F1 GP Ρωσίας: «Τσάρος» ο Λιούις Χάμιλτον

Με την όγδοη φετινή νίκη του την οποία πανηγύρισε στη Ρωσία, ο Λιούις Χάμιλτον έκανε ένα ακόμα αποφασιστικό βήμα σε ότι αφορά στη μάχη για τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή!

Ο Βρετανός ηγήθηκε του 1-2 της Mercedes, με τον Valtteri Bottas που είχε την pole και τα ηνία μέχρι τις αλλαγές ελαστικών, να του παραχωρεί τη θέση του ώστε να τον βοηθήσει στη μάχη-τίτλου. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Sebastian Vettel που δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί τη σωστή αυτή τη φορά στρατηγική της Ferrari.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το τουριστικό θέρετρο της Μαύρης Θάλασσας υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με απειλή βροχής, βαρύ ουρανό, θερμοκρασία αέρα στους 25 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 29. Οι πρώτοι τέσσερις εκκίνησαν των αγώνα με την ultrasoft γόμα της Pirelli με την οποία πήραν χρόνο στο Q2 αλλά δεν είχαμε θρίλερ όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα. Διατήρησαν τις θέσεις τους σε έναν από τους πιο «καθαρούς» πρώτους γύρους στο Σότσι.

Ο Bottas υπερασπίστηκε την πρωτιά, με τον Hamilton να ακολουθεί και τις δύο Ferrari να ακολουθούν, με τον Vettel να επιδιώκει τόσο στη στροφή 1 όσο και στη στροφή 3 να βρεθεί μπροστά από τον μεγάλο του αντίπαλο στη μάχη του τίτλου, όμως μάταια. Πίσω τους, ο Leclerc πέρασε από την εξωτερική της στροφής 3 τον Kevin Magnussen και ανέβηκε στην Πέμπτη θέση!

Πιο πίσω, η πιο εντυπωσιακή αναρρίχηση ήταν αυτή του Max Verstappen που από δέκατος-ένατος στην εκκίνηση, στον τρίτο γύρο ήταν ήδη ένατος! Αντίθετα οι δύο Toro Rosso είχαν έξοδο, ο Brendon Hartley στη στροφή 2 ενώ ο Pierre Gasly στη στροφή 4! Χάρη στις στρωμένες με άσφαλτο εξόδους διαφυγής, αμφότεροι κατάφεραν να συνεχίσουν αλλά όχι για πολύ. Στον γύρο 6 αμφότεροι αποσύρθηκαν καθώς η ιταλική ομάδα αναζητούσε την αιτία που έστειλε αμφότερους εκτός πίστας, η οποία τελικά αφορούσε στο σύστημα πέδησης της STR13.

Εν τω μεταξύ ο Verstappen είχε ήδη ανέβει έβδομος, βάζοντας πλέον στο στόχαστρο τη Haas του Kevin Magnussen, τον οποίο δεν άργησε να περάσει. Μάλιστα, είχε τη soft γόμα της Pirelli, στοχεύοντας σε μεγάλο πρώτο stint. Στον γύρο 8, στη λίστα των «θυμάτων» του βρέθηκε και ο Leclerc και πλέον ήταν πίσω μόνο από τις Mercedes/Ferrari. Την ίδια ώρα ο teammate του, Daniel Ricciardo, είχε ανέβει από τη θέση 18, στη θέση 10.

Με τον Ολλανδό να γυρίζει στο 1.39 ενώ οι πρώτοι στο 1.40, όταν ο Bottas άνοιξε το χορό των pit stop για τους πρώτους στο γύρο 12, βάζοντας τη soft γόμα για να πάει μέχρι τέλους, επέστρεψε στην πίστα πίσω του! Ο Vettel ακολούθησε στο γύρο 13 και ο Hamilton ένα γύρο πιο μετά.

Όμως το undercut ήταν αρκετό για να φέρει τον Vettel μπροστά από τον Hamilton, σε μία κίνηση-ματ από τη Ferrari! Στον γύρο 16 ο Hamilton επιτέθηκε δις στον Γερμανό, που την πρώτη φορά έκλεισε την πόρτα επιτυχώς όμως στη συνέχεια αναγκάστηκε να δει τον οδηγό της Mercedes να τον περνάει ξανά. Και σα να μην έφτανε αυτό, βρέθηκε υπό εξέταση από τους αγωνοδίκες για την αμυντική τακτική του.

Στο γύρο 18 ήταν η σειρά του Raikkonen να μπει για αλλαγή ελαστικών, επιστρέφοντας πέμπτος κι αφήνοντας τον Verstappen να οδηγεί την κούρσα. Φτάνοντας στο γύρο 24, ο οδηγός της Red Bull Racing είχε αναλάβει ρόλο μηχανοδηγού, σε ένα ενδιαφέρον τρενάκι με τις Mercedes και τον Vettel να ακολουθούν.

H σειρά των… βαγονιών άλλαξε στον γύρο 26, με τον Bottas να αφήνει τον Hamilton να περάσει αλλά για αρκετή ώρα μετά, δεν είχαμε αξιοσημείωτες ανακατατάξεις. Στον γύρο 40 μπήκε στα pit ο Ricciardo αλλάζοντας παράλληλα και εμπρός αεροτομή αλλά ο teammate του περίμενε μέχρι την έναρξη του γύρου 44 για να αλλάξει ελαστικά. Έχοντας πάρει δείγμα από το γυρολόγιο του Αυστραλού, ο Verstappen έβαλε απάτητο σετ της ultrasoft γόμας και επέστρεψε στην πίστα πέμπτος, 14 δευτερόλεπτα πίσω από τον Raikkonen. Όμως η προσπάθειά του να κερδίσει κάτι περισσότερο από την πέμπτη θέση δεν απέδωσε καρπούς.

Στην κορυφή, τίποτα δεν άλλαξε. Ο Hamilton είδε για τρίτη φορά πρώτος την καρό σημαία στο Σότσι, με τον Vettel τρίτο και τη μεταξύ τους διαφορά να ανοίγει ακόμα περισσότερο – πλέον στους 50 πόντους με πέντε αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν.

Όσο για τις υπόλοιπες θέσεις της δεκάδας, πίσω από τις Mercedes, τις Ferrari και τις Red Bull, ήταν ο Charles Leclerc που εκμεταλλεύτηκε το προσπέρασμα που έκανε νωρίς έναντι του όγδοου Kevin Magnussen, με τις Force India που συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα, να είναι όπως και ο Δανός, ένα γύρο πίσω.

Η επόμενη μάχη, είναι στην Ιαπωνία και την πίστα της Σουζούκα, την προσεχή Κυριακή.

Πάνος Σεϊτανίδης – newsauto.gr