Ένα μεγάλο και πρωτοποριακό έργο για το χώρο της ναυτιλίας στην Μεσόγειο, εγκαινιάστηκε χθες το πρωί, στο λιμάνι της Κυλλήνης.

Πρόκειται για την εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος ELEMED που αφορά στην ηλεκτροδότηση των πλοίων, με την πρώτη θέση να τοποθετείται στο γειτονικό λιμάνι και το επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο “Fior di Levante” να γράφει ιστορία αφού είναι το πρώτο στην Ελλάδα ηλεκτροδοτούμενο καράβι.

Η συγκεκριμένη εγκατάσταση, το κόστος της οποίας ανήλθε σύμφωνα με πληροφορίες σε περίπου 400 χιλιάδες ευρώ, θα αποτελέσει το εφαλτήριο για την υιοθέτηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας ηλεκτροδότησης των πλοίων και σε άλλα λιμάνια της περιοχής.

Το πρόγραμμα elemed έχει ξεκινήσει τέλος του 2016 και πρόκειται για μία δράση εξ ηλεκτρισμού της ναυτιλίας και των λιμενικών υποδομών στην περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου με ιδιαίτερα έμφαση στην Ελλάδα και στο λιμάνι του Πειραιά.

Η χρήση του ηλεκτρισμού ως εναλλακτικού καυσίμου για τα πλοία είναι το μεγάλο στοίχημα για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

Είναι γνωστό ότι οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις τόσο των νησιών μεταξύ τους, όσο και με την ηπειρωτική Ελλάδα αποτελούν απόλυτη προτεραιότητα για την μοναδική πλέον εταιρία που πλέει στη Ζάκυνθο και την Κεφαλονιά. Από την έναρξη της δραστηριοποίησής της, προσέγγισε τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με καινοτομία, σύγχρονες πρακτικές, συνέπεια, άνετη, γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση.

Έχει καταστήσει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες του νοτίου Ιονίου σημείο ελληνικής και παγκόσμιας αναφοράς με ναυαρχίδα το βραβευμένο “Fior di Levante” προσφέροντας μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία και ποιότητα αντάξια της ναυτικής παράδοσης Ζακύνθου και Κεφαλονιάς.

Η νέα χρονιά βρίσκει την ακτοπλοΐα σε Κεφαλλονιά και Ζάκυνθο στην καλύτερή της φάση, με 4 ανανεωμένα, αξιόπλοα και ασφαλή πλοία, και μάλιστα το ένα εξ αυτών, το “Fior di Levante”, να έχει κερδίσει στον διεθνή διαγωνισμό του 2016 τον τίτλο “το ωραιότερο φέρυ μποτ του κόσμου”.

Σημαντικά οφέλη

Πρόκειται για την ταχυτέρα αναπτυσσόμενη τεχνολογία στη ναυτιλία παγκοσμίως με ιδανικό πεδίο εφαρμογής την Ελλάδα, ανοίγοντας νέες προοπτικές με σημαντικά περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για τα ελληνικά λιμάνια, ενισχύοντας παράλληλα τη νησιωτικότητα και τη βιωσιμότητα των θαλάσσιων μεταφορών.
Θα συμβάλλει τα μέγιστα στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης καθώς και στον εκσυγχρονισμό του λιμένα, ανοίγοντας τον δρόμο για περαιτέρω νέες καινοτόμες εφαρμογές και σε άλλα ελληνικά λιμάνια, μετατρέποντάς αυτά σε περιβαλλοντικά φιλικούς θαλάσσιους κόμβους.Στο μέλλον προβλέπεται η δημιουργία ακόμα τεσσάρων θέσεων καθώς και φορτιστής ώστε στο επόμενο βήμα τα πλοία προς την Ζάκυνθο και την Κεφαλονιά να κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια.

