F1 GP Μεξικού: Πρωταθλητής ο Χάμιλτον, νικητής ο Φερστάπεν

O Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τη νίκη στο Autodromo Hermanos Rodriguez, όμως αυτός που πανηγυρίζει περισσότερο είναι ο Λιούις Χάμιλτον που με την τέταρτη θέση σφράγισε και μαθηματικά τον πέμπτο του παγκόσμιο τίτλο!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Autodromo Hermanos Rodriguez υποδέχθηκε αυτή τη φορά ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, θερμοκρασία αέρα στους 19 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 33. Ο Ricciardo ήταν στην pole, με τη Red Bull Racing να έχει «κλειδώσει» την πρώτη σειρά του grid και τους Lewis Hamilton-Sebastian Vettel να παρατάσσονται στη δεύτερη σειρά.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Ricciardo είχε κακή αντίδραση, σε αντίθεση με τον Lewis Hamilton που προσπάθησε να περάσει ανάμεσα από τις Red Bull. Τελικά ο Max Verstappen τον κράτησε πίσω του, στρίβοντας πρώτος, την ώρα που ο teammate του κρατούσε τουλάχιστον την τρίτη θέση, από τους Vettel και Valtteri Bottas, με τον Φινλανδό να δείχνει αρχικά να περνάει αμφότερους αλλά τελικά να συμβιβάζεται με την πέμπτη θέση. Υπήρξε πάντως επαφή Bottas-Vettel, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν συνέπειες για κάποιον εκ των δύο.

Πιο πίσω υπήρξαν μικροεπαφές. Η πλέον αξιοσημείωτη αφορούσε στον Esteban Ocon που έχασε την εμπρός αεροτομή της Force India μετά από επαφή με Renault του Nico Hulkenberg. Ο Γάλλος αναγκάστηκε να μπει στα pit για νέα αεροτομή.

Στον πέμπτο γύρο ο Fernando Alonso πάρκαρε τη McLaren του στην άκρη του δρόμου στη στροφή 11, προκαλώντας καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Παράλληλα, έχασε την ευκαιρία να περάσει τον Michael Schumacher στην κορυφή της λίστας των οδηγών με τους περισσότερους γύρους σε Grand Prix.

Το καθεστώς VSC κράτησε μόλις δύο γύρους και όταν οι οδηγοί είχαν ξανά την ευκαιρία να πατήσουν τέρμα το γκάζι, ο Verstappen άρχισε να ανοίγει τη διαφορά από τον Hamilton, που από τον έβδομο κιόλας γύρο άρχισε να παραπονιέται για τα ελαστικά του. Ως συνέπεια, δεν μπορούσε να ξεφύγει από τον Ricciardo, με τον Vettel να μην απειλείται από τον Bottas που με τη σειρά του είχε καθρέφτες γεμάτους από το κόκκινο της Ferrari του Kimi Raikkonen.

Στον γύρο 11 ο Verstappen είχε ήδη διαφορά 6 δευτερολέπτων από τον Hamilton, που έβλεπε τα ελαστικά του να χάνουν κατακόρυφα απόδοση. Έτσι στον επόμενο γύρο μπήκε για αλλαγή, με τον Bottas να κάνει pit stop ελάχιστα δευτερόλεπτα μετά! Αμφότεροι έβαλαν supersoft ελαστικά.

Ο Ricciardo ακολούθησε στο γύρο 13 αλλά επέστρεψε στην πίστα λίγο πίσω από τον Hamilton ενώ ένα πέρασμα μετά, είχε έρθει η σειρά του Verstappen. Ο οδηγός της Red Bull Racing επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Hamilton – αν και με διαφορά μικρότερη εκείνης που είχαν πριν τις αλλαγές. Και φυσικά, είχε μπροστά του και τις δύο Ferrari που συνέχιζαν με τα ίδια σετ ελαστικών.

