Δημήτρης Κωνσταντόπουλος: «Η χώρα έχει ανάγκη από αλλαγή πολιτικής»

Η αποχώρηση του Ποταμιού από το ΚΙΝ.ΑΛ. ήταν αποτέλεσμα διαφορετικών στρατηγικών στοχεύσεων ή προσωπικών διενέξεων σε επίπεδο ηγεσίας;

Το Ποτάμι μόνο του κατέβηκε από το τρένο. Ηταν ένα πολιτισμένο πολιτικό διαζύγιο. Η εντολή, όμως, των 212.000 πολιτών που συμμετείχαν στις εκλογές του Νοεμβρίου του 2017 είναι να υπηρετήσουμε την ενιαία έκφραση του ευρύτερου χώρου της κεντροαριστεράς. Η σύμπνοια και η ομοψυχία χρειάζονται τώρα να αποτελέσουν καταλυτικά συστατικά, ώστε να παραμείνουμε όλοι στις ίδιες ράγες, χωρίς αλαζονικές τάσεις, ηθελημένους ακρωτηριασμούς και εν θερμώ αποφάσεις.

Η κ. Γεννηματά ήταν η μόνη από το Πολιτικό Συμβούλιο που τάχτηκε κατά της συμφωνίας για το μακεδονικό. Η άποψη της προέδρου έγινε κομματική γραμμή. Είναι το ΚΙΝΑΛ ένας αμιγώς προσωποπαγής φορέας;

Οχι. Το ΚΙΝΑΛ έχει όργανα και θεσμική λειτουργία. Η Φώφη Γεννηματά εξέφρασε τη θέση που επί δεκαετίες υπηρετεί η χώρα για το σκοπιανό. Ολες οι κυβερνήσεις με βάση αυτή διαπραγματεύονταν. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αποφάσισε να αποκλίνει και έφερε μια συμφωνία που όχι μόνο δεν υπηρετεί την εθνική γραμμή, αλλά κυρίως έχει περισσότερα προβλήματα από όσα επιλύει.

Η κυβέρνηση επικρίνει το ΚΙΝΑΛ για δεξιά στροφή και ταύτιση με τη ΝΔ. Ποια η άποψή σας για την πολιτική κατεύθυνση του φορέα; Υπάρχουν περιθώρια σύγκλισης με τον ΣΥΡΙΖΑ;

Η κυβέρνηση δεν μπορεί να επικρίνει το ΚΙΝΑΛ για δεξιά στροφή, όταν η ίδια το βράδυ των εκλογών του Σεπτεμβρίου 2015 αποφάσισε να συνεχίσει με τον ίδιο κυβερνητικό εταίρο, τους ΑΝΕΛ. Το ΚΙΝΑΛ εκφράζει ένα άλλο αξιακό πρότυπο, μια κεντροαριστερή προοδευτική πρόταση διακυβέρνησης για τον τόπο. Απέναντι στις συντηρητικές και αδιέξοδες πολιτικές της ΝΔ, η οποία ουδέποτε απολογήθηκε για την καταστροφική πενταετία 2004-2009, παραδίδοντας στο ΠΑΣΟΚ τη χώρα χρεοκοπημένη, το οποίο σήκωσε μόνο του το βάρος της σωτηρίας της και το πλήρωσε. Αλλά και απέναντι στις πολιτικές της σημερινής κυβέρνησης που χρέωσε τον ελληνικό λαό με ένα τρίτο αχρείαστο μνημόνιο και ένα τέταρτο το οποίο είναι προ των πυλών, με τα πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του ΑΕΠ έως το 2022, 2,2% μέχρι το 2060 και δεσμευμένη τη δημόσια περιουσία για 99 χρόνια. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Είναι θεμελιώδης θέση του ΚΙΝΑΛ ότι στρατηγικός του αντίπαλος είναι η συντήρηση και οι εκφράσεις της. Το ΚΙΝΑΛ θα έχει εταίρους στην πορεία του κάθε πολιτική έκφραση με προοδευτικό πρόσημο, σύμφωνα με το ιδεολογικοπολιτικό του στίγμα και τις ανάγκες της χώρας.

