Η Mercedes έκανε το επιβλητικό 1-2 και στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, κυριαρχώντας πλήρως για τέταρτο συνεχόμενο αγώνα, με τον Valtteri Bottas νικητή!

Ο Φινλανδός άντεξε στις επιθέσεις του Lewis Hamilton στην εκκίνηση αλλά και στην πίεση στο φινάλε και είδε πρώτος την καρό σημαία, ανακτώντας και την πρώτη θέση στη βαθμολογία! Ο Sebastian Vettel συμπλήρωσε το βάθρο, με τη Ferrari να μη μπορεί για μία ακόμα φορά να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η «πόλη των ανέμων» υποδέχθηκε ξανά ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, ηλιοφάνεια, θερμοκρασία αέρα 20 στους βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 42.

Ο Valtteri Bottas ήταν στην pole position, με τον Lewis Hamilton να εκκινεί δίπλα του, ενώ στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης ήταν η Ferrari του Sebastian Vettel και η Red Bull του Max Verstappen. Όσο για τον Leclerc που ήταν το μεγάλο «θύμα» του τοίχου στη στροφή 8 στις κατατακτήριες, εκκίνησε όγδοος γιατί υπήρξε αποκλεισμός του Kimi Raikkonen από τα αποτελέσματα του Σαββάτου.

Η FIA εντόπισε παρατυπία στην ευελιξία της εμπρός αεροτομής του μονοθεσίου της Alfa Romeo και έτσι ο Φινλανδός, εκκίνησε από το pit lane – όπως άλλωστε ο Robert Kubica που είχε επίσης καταλήξει στις μπαριέρες στο ίδιο σημείο αλλά και ο Pierre Gasly που στα ελεύθερα είχε «χάσει» το ζύγισμα.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Bottas κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοπορία παρά την πίεση του Hamilton, με τον Perez να περνά τον Verstappen και να ανεβαίνει τέταρτος. Πιο πίσω, στο… στριμωξίδι της εκκίνησης ο Leclerc που εκκίνησε με τη μέση γόμα έπεσε δέκατος ενώ παραδόξως, δεν είχαμε κάποια επαφή! Μόνο ο Alex Albon «έγλυψε» με τον πίσω δεξιά τροχό της STR14 τις μπαριέρες.

Αφού άντεξε ο Bottas στις πρώτες στροφές, μετά άρχισε να ανοίγει διαφορά, αποκτώντας σύντομα μαξιλαράκι ασφαλείας ενώ το ίδιο έκανε πίσω του ο Hamilton έναντι του Vettel.

Φτάνοντας στο γύρο 6, ο Verstappen ανέκτησε τη θέση του από τον Perez, την ώρα που ο Leclerc σταδιακά κέρδιζε έδαφος, ανεβαίνοντας έκτος! Λίγο αργότερα απαλλάχθηκε και από το «εμπόδιο» του Perez κι άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά από τον Verstappen τον οποίο και πέρασε στο δέκατο γύρο!

Ήταν τέτοιος ο ρυθμός του 21χρονου που χρειάστηκε μόλις δύο γύρους για να κολλήσει πίσω και από τον Vettel, τον οποίο η Ferrari κάλεσε άμεσα στα pit για αλλαγή ελαστικών, αποφεύγοντας έτσι και… δύσκολες καταστάσεις.

Ένα γύρο μετά μπήκε για αλλαγή ελαστικών ο Bottas ώστε να καλύψει το undercut, με τον Hamilton να τον μιμείται ένα πέρασμα μετά και να επιστρέφει στην πίστα μπροστά από τον Vettel. Στο γύρο 15 ήταν η σειρά του Verstappen να αλλάξει ελαστικά, βάζοντας κι αυτός τη μέση γόμα που σε αυτή τη φάση του αγώνα ήταν το ταχύτερο ελαστικό.

Με τις παραπάνω αλλαγές ο Leclerc βρέθηκε στην κορυφή, ελπίζοντας σε ένα αυτοκίνητο ασφαλείας που θα του επέτρεπε να κάνει pit stop χωρίς ιδιαίτερες χρονικές απώλειες. Ωστόσο, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως θα ήθελε. Οι γύροι περνούσαν, το προβάδισμά του μειωνόταν αλλά ατύχημα δεν συνέβαινε. Έτσι οι Mercedes έφτασαν πίσω του και στον γύρο 31 ο Bottas εκμεταλλεύτηκε τη μεγάλη ευθεία και πέρασε τον οδηγό της Ferrari.

Την ίδια ώρα, Daniel Ricciardo και Daniil Kvyat βρέθηκαν μαζί στην έξοδο διαφυγής της στροφής 3, χωρίς όμως το συμβάν αυτό να προκαλέσει είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα.

Στο γύρο 33 ήταν η σειρά του Hamilton να περάσει τον Leclerc, με τον Vettel να ακολουθεί ένα γύρο μετά. Έτσι στο γύρο 35 ήρθε η ώρα να αλλάξει επιτέλους ελαστικά, βάζοντας τη μαλακή γόμα για να πάει μέχρι τέλους. Επιστρέφοντας στην πίστα έκτος, πίσω από τον Pierre Gasly, τον οποίο πέρασε γρήγορα.

Στο γύρο 40 είχαμε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, καθώς η Red Bull του Gasly έχασε ισχύ, με τον Γάλλο να την παρκάρει σε μία έξοδο διαφυγής. Ωστόσο αυτό δεν άλλαξε τα δεδομένα. Κανένας από τους προπορευόμενους δεν μπήκε για αλλαγή ελαστικών έτσι η πρώτη τετράδα ολοκλήρωσε τον αγώνα όπως τον άρχισε.

Με τα ασημί βέλη να κάνουν ξανά το 1-2, με τη Mercedes να ξεφεύγει στη βαθμολογία κατασκευαστών, ενώ ο Bottas ανέκτησε την πρωτοπορία στους οδηγούς. Ο Vettel συμπλήρωσε ξανά το βάθρο, μπροστά από τον Verstappen τον οποίο «προσπέρασε» στην βαθμολογία.

Ο Leclerc έμεινε πέμπτος σημειώνοντας τουλάχιστον τον ταχύτερο γύρου του αγώνα που χαρίζει ένα πόντο, με τη Racing Point του Perez, τις δύο McLaren των Carlos Sainz και Lando Norris, την άλλη RP του Lance Stroll και την Alfa Romeo του Raikkonen να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Πάνος Σεϊτανίδης – newsauto.gr