Άμεσα κόλλησε στον διαχύτη του Kimi Raikkonen που για έναν ακόμα αγώνα έπαιξε μαχητική άμυνα. Όχι μόνο με τον Ολλανδό αλλά και με τον Hamilton που επιτέθηκε στο γύρο 16. Ήταν καθοριστικό στην προσπάθεια να κρατήσουν ζωντανές τις ελπίδες του Vettel για τίτλο, να κρατήσει όσο γινόταν πίσω του τον Hamilton. Με το που πέρασε ο Βρετανός, η Ferrari κάλεσε Vettel και Raikkonen ταυτόχρονα για αλλαγή. Αμφότεροι έβαλαν supersoft και επέστρεψαν στην πίστα στην τέταρτη και την έκτη θέση αντίστοιχα.

Καθώς επιστρέψαμε στην κανονικότητα μετά την ολοκλήρωση των πρώτων pit stop, o Verstappen έχτισε πολύ γρήγορα διαφορά ασφαλείας από τον Hamilton. Στον γύρο 18 αυτή ήταν ήδη στα 8 δευτερόλεπτα. Εν τω μεταξύ, φτάνοντας στον γύρο 25 εκ των 71, παρότι από τα team radio ακουγόταν το σενάριο για ένα μόνο pit stop, η γκρίνια του Hamilton καθιστούσε σαφές πως δύσκολα θα έφτανε μέχρι τέλους με το ίδιο σετ ελαστικών. Πίσω του Ricciardo και Vettel δημιουργούσαν ένα τρενάκι, με τους Bottas και Raikkonen να έπονται στην κατάταξη. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωναν ο τοπικός ήρωας Sergio Perez, οι δύο Renault και ο Charles Leclerc.

Η συμπλήρωση 30 γύρων βρήκε τον Verstappen 11 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Hamilton που είχε καταφέρει να βρει τον τρόπο να πάρει ανάσα από τον Ricciardo, που με τη σειρά του ένιωθε καυτή την ανάσα του Vettel, την ώρα που μόνο 8 οδηγοί βρίσκονταν στον ίδιο γύρο!

Στον γύρο 31 ο έβδομος εκείνη τη στιγμή Carlos Sainz προδόθηκε από την υβριδική μηχανή της Renault και εγκατέλειψε, προκαλώντας ξανά καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. O Perez εκμεταλλεύτηκε τον μειωμένο ρυθμό και έσπευσε για αλλαγή ελαστικών.

Το καθεστώς πράσινης σημαίας έφερε τον Vettel ξανά σε ρυθμό επίθεσης και τελικά ο Γερμανός κατάφερε να περάσει τον Ricciardo στον γύρο 34. Πίσω τους, ο Perez ξεσήκωνε τα πλήθη προσπερνώντας τον Leclerc στη μάχη για την όγδοη θέση, σε μία μάχη διαρκείας! Όμως όχι για πολύ καθώς λίγο αργότερα εγκατέλειψε με πρόβλημα στα φρένα.

Με ανοιχτό δρόμο μπροστά του ο Vettel δεν άργησε να φτάσει τον Hamilton, τον οποίο και πέρασε στον γύρο 39. Όμως αυτό δεν ήταν αρκετό. Για να παραμείνει «ζωντανός» στη μάχη του τίτλου, έπρεπε να κερδίσει τον αγώνα, με τον Hamilton από την όγδοη θέση και πίσω.

Με συνεχείς ταχύτερους γύρους, ο Vettel προσπαθούσε να πλησιάσει τον Verstappen, την ώρα που ο Hamilton ήταν 1.7 δευτερόλεπτα πιο αργός στο ίδιο πέρασμα! Στον γύρο 47 ο Hamilton βγήκε εκτός πίστας στα φρένα για την πρώτη στροφή. Έχασε τη θέση αλλά παράλληλα ήταν σαφές πως χρειαζόταν και αλλαγή ελαστικών, όπως κι έγινε, με το team radio να είναι χαρακτηριστικό: «Αυτά τα ελαστικά έχουν πεθάνει».

Ο Vettel μπήκε στον ίδιο γύρο, αμφότεροι έβαλαν ultra soft ελαστικά (φρέσκα ο Γερμανός, πατημένα ο Βρετανός), την ώρα που σε μία παρόμοια φάση, ο Bottas έχανε τα φρένα υπό την πίεση του Raikkonen! O επόμενος που έκανε αλλαγή ήταν ο Verstappen, που επέστρεψε στην πίστα πάλι πρώτος. Πίσω του ο Ricciardo όχι μόνο δεν μπήκε για αλλαγή ελαστικών αλλά βρέθηκε στον γύρο 58 να κάνει ταχύτερο πέρασμα στον αγώνα, με super soft ελαστικά 45 γύρων (!). Έτσι κρατούσε πεισματικά πίσω του τον Vettel.
Όλα αυτά μέχρι τον γύρο 62 όταν η έλλειψη αξιοπιστίας τον έθεσε ξανά εκτός μάχης (πιθανότατα πρόβλημα στα υδραυλικά της RB14), στην όγδοη εγκατάλειψη σε 19 αγώνες – έχει περισσότερες από κάθε άλλο οδηγό! Έτσι ο Vettel ανέβηκε δεύτερος, με τον Raikkonen τρίτο, τον Hamilton τέταρτο και τον Bottas στην πέμπτη θέση, πραγματοποιώντας μία ακόμα αλλαγή ελαστικών.

Και έτσι έφτασαν στον τερματισμό, κατάταξη που έχρισε τον Hamilton παγκόσμιο πρωταθλητή για πέμπτη φορά στην καριέρα του! Μετά τις επιτυχίες του 2008, του 2014, του 2015 και του 2017, ισοφάρισε τους 5 παγκόσμιους τίτλους του Juan Manuel Fangio. Μπροστά του είναι μόνο ο Michael Schumacher που έχει 7.

Παρότι όμως ο τίτλος στους οδηγούς κρίθηκε, στους κατασκευαστές η μάχη κορυφώνεται καθώς με τη διπλή παρουσία στο βάθρο, η Ferrari μείωσε τη διαφορά της από τη Mercedes.

«Είναι πολύ παράξενο το συναίσθημα που νιώθω τώρα. Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα μου. Δεν κερδίσαμε τον τίτλο εδώ αλλά με τη δουλειά μας όλη τη χρονιά», είπε εκστασιασμένος μετά από μερικά εντυπωσιακά ντόνατ για το κοινό!

Ο Vettel, εμφανώς απογοητευμένος είπε: «Δεν είναι μία εύκολη ημέρα για μένα αλλά ο Lewis το άξιζε. Αυτός και η ομάδα του έκανε πολύ καλή δουλειά. Θα θέλαμε να παραμείνουμε περισσότερο στη μάχη του τίτλου αλλά τα πράγματα εξελίχθηκαν αλλιώς».
Ήταν πάντως πολύ όμορφη η εικόνα που ήταν αγκαλιασμένος με τον μεγάλο του αντίπαλο, αποδίδοντας του τα εύσημα.

Όσο για τα πρώτα σχόλια του Raikkonen: «Κάναμε ότι καλύτερο μπορούσαμε. Πάντα θέλουμε περισσότερα αλλά δεν έχει νόημα να παραπονιόμαστε. Έχουμε άλλους δύο αγώνες και θα προσπαθήσουμε να τα πάμε καλύτερα εκεί».

Best of the rest ήταν ξανά ο Nico Hulkenberg για τη Renault, όντας όμως δύο γύρους πίσω από τον νικητή. Το ίδιο και όσοι συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα, δηλαδή ο Leclerc με τη Sauber, o Stoffel Vandoorne με τη McLaren, o Marcus Ericsson με την άλλη Sauber και ο Pierre Gasly για λογαριασμό της Scuderia Toro Rosso.

Αναλυτικά η κατάταξη:

mex18-race-fia-times640

Η συνέχεια, σε δύο εβδομάδες στη Βραζιλία.

Πάνος Σεϊτανίδης – newsauto.gr