Το Τμήμα Αγροτικής Παραγωγής του Δήμου Αγρινίου συνεχίζει τη διοργάνωση των ενημερωτικών εκδηλώσεων που εντάσσονται στο πρόγραμμα «Τοπικά Αγροδιατροφικά Προϊόντα στο Δήμο Αγρινίου: Ανάδειξη και Αξιοποίηση».

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, την Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2018 ,  πραγματοποιήθηκε εκδήλωση-ενημέρωση στο χώρο παραδοσιακού εργαστηρίου χειροποίητων ζυμαρικών και γλυκών της κ. Αικατερίνης Γραμμένου ‘Ο κήπος των Εσπερίδων’ στη Ρίγανη της Δημοτικής Ενότητας Στράτου.

Μαθητές του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου της Ρίγανης παρουσία των δασκάλων κ. Μπλατσιώτη Δημητρίου, κ. Θωμαίδα  Γκαγκαή και της νηπιαγωγού κ. Δήμητρας Τζαχρήστα του υπεύθυνου σχολικών δραστηριοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κ. Θεοδώρου Τσιλίκα ενημερώθηκαν για την σημασία της αειφορικής γεωργίας και της διατροφικής αξίας του εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου.

Συγκεκριμένα η κ. Βασιλική Καραπαπά, γεωπόνος, ενημέρωσε τους μαθητές για τον ευρύτερο ρόλο που διαδραματίζουν οι αγρότες – στην κοινωνία και στην οικονομία μας – όχι μόνο στην παροχή υγιεινών και θρεπτικών τροφίμων, αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων καθώς και στη διασφάλιση της ζωτικότητας των αγροτικών περιοχών και της υπαίθρου.

Τονίστηκε ότι με την αειφορική γεωργία διατηρείται η βιοποικιλότητα, η εξοικονόμηση του νερού, και η ιχνηλασιμότητα των τροφίμων από την παραγωγή στην κατανάλωση.

Η κ. Γραμμένου μίλησε αρχικά για τον ασφαλή τρόπο παραγωγής των προϊόντων της και την αξία της ποιότητας της πρώτης ύλης.

Τονίστηκε ότι για την παρασκευή των προϊόντων χρησιμοποιούνται υλικά από πρώτες ύλες άριστης ποιότητας προμηθευόμενες από τη γη της Αιτωλοακαρνανίας όπως σκληρά άλευρα, σιμιγδάλι, φρέσκα αυγά, φρέσκο γάλα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, μέλι  και εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο.

Επίσης μίλησε για την κυκλική οικονομία και τις αρχές της ανακύκλωσης και της μη σπατάλης των τροφίμων και ιδιαίτερα για την κομποστοποίηση αρχές που εφαρμόζονται στο εργαστήριό της.

Η κ. Βάσω Ψηλού, γεωπόνος με ειδίκευση στην οργανοληπτική αξιολόγηση του ελαιολάδου, μίλησε για την διαδικασία εξαγωγής του ελαιολάδου και πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές οργανοληπτική αξιολόγηση εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου.

Οι μαθητές γνώρισαν το ποιοτικό ελαιόλαδο με θεωρητικό και πρακτικό τρόπο δοκιμάζοντας διάφορους τύπους ελαιολάδου και εκτίμησαν την αξία του εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου.

Αρχικά, ενημερώθηκαν για τους γενικούς κανόνες που πρέπει να ακολουθούν οι δοκιμαστές και στη συνέχεια, τους παρουσιάστηκε ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η οργανοληπτική αξιολόγηση και ενημερώθηκαν για τις θετικές και αρνητικές ιδιότητες του ελαιολάδου.

Πιο συγκεκριμένα, για το ελαιόλαδο, τους δόθηκε να μυρίσουν τρία από τα βασικά ελαττώματα: ατροχάδο, ταγγό και μούχλα και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε γευσιγνωσία σε εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο για να κατανοήσουν και στην πράξη τις θετικές ιδιότητες που είναι το φρουτώδες, το πικρό και το πικάντικο.

Οι μαθητές με αυτό τον τρόπο ανακάλυψαν τον κόσμο της οργανοληπτικής αξιολόγησης του ελαιολάδου, σύμφωνα με τα πρότυπα του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιοκομίας.