Η γέφυρα άρχισε να κατασκευάζεται το 1895 όταν πρωθυπουργός της Ελλάδας ήταν ο Χαρίλαος Τρικούπης και ολοκληρώθηκε το 1909 αποτελώντας τμήμα της οδού Αγρινίου-Θέρμου που υπάρχει μέχρι και σήμερα.

Η εν λόγω γέφυρα έχει πέντε τόξα κατασκευάστηκε πάνω σε σχέδια Ιταλών Μηχανικών από Ηπειρώτες Τεχνίτες και για την κατασκευή της χρησιμοποιήθηκε πέτρα από τα νταμάρια της Αγίας Παρασκευής Αγρινίου.
Θεωρείται από τα σημαντικότερα πετρόκτιστα μνημεία της περιοχής και είναι καταγραμμένη ως αξιοθέατο σε καρτ ποστάλ των αρχών της δεκαετίας του 1930.
Αρχικά το πλάτος της ήταν μικρότερο κατά 3 μέτρα του σημερινού και στις πλευρές της υπήρχαν για προστασία σιδερένια κιγκλιδώματα. Έγινε όμως διαπλάτυνσή της με τσιμέντο στα τέλη της δεκαετίας του 1959 ή στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και πήρε την σημερινή της μορφή.
Σήμερα περισσότερο από έναν αιώνα μετά την κατασκευή της η γέφυρα της Αβόρανης εξακολουθεί να συνδέει το Αγρίνιο με το Θέρμο και με τις παραλίμνιες περιοχές πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα να διέρχονται από αυτή καθημερινά εκατοντάδες οχήματα. Λόγω του μικρού πλάτους της γέφυρας που είναι μόνο 4,5 μέτρα η διέλευση γίνεται εκ περιτροπής.

Ανδρέας Κουτσοθανάσης