Κανένα μέλλον δεν φαίνεται να έχει η Μαρίνα όσο βρίσκεται στα χέρια των σημερινών επενδυτών, όπως διαπιστώνει ο δήμαρχος Μεσολογγίου και πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Κώστας Λύρος, βάσει των στοιχείων που έχει καταφέρει να συγκεντρώσει μέχρι σήμερα.

Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειές του να βάλει τους μετόχους να κάνουν το αυτονόητο με την επένδυση, ακόμα δεν έχει υπάρξει αποτέλεσμα, γι’ αυτό θεωρεί ότι πλέον πρέπει να παρέμβει το υπουργείο Τουρισμού και να κάνει νέο, διαφανή διεθνή  διαγωνισμό για την εξεύρεση σοβαρού επενδυτή. Στο προσεχές δημοτικό συμβούλιο ο κ. Λύρος γνωστοποιεί ότι θα κάνει εκτενή ενημέρωση στο Σώμα.

Σε συνέντευξή του στην ΑΙΧΜΗ δίνει μια πρώτη γεύση των όσων έχει διαπιστώσει.

 

Kε δήμαρχε, είμαστε στον ένατο μήνα θητείας σας και έχετε προαναγγείλει ότι θα κάνετε αναλυτική ενημέρωση για το θέμα της Μαρίνας. Καταρχήν σε τι κατάσταση παραλάβατε την επένδυση;

“Λιμνάζουσα” είναι το λιγότερο που μπορεί να πει κανείς. Χωρίς εργασίες ολοκλήρωσης του έργου, χωρίς όραμα, σχέδιο και ορατό χρόνο αποπεράτωσης. Οι δύο κύριοι μέτοχοι μιλάνε και απασχολούνται μόνο με τις αντιδικίες τους, στις οποίες προσπαθούν να εμπλέξουν και το Λιμενικό Ταμείο. Με λίγα λόγια η επένδυση ζει μόνο στα χαρτιά, την πραγματικότητα μπορεί να την δει κάθε Μεσολογγίτης με τα μάτια του. Η εικονική αυτή πραγματικότητα είχε δυστυχώς την ένοχη ανοχή και του προκατόχου μου.

 

Τι έχει γίνει μέχρι στιγμής από την δημοτική αρχή για να ξεκολλήσει η επένδυση;

Κατ΄αρχήν από την πρώτη στιγμή ξεκαθάρισα και έκανα σαφή 2 πράγματα:

1ον, ότι θα επιδιώξω να γίνω μέρος της λύσης του προβλήματος και όχι μέρος του προβλήματος και 2ον ότι δεν είμαι διατεθειμένος να πάρω το μέρος κανενός από τους δυο μετόχους και θα πορευτώ με γνώμονα την νομιμότητα και το συμφέρον του τόπου.

Από την πρώτη στιγμή λοιπόν αναζητήσαμε εκτενή ενημέρωση, στην οποία όμως είχαμε προσκόμματα και ακόμα δεν μας δόθηκε πλήρης πρόσβαση σε αυτά, που έχουμε ζητήσει. Μάλιστα έχουμε ζητήσει από τις 6 Απριλίου 2020 να συγκαλέσει ο Πρόεδρος του ΔΣ και Δ/νων Σύμβουλος κ. Μέννεν Γενική Συνέλευση των μετόχων για να μας δώσει εκτενή ενημέρωση σε σειρά θεμάτων, που του θέσαμε και να ληφθούν αποφάσεις, όμως μέχρι σήμερα ο κ. Μέννεν δεν το έχει πράξει.

Ζητήσαμε επίσης και από τους δύο κύριους μετόχους σχέδιο για το μέλλον, το οποίο όμως κανείς δεν μας έχει δώσει μέχρι σήμερα. Προσπαθήσαμε με συνεχείς και αλλεπάλληλες συναντήσεις είτε κατά μόνας με κάθε μέτοχο είτε και με τους δυο μαζί να τους αναγκάσουμε να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι μήπως και βρεθεί κάποια λύση για να προχωρήσει το έργο.

Τους ζητήσαμε να χρηματοδοτήσουν το έργο, όπως υποχρεούνται, όμως και σ’ αυτό δεν κατέστη δυνατόν να συνεννοηθούν. Αναγκαστήκαμε δηλ. να κάνουμε προσπάθειες για το αυτονόητο, να κάνουμε τους συνέταιρους να δουλέψουν μαζί στην επένδυσή τους! Δυστυχώς έχουμε φτάσει στο σημείο, όπου η παρουσία του ενός δεν είναι πλέον ανεκτή από τον άλλον.

