετική ανακοίνωση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ). O υλικός ή ψηφιακός φορέας στον οποίο ενσωματώνεται το αποδεικτικό υλικό αποτελεί νόμιμο αποδεικτικό μέσο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο της ποινικής διαδικασίας και της διαδικασίας εκτέλεσης ποινικών κυρώσεων και περιοριστικών όρων»

 

Delete μετά από ένα μήνα!

«Το περιεχόμενο του υλικού ή του ψηφιακού φορέα διαγράφεται οριστικά ή ο υλικός ή ο ψηφιακός φορέας καταστρέφεται ολοσχερώς μετά την παρέλευση τριάντα (30) ημερών από τη συλλογή και αποθήκευση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Η διατήρηση και χρήση του περιεχόμενου του υλικού ή ψηφιακού φορέα για χρονικό διάστημα πέραν των τριάντα (30) ημερών επιτρέπεται, κατόπιν αιτιολογημένης διάταξης του αρμόδιου Εισαγγελέα, μόνον για τους σκοπούς της διερεύνησης, της ανίχνευσης, της δίωξης ποινικών αδικημάτων, της αμετάκλητης επιβολής ποινικών κυρώσεων και της εκτέλεσης ποινών ή περιοριστικών όρων. Μετά την εκπλήρωση των ανωτέρω σκοπών το περιεχόμενο του υλικού ή του ψηφιακού φορέα διαγράφεται οριστικά ή ο υλικός ή ο ψηφιακός φορέας καταστρέφεται ολοσχερώς, χωρίς καθυστέρηση, με διάταξη του χορηγήσαντος την άδεια για τη συλλογή, αποθήκευση και χρήση του Εισαγγελέα».

 

Η αιτιολογική έκθεση

Στην αιτιολογική έκθεση σημειώνεται ότι… «Η πρόβλεψη της δυνατότητας συλλογής, επεξεργασίας και αξιοποίησης στο πλαίσιο της ποινικής διαδικασίας, του υλικού και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των φυσικών προσώπων που καταγράφονται με οποιοδήποτε τεχνικό μέσο το οποίο χειρίζεται αρμόδιο όργανο της Ελληνικής Αστυνομίας, είναι αναγκαία ώστε κάθε ποινικώς κολάσιμη πράξη που τελείται εντός και εκτός των αθλητικών εγκαταστάσεων να διακριβώνεται να ελέγχεται και εν τέλει να τιμωρείται με την προσήκουσα ποινή η οποία και θα εκτελείται».

 

Υλικό και από το διαδίκτυο

Ακόμη, η Ελληνική Αστυνομία θα μπορεί να… εκμεταλλεύεται και το «οπτικοακουστικό υλικό που έχει καταγραφεί από φυσικά πρόσωπα ή από τηλεοπτικά δίκτυα, το οποίο δύναται να αξιοποιηθεί ως νόμιμο αποδεικτικό μέσο στο πλαίσιο ποινικής διαδικασίας».

Στην αιτιολογική έκθεση σημειώνεται ότι… «η διάταξη στην υπ’ αριθμόν 15 παράγραφο του ίδιου άρθρου ρυθμίζει τη δυνατότητα αποδεικτικής αξιοποίησης στο πλαίσιο της ποινικής διαδικασίας και κάθε άλλου οπτικοακουστικού μέσου που περιέχει δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα φυσικού προσώπου και δημοσιεύεται στο διαδίκτυο ή προβάλλεται σε τηλεοπτικά δίκτυα».

 

Ο περιορισμός στις Ομοσπονδίες

Εξάλλου, το άρθρο 49 προβλέπει την τροποποίηση του άρθρου 22 του νόμου 2725/1999.

Τι αναφέρεται στο συγκεκριμένο άρθρο:

«Δεν επιτρέπεται το ίδιο πρόσωπο να εκλεγεί Πρόεδρος αθλητικής ομοσπονδίας περισσότερες από τρεις (3) συνολικά φορές και σε οποιαδήποτε άλλη εκτελεστική θέση Δ.Σ. αθλητικής ομοσπονδίας περισσότερες από δύο (2) συνολικά φορές, πλήρους ή μερικής θητείας».

2. Για την εφαρμογή της παραγράφου 7 του άρθρου 22 του ν. 2725/1999, που προστίθεται με την παρ. 1 του παρόντος άρθρου, λαμβάνονται υπόψη και θητείες που ξεκίνησαν πριν από τη δημοσίευση του παρόντος».

Με απλά λόγια, ο πρόεδρος της ΕΟΚ, Γιώργος Βασιλακόπουλος, για παράδειγμα, που είναι στην τρίτη θητεία του στην ΕΟΚ, στις εκλογές που θα γίνουν την επόμενη χρονιά, δεν θα μπορεί να θέσει υποψηφιότητα.

Ανάλογο περιορισμό είχε επιχειρήσει να βάλει ο πρώην υφυπουργός Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης, ωστόσο προέβλεπε ότι οι προηγούμενες θητείες δεν μετρούσαν. Ο περιορισμός δηλαδή, δεν είχε αναδρομικότητα.

«Με τη νέα παράγραφο, 7 του ν.2725/1999 εξακολουθεί να υπάρχει περιορισμός στις θητείες των μελών των διοικητικών συμβουλίων των αθλητικών ομοσπονδιών, όμως, διευρύνεται αρκετά το δικαίωμα συμμετοχής τους στις διοικήσεις των Ομοσπονδιών, καθώς προβλέπεται ότι το ίδιο πρόσωπο μπορεί να εκλέγει τρεις φορές Πρόεδρος Αθλητικής Ομοσπονδίας και επιπλέον δύο φορές σε οποιαδήποτε άλλη εκτελεστική θέση της Ομοσπονδίας, δηλαδή μπορεί να συμμετέχει εν γένει στη διοίκηση της Ομοσπονδίας επί πέντε συνολικά θητείες.

Κατ’ αυτό τον τρόπο, αφενός μεν γίνεται αξιοποίηση της προσφοράς και της τεχνογνωσίας της ιδιαιτερότητας του αθλητισμού των διοικητικών παραγόντων των αθλητικών ομοσπονδιών με περισσότερες θητείες, αφετέρου δε, εξασφαλίζεται η εναλλαγή των προσώπων στη διοίκηση των αθλητικών Ομοσπονδιών, ώστε να μην αμφισβητείται η αποτελεσματικότητα της ασκούμενης διοικήσεως.

Με την παράγραφο 8 αποσαφηνίζεται ότι για την εφαρμογή του περιορισμού της παραγράφου 7, λαμβάνονται υπόψη και θητείες που ξεκίνησαν πριν από τη δημοσίευση του παρόντος, ώστε ο σκοπός της διάταξης να μην καταστρατηγείται εν τοις πράγμασι» αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση.

Α.Π. – sdna.gr