Formula 1 – GP Ουγγαρίας: Νίκη… στρατηγικής για τον Χάμιλτον!

Την έβδομη νίκη του στην Ουγγαρία πανηγύρισε ο Λιούις Χάμιλτον, μετά από ένα αγωνιώδες Grand Prix στη Βουδαπέστη.

Μετά την αρχική μάχη εντός πίστας με τον pole man και πρωτοπόρο Max Verstappen, o Βρετανός εκμεταλλεύτηκε την κίνηση ματ της Mercedes από πλευράς στρατηγικής και με φρέσκα ελαστικά επιτέθηκε και στο τέλος πέρασε τον αντίπαλό του. Το βάθρο συμπλήρωσε η Ferrari του Sebastian Vettel!

Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα του Χανγκαρόρινγκ υποδέχθηκε αυτή τη φορά ομάδες και οδηγούς με τον ήλιο να λάμπει, τη θερμοκρασία αέρα στους 25 βαθμούς Κελσίου ενώ εκείνη του οδοστρώματος ήταν στους 44.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Verstappen είχε πολύ καλή αντίδραση και κρατήθηκε μπροστά, με τον Bottas να επιτίθεται αλλά να μη μπορεί να περάσει και να μπλοκάρει τροχούς. Για τις επόμενες 2 στροφές, είχαμε εμφύλιο ανάμεσα στις Mercedes, με αποτέλεσμα τη μεταξύ τους επαφή και τον Hamilton να περνάει δεύτερος.

Όμως δεν ήταν η μόνη για τον Bottas που ακούμπησε και με τη Ferrari του Charles Leclerc, όπου έσπασε μέρος της εμπρός αεροτομής του, με αποτέλεσμα να χάσει θέσεις και τελικά, στον έκτο γύρο να μπει για αλλαγή και να πέσει τελευταίος!

Την ίδια ώρα στην κορυφή ο Verstappen έχτισε άμεσα προβάδισμα άνω των δύο δευτερολέπτων, με τις δύο Ferrari στα 8 και 9 δευτερόλεπτα, τις McLaren να έπονται και την άλλη Red Bull με τον Pierre Gasly, να είναι μόλις στην όγδοη θέση.

Στην κορυφή η διαφορά των δύο πρώτων ήταν σταθερή, όμως ήταν οι μόνοι που κινούνταν στο 1.21, ανοίγοντας συνεχώς τη διαφορά από τις Ferrari. Στον γύρο 13, ήδη ο Leclerc ήταν 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρωταθλητή.

Μάλιστα, από τον γύρο 18 οι πρωτοπόροι άρχισαν τα ντουμπλαρίσματα. Ένα πέρασμα μετά είχαμε έναν εμφύλιο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Scuderia Toro Rosso, με τον Daniil Kvyat να ανεβαίνει δωδέκατος.

Φτάνοντας στον γύρο 22 ο Verstappen άρχισε να παραπονιέται για τα ελαστικά του, ενώ η Mercedes μπλόφαρε βγάζοντας τους μηχανικούς της στην πίστα, όμως δεν προχώρησε σε pit stop.

Στον γύρο 23 ο Verstappen έχασε οκτώ δέκατα έναντι του Hamilton, με αποτέλεσμα να η διαφορά τους να πέσει στο δευτερόλεπτο και να επικοινωνήσει ξανά μέσω team radio με την ομάδα του. Όμως τόσο η Red Bull Racing όσο και η Mercedes, ήθελαν να κρατήσουν τους οδηγούς τους για λίγο ακόμα στην πίστα, ώστε να χτίσουν αρκετή διαφορά που θα τους επιτρέψει να κάνουν pit stop αλλά να παραμείνουν μπροστά από τις Ferrari.

Τελικά ο Ολλανδός μπήκε για αλλαγή στο τέλος του γύρου 25 και πράγματα επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Leclerc. Όσο για τον Hamilton, έμεινε στην πίστα αλλά δεν κατάφερε να βρει την ταχύτητα για να εκμεταλλευτεί το overcut. Αντίθετα ο Verstappen έκανε άμεσα ταχύτερο γύρο καταφέρνοντας να φέρει άμεσα σε σωστή θερμοκρασία λειτουργίας το νέο σετ σκληρών ελαστικών του.

