Formula 1 – GP Γαλλίας: Περίπατος για Χάμιλτον και Μερσέντες

Το πεντηκοστό της 1-2 πανηγύρισε η Mercedes-AMG στο Grand Prix Γαλλίας, όγδοο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.

Ο Λιούις Χάμιλτον ηγήθηκε του επιβλητικού 1-2 της γερμανικής ομάδας, με τον αγώνα στο σιρκουί Πολ Ρικάρ να μην έχει ιδιαίτερες συγκινήσεις. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής εκκίνησε από την pole position, έστριψε πρώτος και διατήρησε τα ηνία και στους 53 γύρους του αγώνα!

Ο Valtteri Bottas απλά ακολούθησε, με τη διαφορά των δύο να ανοίγει στο ξεκίνημα του δεύτερου stint με τη χρήση της σκληρής γόμας και τον ανταγωνισμό να είναι ανήμπορός να αντιδράσει. Ο Charles Leclerc ήταν αυτός που συμπλήρωσε το βάθρο για λογαριασμό της Scuderia Ferrari, πλησιάζοντας στο φινάλε τον Bottas αλλά χωρίς να καταφέρει να τον απειλήσει πραγματικά.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Λε Καστελέ υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, τον ήλιο να λάμπει, τη θερμοκρασία αέρα στους 26 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 55.

Ο Hamilton βρισκόταν στην pole position, με τη Mercedes να έχει κάνει το lock out στην εκκίνηση. Charles Leclerc και Max Verstappen ήταν στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης με Ferrari και Red Bull αντίστοιχα ενώ η McLaren είχε κάνει τη μεγάλη έκπληξη στις κατατακτήριες, με τα μονοθέσια των Lando Norris και Carlos Sainz στην τρίτη σειρά του grid! Μόλις έβδομος εκκινούσε ο Sebastian Vettel, στο χειρότερο φετινό του πλασάρισμα.

Οι πρώτοι οκτώ εκκίνησαν με τη μέση γόμα, όπως ακόμα ο Alex Albon (Toro Rosso), o Sergio Perez (Racing Point), o Kevin Magnussen (Haas) και οι δύο Williams. Με τη μαλακή εκκίνησαν οι Pierre Gasly (Red Bull Racing) και Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) ενώ οι υπόλοιποι οδηγοί με τη μέση. Όσο για τις προσομοιώσεις της Pirelli, έκριναν πως ταχύτερη στρατηγική ήταν αυτή του ενός pit stop με αλλαγή από μέση σε σκληρή κάπου ανάμεσα στους γύρους 22 και 27.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα δεν είχαμε απρόοπτα, με την εκκίνηση να είναι «καθαρή», πράγμα στο οποίο βοήθησαν και οι μεγάλες, στρωμένες με άσφαλτο έξοδοι διαφυγής. Οι Mercedes έφυγαν μπροστά, με τον Leclerc να ακολουθεί και τον Verstappen αρχικά να πιέζει τον Μονεγάσκο κι αφού απέτυχε να τον περάσει, να πιέζεται από τον Sainz που έκανε πολύ καλή εκκίνηση.

Όσο για τον Vettel, παρέμεινε στη θέση του και χρειάστηκε να περάσουν πέντε γύροι για να ξεκινήσει την αναρρίχηση και χάρη στη χρήση DRS να περάσει πριν το chicane τον Norris. Δύο γύρους μετά, έκανε το ίδιο, στο ίδιο σημείο, επί της άλλης McLaren.

Ενώ οι γύροι περνούσαν, ο Hamilton είχε ανοίξει διαφορά πέντε δευτερολέπτων, με τον teammate του άλλα πέντε μπροστά από τον Leclerc. Εν τω μεταξύ, η αξιοσημείωτη μάχη αφορούσε τον Daniel Ricciardo της Renault και τον Pierre Gasly που πήρε τη θέση του στη Red Bull. Ο Αυστραλός επεδίωξε να αποκτήσει πλεονέκτημα μέσω undercut, αλλάζοντας δηλαδή πρώτος ελαστικά και παρότι ο Γάλλος επέστρεψε μπροστά του μετά το δικό του pit stop, σύντομα έχασε τη θέση.

Ακολούθησαν pit stop για τις McLaren ενώ η σειρά του Verstappen ήρθε στον γύρο 21. Εκείνη τη στιγμή, ο Vettel έλαβε εντολή από την Scuderia Ferrari να συνεχίσει, πιστεύοντας πως το overcut θα απέδιδε μιας και ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής γυρνούσε στο 1.35, σε ρυθμό εφάμιλλο των Mercedes.