Ιστορικές στιγμές
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων εκτός από την τελετή των εγκαινίων, την ξενάγηση στη λιμενική εγκατάσταση και την ηλεκτροδότηση του πλοίου, περιελάμβανε πολύ σημαντικές ομιλίες από τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιο, ο οποίος χαρακτήρισε “ως ιστορική την ημέρα για τις λιμενικές υποδομές στη χώρα μας, στην ανατολική Μεσόγειο, αν όχι σε όλη τη Μεσόγειο.

Για πρώτη φορά μία εγκατάσταση, η οποία δίνει ρεύμα σε πλοίο, ξεκινά από την Κυλλήνη και για αυτό το λόγο το λιμάνι εκτός από πολυσύχναστο γίνεται και ιστορικό. Αυτό το μικρό βήμα θα αποτελέσει ένα ουσιαστικό προπομπό για την ηλεκτροκίνηση στην ναυτιλία και ιδιαίτερα στην ακτοπλοΐα στη χώρα μας.

Η απόσταση Κυλλήνη – Ζάκυνθος είναι περίπου 20 μίλια και αυτή τη στιγμή υπάρχει τεχνολογία, ώστε να υπάρχουν απολύτως ηλεκτρικά πλοία, τα οποία καλύπτουν τέτοιες αποστάσεις, ούτως ώστε να μειώσουμε τους ρύπους στο περιβάλλον, αλλά να έχουμε και μία πιο φθηνή ενέργεια κίνησης των πλοίων”.

Επίσης, από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Levante Ferries Ευστράτιο Απέργη ο οποίος ανέφερε ότι “η δράση “Elemed” θα πετύχει και σε βάθος χρόνου όταν θα υπάρξουν εγκαταστάσεις και στα εξυπηρετούμενα νησιά μας, θα αποτελέσει τον κανόνα για την ηλεκτροδότηση των ελιμενισμένων πλοίων. Η Levante Ferries εκφράζει τις ευχαριστίες και τα συγχαρητήρια σε όλους εκείνους όσους εμπνεύστηκαν και ανέπτυξαν το πρόγραμμα “Elemed””.

Με τη σειρά του και ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θόδωρος Γαλιατσάτος πρόσθεσε πως “Είναι μεγάλη η χαρά μας γιατί αυτό συμβαίνει σε ένα λιμάνι της Δυτικής Ελλάδας και του Ιονίου, όπως είναι η Κυλλήνη και ακόμα μεγαλύτερη γιατί αυτή η πρώτη εγκατάσταση ηλεκτροδότησης πλοίων συνδέει την Κυλλήνη με την Ζάκυνθο και την Κεφαλονιά.

Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων είναι έτοιμη, έχει ήδη κάνει προετοιμασία, είναι σε συνεννόηση με το Υπουργείο και με τους ακτοπλόους της περιοχής που συνδέουν τα λιμάνια των Ιονίων με την απέναντι ακτή και είναι έτοιμη να κάνει το επόμενο βήμα, δηλαδή να έχουμε αυτού τους είδους τις εγκαταστάσεις και στα Λιμάνια της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, της Κέρκυρας και της Λευκάδας, έτσι δημιουργώντας ένα συνολικό πλαίσιο για την ηλεκτροδότηση και την ηλεκτροκίνηση των πλοίων που είναι η επόμενη μέρα”.

Ακολούθως έγιναν οι παρουσιάσεις από τους εκπροσώπους της Lloyd’s Register, τον διευθυντή Τεχνολογίας και Καινοτομίας Τμήματος Θαλασσίων & Υπεράκτιων Δραστηριοτήτων Νότιας Ευρώπης Παναγιώτη Μήτρου και τον εκτελεστικό διευθυντή διαχείρισης έργου Θεόδωρο Κουρμπέλη.

Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υλοποιεί μελέτες για την εγκατάσταση υποδομών ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων σε τρεις χώρες, την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Σλοβενία και σε τέσσερα λιμάνια κατά μήκος του Νότιο-Ανατολικού θαλάσσιου διαδρόμου -Κόπερ, Κυλλήνη, Πειραιάς, Λεμεσός- περιορίζοντας δραστικά τον θόρυβο και τους αέριους ρύπους, ιδιαίτερα στις αστικές περιοχές κοντά και γύρω από τα λιμάνια.

imerazante.gr