Επίσης ζητήσαμε να διενεργηθεί οικονομικός έλεγχος στην εταιρεία από ορκωτό λογιστή, ενέργεια που ολοκληρώθηκε στο τέλος του χρόνου και αποτύπωσε δυστυχώς με μελανά χρώματα την οικονομική κατάσταση της εταιρείας θέτοντας υπό σφοδρή αμφισβήτηση την βιωσιμότητά της. Το πόρισμα αυτό επιβεβαιώθηκε και από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας κ. Μέννεν, ο οποίος όμως ποτέ δεν είχε ενημερώσει το Λιμενικό Ταμείο, ως μέτοχο έστω της εταιρείας, γι’ αυτήν την κατάσταση. Αυτό το οποίο έπραξε ο κ. Μέννεν είναι να ζητήσει στις 30 Δεκεμβρίου 2019 από το Λιμενικό Ταμείο να πληρώσει χρέη της εταιρείας από μισθοδοσία, οφειλές σε ΔΟΥ και ΕΦΚΑ και λογαριασμούς ρεύματος, νερού και τηλεφώνου!

Μετά από αυτά αρχίσαμε επαφές με το υπουργείο Τουρισμού, που είναι υπεύθυνο για την σύμβαση παραχώρησης, ώστε να ενημερωθεί για όλα αυτά. Οι επαφές μας αυτές συνεχίζονται. Συνεπώς το Λιμενικό Ταμείο έχει αναλάβει πρωτοβουλίες σε όλα τα επίπεδα, προς όλους τους εμπλεκόμενους, τους οποίους θα συνεχίζει να πιέζει για την εξεύρεση λύσης.

 

Αυτές οι οφειλές που λέτε πως υπάρχουν από ποτέ είναι; Οι προηγούμενες αρχές τι έκαναν για να τις διεκδικήσουν και τι έχει γίνει επί δικής σας θητείας;

Η εταιρεία έχει συσσωρεύσει μεγάλες οφειλές στο Λιμενικό Ταμείο και την ΔΕΥΑΜ. Δυστυχώς βρεθήκαμε προ του παραλόγου φαινομένου να αμφισβητούνται από τον κ. Μέννεν υποχρεώσεις της εταιρείας προς το Λιμενικό Ταμείο! Υποχρεώσεις τις οποίες είχε ο ίδιος ήδη αναγνωρίσει εγγράφως και είχε αναλάβει την υποχρέωση να εξοφλήσει η εταιρεία, πράγμα που δεν έγινε. Οι οφειλές αυτές διογκώθηκαν επί της θητείας του προκατόχου μου και μας παραδόθηκαν ως «προίκα». Επί της δικής μας θητείας θα προστατεύσουμε στο ακέραιο την δημοτική περιουσία. Το Λιμενικό Ταμείο διεκδικεί  με νόμιμες διαδικασίες ότι απώλεσε.

 

Έχετε κάνει αρκετές επαφές με το αρμόδιο υπουργείο. Τι εικόνα αποκομίζετε; Εν τέλει υπάρχει μέλλον σε αυτό το πονεμένο έργο;

Το Υπουργείο δεν ήταν πλήρως ενημερωμένο για σημαντικές πτυχές της υπόθεσης. Αποκομίσαμε την αίσθηση, ότι το έργο είχε μπει στον “αυτόματο πιλότο” και περνούσε ο χρόνος χωρίς ουσιαστική εποπτεία και έλεγχο. Ενόψει όλων αυτών η λύση που πρότεινε ο κ. Μέννεν είναι να ανατεθεί το έργο σε κάποιον άλλον, δηλ. να υποκατασταθεί η εταιρεία από «επενδυτές», που είχε βρει ο ίδιος. Αν όμως ο κ. Μέννεν παραδέχεται, ότι η εταιρεία δεν είναι σε θέση να ολοκληρώσει το έργο, τότε η λύση είναι μονόδρομος και ο κατάλληλος επενδυτής θα πρέπει να ανευρεθεί από το Υπουργείο με διαφανείς διαγωνιστικές διαδικασίες και όχι με ιδιωτικές συμφωνίες από τον άνθρωπο που καθ’ ομολογίαν του απέτυχε να ολοκληρώσει το έργο.

Η «επένδυση» αυτή δεν έχει πλέον την δυνατότητα να προσφέρει στον τόπο τις ευκαιρίες, που εύλογα προσδοκούσαμε. Το Μεσολόγγι έχει χάσει διαχρονικά ανυπολόγιστα διαφυγόντα κέρδη, κοινωνικά, αναπτυξιακά και οικονομικά. Συνεπώς όταν μιλάμε για το μέλλον, οφείλω να κάνω έναν διαχωρισμό. Το μέλλον της συγκεκριμένης σύμβασης ανήκει στους δύο κύριους μετόχους της εταιρείας, οι οποίοι όμως δεν έχουν να επιδείξουν κάτι μέχρι στιγμής. Το μέλλον όμως της μαρίνας ανήκει στο Μεσολόγγι και αυτό δεν θα το απεμπολήσουμε ποτέ.

Σας ανακοινώνω ήδη ότι στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο θα προβώ σε δημόσια και πλήρη ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις στο θέμα της Μαρίνας Μεσολογγίου, στο βαθμό που ως Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου διαχειρίστηκα όλο αυτό το διάστημα.

https://www.aixmi-news.gr/