Ακούγεται πως ο επόμενος κυβερνητικός ανασχηματισμός θα περιλαμβάνει στελέχη της κεντροαριστεράς. Θα πρόκειται για καλοδεχούμενη ή αρνητική εξέλιξη;

Η χώρα δεν έχει ανάγκη από κυβερνητικό ανασχηματισμό αλλά από αλλαγή πολιτικής. Γι’ αυτό κι εμείς ζητάμε εκλογές. Τα πρόσωπα έρχονται και παρέρχονται, εφόσον εφαρμόζουν τις ίδιες πολιτικές, που είναι ανάλγητες για τον λαό, αδιέξοδες για την οικονομία και οδηγούν σε περισσότερη φτώχεια και τους νέους στην ανεργία και τη μετανάστευση.

Τάκης Μπαλτάκος και Δημήτρης Καμμένος ανακοίνωσαν την πρόθεση ίδρυσης κόμματος με πρόταγμα το ονοματολογικό. Θεωρείτε πιθανή μια μετεκλογική συνεργασία με τη ΝΔ;

Η αναγωγή μιας πολιτικής θέσης σε αιτιολογική βάση για τη δημιουργία ενός κόμματος, ιδίως όταν αφορά ένα εθνικό θέμα, ενέχει πολλούς κινδύνους. Η ακραία πόλωση δεν είναι δείγμα ωριμότητας και σύνεσης. Εχουμε χρέος στην ελληνική κοινωνία που ταλαιπωρήθηκε από το ψευδεπίγραφο δίλημμα μνημόνιο-αντιμνημόνιο να διαφυλάξουμε την εθνική ενότητα. Οσον αφορά τις μετεκλογικές συνεργασίες, αυτές τις αποφασίζουν οι πολίτες με την ψήφο τους και τη δύναμη που δίνουν στα πολιτικά κόμματα.

Εχετε καταθέσει δύο επίκαιρες ερωτήσεις για την αναγκαιότητα μείωσης του κόστους διοδίων της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου καθώς και για την κάθετη διασύνδεση της Ιονίας Οδού με τον Δήμο Αγρινίου. Σε μια περίοδο παρατεταμένης κρίσης θέσατε το θέμα των αναλογικών διοδίων. Υπάρχει κάποια εξέλιξη με τα ζητήματα αυτά;

Πράγματι το θέμα των διοδίων της γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης» συζητήθηκε στη Βουλή δύο φορές με επίκαιρες ερωτήσεις μου. Πιστεύοντας βαθιά ότι η γέφυρα αποτελεί το σημαντικότερο έργο υποδομής της χώρας και πυλώνα ανάπτυξης για τη δυτική Ελλάδα, έχω τονίσει ότι δύναται το ελληνικό δημόσιο να επαναδιαπραγματευθεί με την κοινοπραξία ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ, καθώς έχουν παρέλθει τα δέκα χρόνια λειτουργίας της και η κρίση αποτελεί αντικειμενικό λόγο επαναπροσδιορισμού του αντιτίμου. Αλλωστε η Γέφυρα κατασκευάστηκε για να ενώσει τη δυτική Ελλάδα και όχι για να αποτελεί φραγμό λόγω του υψηλού κόστους του διοδίου της. Προσωπικά, έχω καταβάλει μεγάλη προσπάθεια με επίκαιρες ερωτήσεις μου στη Βουλή να θέσω στην πολιτική ατζέντα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τα μεγάλα προβλήματα της Αιτωλοακαρνανίας. Οπως την κάθετη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνιο Οδό, με το Πλατυγιάλι και τον άξονα Ε65, τα αναλογικά διόδια της Ιόνιας Οδού και τα αντιπλημμυρικά της έργα, καθώς επίσης και την ανακατασκευή και αποκατάσταση της παλαιάς εθνικής οδού, από τον κόμβο Κεφαλόβρυσο έως τον κόμβο Κουβαρά και τη μετατροπή της σε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο του οποίου το 70% βρίσκεται εντός οικιστικής ζώνης. Είναι απορίας άξιο πώς το Αγρίνιο το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της δυτικής Ελλάδας «ξεχάστηκε» και δεν συνδέθηκε κάθετα με την Ιόνια Οδό. Οι ευθύνες είναι πολλές… Στο κράτος, όμως, υπάρχει συνέχεια. Περιμένουμε από τον πρωθυπουργό και τον αρμόδιο υπουργό να κάνουν πράξη τις δεσμεύσεις τους. Εχει ανακοινωθεί ότι το έργο θα δημοπρατηθεί και θα ολοκληρωθεί μέσα από τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Μέχρι τον Νοέμβριο αναμένουμε επίσης, να έχουν γίνει και οι δημοπρασίες για τα αντιπλημμυρικά έργα της περιοχής.