Έτσι μπήκε ο Leclerc για αλλαγή και επέστρεψε στην πίστα με προβάδισμα έξι δευτερολέπτων έναντι του Verstappen. Στον γύρο 24 ήρθε η σειρά του Bottas, με τον Hamilton να τον μιμείται ένα πέρασμα μετά. Όλα τα pit stop ήταν άνευ προβλημάτων, με αποτέλεσμα να μην αλλάξει κάτι στις ισορροπίες. Μάλιστα ο Βρετανός επέστρεψε στην πίστα και μπροστά από τον Vettel που συνέχιζε χωρίς αλλαγή ελαστικών. Όμως ένα μπλοκάρισμα του εμπρός αριστερού τροχού, ανάγκασε τον Γερμανό να το πάρει απόφαση και να μπει κι αυτός για αλλαγή ελαστικών.

Όπως αποδείχθηκε, η καθυστέρηση στο γύρο του pit stop δεν άλλαξε κάτι ιδιαίτερο, με τον οδηγό της Ferrari να επιστρέφει πέμπτος, πέντε δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen. Αν και με ελαστικά πιο φρέσκα κατά πέντε γύρους, με τη σκληρή γόμα να είναι η αναμενόμενη επιλογή για το δεύτερο pit stop.

Με αυτή ο Hamilton βρήκε ακόμα καλύτερο ρυθμό, έγραψε μερικούς ταχύτερους γύρους και ανέβασε το προβάδισμά του στα 12 δευτερόλεπτα. Πιο πίσω, Kimi Raikkonen (Alfa Romeo) και Nico Hulkenberg (Renault) είχαν τη δική τους μάχη, βγάζοντας τα δύο τρίτα του αγώνα με το ίδιο σετ ελαστικών, έχοντας φυσικά εκκινήσει με τη σκληρή γόμα. Όταν τελικά έκαναν pit stop, επέστρεψαν στην πίστα στις θέσεις 10 και 11, μπροστά από τη Red Bull του Gasly που για έναν ακόμα αγώνα, απογοήτευσε.

Κι όσο προχωρούσαμε προς το φινάλε αυτού του ομολογουμένως βαρετού αγώνα, το ενδιαφέρον στράφηκε στο ποιος θα σημειώσει τον ταχύτερο γύρο που από φέτος χαρίζει έναν επιπλέον βαθμό αλλά και τη διαχείριση της McLaren στη διαφαινόμενη μάχη των οδηγών της. Ο έβδομος Norris ήταν ταχύτερος του Sainz αλλά από τη βρετανική ομάδα έδωσαν εντολή στον rookie να μη χρησιμοποιεί το DRS στην MCL32, πράγμα που ουσιαστικά έδωσε τέλος εν τη γενέσει στην όποια κόντρα των δύο.

Βέβαια ο Norris είχε πραγματικά προβλήματα, με τα υδραυλικά, που επηρέασαν τη γενικότερη συμπεριφορά της McLaren του. Η πρώτη και μοναδική εγκατάλειψη του γαλλικού Grand Prix ήρθε στο γύρο 47 και αφορούσε στον τοπικό ήρωα Romain Grosjean με τη Haas.

Τρεις γύρους πριν το φινάλε είχαμε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας καθώς ένα από τα πλαστικά κολωνάκια περιμετρικά της πίστας κόπηκε όταν πέρασε από πάνω του η Toro Rosso του Albon, δεν κράτησε όμως πολύ αφού απομακρύνθηκε άμεσα.

Έτσι φτάσαμε και στον τερματισμό, με τις Mercedes στο 1-2 και τον Hamilton να ανοίγει ακόμα περισσότερο το βαθμολογικό του προβάδισμα χάρη στην 79η νίκη του – στους 36 πόντους. Τον Leclerc τρίτο, τον Verstappen στην αγαπημένη του θέση φέτος, την τέταρτη και τον Vettel πέμπτο σημειώνοντας όμως στο τελευταίο του πέρασμα τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Ακολούθησε η McLaren του Sainz, την ώρα που ο Norris έχασε στο φινάλε θέσεις και έμεινε δέκατος αφού τον πέρασαν η Renault του Ricciardo, η Alfa Romeo του Kimi Raikkonen και η Renault του Hulkenberg. Ωστόσο εκεί επικράτησε μικρό… χάος, με τους αγωνοδίκες να ανακοινώνουν πως θα εξετάσουν ότι συνέβη.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Πάνος Σεϊτανίδης – newsauto.gr