O Έλληνας που τιμήθηκε με το γερμανικό βραβείο σχεδιασμού

«Το ύφασμα είναι κάτι που το έχει σχεδιάσει και φτιάξει κάποιος και έχει να πει μια ιστορία» λέει ο Ιωάννης Σολωμόζης, Έλληνας σχεδιαστής και επιχειρηματίας, που μάλιστα πέτυχε -αφού έδωσε μάχη με στούντιο ντιζάιν από όλο τον κόσμο- να κερδίσει βραβείο στην κατηγορία «Excellent Product Design» στα φετινά «German Design Awards».

Ο ίδιος μίλησε για όλα όσα θα πρέπει να εξετάζει και να μελετά κάποιος, πριν διεκδικήσει μερίδιο αγοράς σε έναν κύρια εξαγωγικό κλάδο, όπως είναι ο σχεδιασμός.

Η είσοδος ενός Έλληνα σχεδιαστή σε μια αγορά που ναι μεν οδηγείται από τον σχεδιασμό -αφού ο αγοραστής αναζητεί το ντιζάιν και στο πιο απλό αντικείμενο- αλλά παράλληλα κυριαρχείται από συγκεκριμένες σχεδιαστικές «σχολές», δεν είναι κάτι εύκολο.

Ο κ. Σολωμόζης αποφάσισε να εισέλθει σε αυτή την ιδιότυπη και απαιτητική αγορά και επιλέγοντας τις δύο πρώτες συλλαβές του επιθέτου του, δημιούργησε την εταιρεία SL. Κύριο αντικείμενο εργασίας είναι το ύφασμα και βασικό ισχυρό στοιχείο τα λεγόμενα «τυπώματα» (σ.σ prints).

«Η ενασχόληση και η αγάπη μου για τον σχεδιασμό ξεκίνησε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια. Ξεκίνησε τυχαία, αρχικά με αντικείμενο τα υφάσματα που μου άρεσαν, για να εξελιχθεί όμως στη συνέχεια στον τομέα των επίπλων και των φωτιστικών, αλλά και σε πολλά άλλα αντικείμενα διακόσμησης» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στο «Πρακτορείο 104,9FM»

 

Μια «ζούγκλα» για βραβείο

Στην καρδιά της σχεδίασης είναι ένα πρότυπο που έχει ως έμπνευση μια ζούγκλα.

«Σκεφτήκαμε τι μπορεί να αποτελεί μια ζούγκλα, τις οντότητες που ζουν εκεί και είναι τόσο διαφορετικές μεταξύ τους, και έτσι μπερδέψαμε και εμείς ψηφιακά δημιουργημένα γραφιστικά σχέδια μαζί με σχέδια σε ακουαρέλα και προέκυψε το βραβευμένο, πλέον, σχέδιο», σημειώνει.

 

Ο σχεδιασμός στο DNA

Με καριέρα κύρια στον χώρο του μάρκετινγκ μέχρι πριν από μερικά χρόνια, ο κ.Σολωμόζης είχε ήδη εισέλθει σε ένα διαφορετικό επαγγελματικό πεδίο, όταν έμαθε τυχαία πως η ίδια δημιουργική κλίση ήταν παρούσα σε προηγούμενη γενιά της οικογένειας.

«Μάθαμε πολύ αργότερα -και είναι αλήθεια πως πρόκειται για κάτι που δεν γνώριζα- ότι υπάρχει μια σχέση με τον σχεδιασμό. Σχέση μάλιστα από την εποχή της προγιαγιάς μου από την περιοχή της Μικράς Ασίας» εξιστορεί, εξηγώντας ότι η Μικρασιάτισα προγιαγιά δραστηριοποιείτο με επιτυχία στον χώρο του υφάσματος στις αρχές του 20ου αιώνα.

 

«Κλειδί» για την επιτυχία το οικολογικό προφίλ

Ο σχεδιασμός των προϊόντων, όπως και η παραγωγή, λαμβάνει χώρα στην έδρα της εταιρίας στην Αθήνα.

Η ποιότητα και οι διαδικασίες είναι μεν τα δομικά στοιχεία, αλλά ταυτόχρονα ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στο οικολογικό προφίλ, που έχει επίσης μεγάλη σημασία εν έτει 2017.

«Αναπτύξαμε μια τεχνική στην οποία χρησιμοποιούμε υπόλοιπα υφασμάτων τα οποία για κάποιους λόγους έχουν βγει εκτός παραγωγής, τα επανεισάγουμε στην παραγωγή, γίνεται καθαρισμός και δημιουργούμε ένα καινούργιο ύφασμα το οποία μάλιστα πληροί όλες τις προδιαγραφές για να κυκλοφορεί στην Ευρώπη και στον κόσμο» σημειώνει κ. Σολωμόζης.

Το βραβευμένο πλέον «Jungle print», που έχει ετοιμάσει η ομάδα του Έλληνα σχεδιαστή, είναι το κύριο όπλο στη μάχη για ένα ακόμη βραβείο σχεδιασμού, το A Design Award για το οποίο είναι επίσης υποψήφιο.

real.gr