Έτσι θα λειτουργεί η λοταρία με τα ΑΦΜ για το πλαστικό χρήμα

Η κατοχύρωση του αφορολόγητου ποσού (έκπτωση φόρου των 1.900 έως 2.100 ευρώ) και η λοταρία των αποδείξεων με τα 12 εκατ. ευρώ που θα μοιράσει ως το τέλος του χρόνου, είναι οι δύο κορυφαίοι λόγοι που ωθούν από φέτος τους φορολογουμένους να χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο το «πλαστικό» χρήμα στις καθημερινές τους συναλλαγές.

Όπως είναι ήδη γνωστό, από φέτος μπαίνει τέλος στο χαρτομάνι των αποδείξεων και οι φορολογούμενοι που δικαιούνται το αφορολόγητο δεν χρειάζεται πλέον να κρατάνε τις αποδείξεις προκειμένου να θωρακίσουν την έκπτωση φόρου αλλά μπορούν να επικαλούνται τα μηνιαία statements των τραπεζών για τις χρεωστικές ή τις πιστωτικές τους κάρτες και τις λοιπές πληρωμές μέσω των τραπεζικών τους λογαριασμών.

Υπενθυμίζεται ότι για τα εισοδήματα του 2017, τα οποία θα φορολογηθούν το 2018, το αφορολόγητο των 8.636 -9.545 ευρώ, ανάλογα με τον αριθμό των τέκνων, δικαιούνται μόνο οι μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες που έχουν προχωρήσει στη διάρκεια του έτους σε ένα συγκεκριμένο όριο πληρωμών μέσω «πλαστικού» χρήματος.

Τα απαιτούμενα ποσά δαπανών με «πλαστικό» χρήμα ανέρχονται σε:

■ 10% του ετήσιου εισοδήματος, εφόσον αυτό ανέρχεται έως 10.000 ευρώ,

■ 15% του κλιμακίου εισοδήματος από 10.001 έως και 30.000 ευρώ και

■ 20% για το υπερβάλλον των 30.000 ευρώ εισόδημα.

Στο ποσό των δαπανών που απαιτείται να πραγματοποιηθούν με «πλαστικό» ή ηλεκτρονικό χρήμα για να καλυφθεί το αφορολόγητο όριο περιλαμβάνονται σχεδόν όλα τα έξοδα για αγορές αγαθών και λήψη υπηρεσιών.

Με βάση τις αγορές τους θα μπορούν από τον Σεπτέμβριο να συμμετάσχουν στη λοταρία των e –αποδείξεων όπου οι πρώτοι τυχεροί θα λάβουν το χρηματικό έπαθλο των 1.000 ευρώ, το οποίο θα είναι αφορολόγητο.

Μέχρι το τέλος του χρόνου θα μοιραστούν 12 εκατ. ευρώ στους τυχερούς που θα προκύψουν από την κληρωτίδα, δηλαδή 3 εκατ. ευρώ τον μήνα! Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε να κληρώνονται κάθε μήνα 1.000 τυχεροί που θα κέρδιζαν 1.000 ευρώ ο καθένας.

Επειδή όμως έχουμε μπει στο δεύτερο εξάμηνο του έτους και το μέτρο δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί και το ποσό των 12 εκατ. ευρώ παραμένει διαθέσιμο στον προϋπολογισμό, τα χρηματικά έπαθλα θα αφορούν περισσότερους φορολογουμένους.

 

Πώς λειτουργεί

Αναλυτικότερα, η φορο-λοταρία που αναμένεται να στήσει τον Σεπτέμβριο το υπουργείο Οικονομικών θα λειτουργήσει ως εξής:

● Οι τράπεζες θα αποστείλουν στο υπουργείο Οικονομικών το συνολικό ποσό της δαπάνης που έχει πραγματοποιηθεί με «πλαστικό» χρήμα ανά Αριθμό Φορολογικού Μητρώου.

● Τα στοιχεία αυτά θα τα επεξεργαστούν οι υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, όπου θα γίνει ταυτοποίηση των δαπανών που έγιναν με «πλαστικό» χρήμα με τους ΑΦΜ των φορολογουμένων που θα μπαίνουν στην κλήρωση.

Με βάση αυτά τα στοιχεία θα αποδίδεται σε κάθε φορολογούμενο-ΑΦΜ ένας συγκεκριμένος αριθμός ηλεκτρονικών λαχνών (π.χ. ένας λαχνός ανά 1.000 ευρώ δαπάνης με «πλαστικό» χρήμα).

● Στη συνέχεια θα διενεργούνται ηλεκτρονικές κληρώσεις από το υπουργείο Οικονομικών, από τις οποίες θα προκύπτουν οι τυχεροί που θα κερδίζουν το χρηματικό έπαθλο.

● Η λοταρία θα μοιράζει κάθε χρόνο το ποσό των 12 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή ένα εκατομμύριο ευρώ μηνιαίως.

● Το χρηματικό έπαθλο θα είναι 1.000 ευρώ ανά τυχερό, δηλαδή κάθε μήνα θα κληρώνονται 1.000 τυχεροί. Μετά την κλήρωση, το χρηματικό έπαθλο θα κατατίθεται στον τραπεζικό λογαριασμό του φορολογουμένου μέσω του ΤΑXIS.

 

Εντατικοί έλεγχοι για POS

Ελέγχους σε όλο το φάσμα της αγοράς λιανικών πωλήσεων και παροχής υπηρεσιών ξεκινάει από σήμερα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για να διαπιστωθεί ποιοι από τους 85 επαγγελματικούς κλάδους δεν συμμορφώθηκαν με το μέτρο εγκατάστασης ΡΟS και απειλούνται με πρόστιμο 1.500 ευρώ.

Σε επόμενο στάδιο προγραμματίζονται ηλεκτρονικές διασταυρώσεις στις συναλλαγές που γίνονται με «πλαστικό» χρήμα.

efsyn.gr