Formula 1 – GP Στυρίας: Από την pole στη νίκη ο Χάμιλτον!

Σε υγιεινό περίπατο μετέτρεψε ο Λιούις Χάμιλτον το Grand Prix Στυρίας, δεύτερο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1!

O Βρετανός εκκίνησε από την pole, δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα και πανηγύρισε την 85η νίκη του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μάλιστα η Mercedes έκανε το 1-2 καθώς λίγο πριν το φινάλε του αγώνα ο Valtteri Bottas προσπέρασε μετά από μεγάλη μάχη τη Red Bull του Max Verstappen. Όσο για τις Ferrari, ο αγώνας τελείωσε νωρίς και άδοξα.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή! Μετά τον… κατακλυσμό του Σαββάτου, επικρατούσε καλοκαιρία στο οροπέδιο του Σπίλμπεργκ. Ο ήλιος έλαμπε, η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 21 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος στους 42.

Ο Lewis Hamilton ήταν στην pole position για 89η φορά στην καριέρα του, με τον Max Verstappen δίπλα του και τους Carlos Sainz-Valtteri Bottas στη δεύτερη. Αντίθετα οι Ferrari ήταν στις θέσεις 10 και 14, μετά από μία ακόμα απογοητευτική εμφάνιση στις κατατακτήριες.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, δεν είχαμε αλλαγές στην κορυφή, είχαμε όμως δράμα πιο πίσω. Οι δύο Ferrari συγκρούστηκαν, με τον Charles Leclerc να πέφτει πάνω στον Sebastian Vettel.

Ο Γερμανός έχασε την εμπρός πτέρυγα και παρότι αμφότεροι έφτασαν στα pit, αμφότεροι τελικά εγκατέλειψαν τον αγώνα.

Εν τω μεταξύ, το συμβάν προκάλεσε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα. Αυτό έμεινε μέσα μέχρι το τέλος του τρίτου γύρου (από τους 71). Όταν αποχώρησε, ο Hamilton δεν αντιμετώπισε προβλήματα, με τον Verstappen να ακολουθεί.

Πίσω τους, ο Sainz βρέθηκε σταδιακά πίσω από τους Bottas και Alex Albon, με τις Renault να ακολουθούν και τον έβδομο Daniel Ricciardo να έχει τη μέση γόμα ελαστικών της Pirelli.

Φτάνοντας στον γύρο 15, ο Hamilton είχε ήδη ανοίξει το προβάδισμά του στα 3 δευτερόλεπτα, με τον Verstappen να έχει αντίστοιχο «αέρα» από την άλλη Mercedes.

Σε εκείνο το κομμάτι του αγώνα, η προσοχή στράφηκε στην εσωτερική μονομαχία των δύο Renault, με τον Ocon να καθυστερεί αρκετά τον Ricciardo παρότι ήταν σε διαφορετική στρατηγική. Όμως τελικά, ο Αυστραλός κατάφερε να περάσει στο γύρο 19.

Συμπληρώνοντας 25 περάσματα, η Red Bull Racing ήταν αυτή που άνοιξε την αυλαία των pit stop, βάζοντας τη μέση γόμα στον Verstappen. Ο Ολλανδός επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον teammate του.

Ενώ ο Ocon αποτέλεσε την τρίτη εγκατάλειψη του αγώνα με πρόβλημα στην ψύξη της RS.20, η Mercedes αποφάσισε να απαντήσει στο undercut της Red Bull, καλώντας στον γύρο 28 τον Hamilton στα pit. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής έβαλε κι αυτός τη μέση γόμα, με τη διαφορά του από τον Verstappen να είναι πλέον στα 4.5 δευτερόλεπτα.

Αντίθετα ο Bottas συνέχισε με το ίδιο σετ ελαστικών μέχρι τον 35ο γύρο, επιστρέφοντας στην πίστα τρίτος, έχοντας χάσει χρόνο έναντι των δύο προπορευόμενους αλλά έχοντας μπροστά του 36 περάσματα με πιο φρέσκα ελαστικά μέσης γόμας.

Όσο για τη μάχη από την 4η θέση και πίσω, αφότου έκαναν όλοι pit stop, o Albon ήταν μπροστά από τον Ricciardo, τον Lance Stroll και την έτερη Racing Point, με τον Perez να επικρατεί μίας συναρπαστικής μάχης με τον Sainz.

Ο Μεξικανός πήρε φόρα κι αφού πέρασε τον teammate του, κέρδισε μία θέση κι από τη Renault του Ricciardo, ανεβαίνοντας πέμπτος! Κι άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά από τον Albon.

Έτσι στα τελικά στάδια του αγώνα άρχισε να πιέζει τον Ταϊλανδό ενώ αντίστοιχη πίεση ένιωθε και η άλλη Red Bull αφού με πρόβλημα στην εμπρός αεροτομή, ο Verstappen έβλεπε τον Bottas να μειώνει δραστικά τη μεταξύ τους διαφορά.

Ο Φινλανδός επιτέθηκε στον γύρο 67 αλλά ο Ολλανδός δεν το έβαλε κάτω και άμεσα ανέκτησε τη θέση του. Όμως η W11 είχε το πάνω χέρι έναντι της RB16, με αποτέλεσμα στον γύρο 68 ο Bottas να ολοκληρώσει το προσπέρασμα και να σφραγίσει το 1-2 της Mercedes.

Κάπου εκεί, όσοι οδηγοί είχαν αρκετό προβάδισμα από τον επόμενο στην κατάταξη, μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, ώστε με φρέσκα σετ να κυνηγήσουν τον ταχύτερο γύρο!

Στο τελευταίο πέρασμα ο Perez προσπάθησε μάταια να περάσει τον Albon, ενώ πίσω τους είχαμε εκπληκτική τριπλή μάχη ανάμεσα στους Stroll, Norris και Ricciardo. Μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Βρετανός που όχι απλά επικράτησε αυτής αλλά επωφελήθηκε της ζημιάς στην εμπρός αεροτομή του Perez, σκαρφαλώνοντας πέμπτος! Κι αυτό ενώ μπήκε στον τελευταίο γύρο έβδομος!

Πίσω τους, ο Sainz ήταν ένατος αλλά πήρε τον ταχύτερο γύρο ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε η AlphaTauri του Daniil Kvyat.

Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:

Μετά το Grand Prix Στυρίας ο Bottas παραμένει στην κορυφή της βαθμολογίας με 43 πόντους, έναντι 37 του Hamilton, 26 του Norris, 18 του Leclerc, 16 του Perez και 15 του Verstappen.

Στους κατασκευαστές η Mercedes σκαρφάλωσε στους 80, η McLaren έχει 39, η Red Bull 27, η Racing Point 22 ενώ η Ferrari έμεινε στους 19.

Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1) – newsauto.gr