Στο γύρο 28 ήρθε η σειρά της Ferrari να φωνάξει τον Leclerc στα pit, βάζοντας επίσης σκληρά ελαστικά στο μονοθέσιο του Μονεγάσκου.

H αλλαγή ελαστικών για τον Hamilton ήρθε τελικά στο τέλος του γύρου 31, με τον οδηγό της Mercedes να επιστρέφει στην πίστα έξι δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen! Έξι δεύτερα πίσω αλλά με ελαστικά κατά 6 γύρους πιο φρέσκα. Και χρειάστηκε λιγότερους από έξι γύρους για να εξανεμίσει τη διαφορά και να κολλήσει πίσω από την RB15.

Σύντομα η πίεση έγινε ασφυκτική, με τον Βρετανό να επιτίθεται στο γύρο 39 και τον Ολλανδό να παίζει άμυνα με κάθε τρόπο. ο Hamilton φάνηκε να περνάει στη στροφή 4 αλλά βγήκε εκτός πίστας με αποτέλεσμα να βρεθεί ξανά δεύτερος.

Την ίδια ώρα, ο Vettel έμπαινε επιτέλους για αλλαγή ελαστικών, όμως το pit stop του ήταν πολύ αργό, με την καθυστέρηση να εστιάζεται στον εμπρός δεξιά τροχό του. Επέστρεψε στην πίστα τέταρτος, πίσω από τον teammate του.

Φτάνοντας στο γύρο 48, ο Bottas που είχε επιστρέψει στη δεκάδα μπήκε για δεύτερη αλλαγή ελαστικών ενώ ο Hamilton είχε αρχίσει να φλερτάρει πάλι με τη ζώνη χρήσης DRS έναντι του Verstappen. Κι ενώ δεν το περίμενε κανείς, ο Hamilton μιμήθηκε τον teammate του ένα γύρο μετά, βάζοντας φρέσκο σετ σκληρής γόμας στο γύρο 70! Να κάνει 21 γύρους με φρέσκα ελαστικά ενώ ο αντίπαλός του θα έπρεπε να διαχειριστεί το ήδη φθαρμένο δικό του σετ.

Έτσι κι έγινε. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας πάλευε κάνοντας ταχύτερους γύρους ενώ ο Mad Max προσπαθούσε να κρατήσει ζωντανά τα δικά του ελαστικά χωρίς να χάνει πολύ χρόνο. Και το έκανε μέχρι έξι γύρους πριν το τέλος όταν η απόδοση του σετ του άρχισε να πέφτει κατακόρυφα και τέσσερις γύρους πριν το φινάλε, Hamilton κόλλησε πίσω από τον αντίπαλό του.

Στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού στο ξεκίνημα του γύρου 67 από τους 70, με αρωγό και το DRS, ο οδηγός της Mercedes πέρασε με ευκολία, εξασφαλίζοντας έτσι μία συναρπαστική νίκη. Όσο για τον Verstappen, στον επόμενο γύρο έσπευσε να βάλει φρέσκο σετ ελαστικών, αφού δεν πίστευε πως θα μπορούσε να φτάσει στον τερματισμό. Και με νέο σετ, πήρε τον ένα βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, τον οποίο πέτυχε στο φινάλε.

Ακολούθησαν οι δύο Ferrari, με τον Vettel να προσπερνά τον Leclerc στον προτελευταίο γύρο και να ανεβαίνει ξανά στο βάθρο. Αυτοί οι τέσσερις ήταν οι μόνοι που κινήθηκαν στον ίδιο γύρο.

Πέμπτη θέση για δεύτερο συνεχόμενο Grand Prix για τη McLaren του Carlos Sainz που κράτησε πίσω του τη Red Bull του Gasly και την Alfa Romeo του Kimi Raikkonen. Ο Valtteri Bottas μείωσε τις απώλειες κατακτώντας τους βαθμούς της όγδοης θέσης ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισαν η McLaren του Lando Norris και η Toro Rosso του Albon.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Πάνος Σεϊτανίδης – newsauto.gr