Στο άρθρο που δημοσιεύθηκε στις ενημερωτικές ιστοσελίδες της πόλης μας από το γραφείο τύπου του συνδυασμού «Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ» αναφέρεται στη Σχολική Επιτροπή με δύο ερωτήματα και κάποιες διαπιστώσεις για την κατανομή των επισκευαστικών των σχολείων από τη Β/θμια Σχολική Επιτροπή του Δήμου. Θα απαντήσω αναγκαστικά στο άρθρο βήμα – βήμα γιατί πιστεύω ότι όλο το άρθρο αποτελεί μνημείο αγνωμοσύνης, μικροπολιτικής που γίνεται σε βάρος μαθητών, εντυπωσιασμού με σοφιστίες και ίσως όλα μαζί.

α) Το 1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου, που εγώ σαν διευθυντής της για 8 χρόνια και γέννημα θρέμα Μεσολογγίτης θα προτιμούσα τον όρο «Παλαμαϊκή Σχολή», είναι το αρχαιότερο (έτος ίδρυσης 1760), πολυπληθέστερο σε μαθητές (13 τμήματα με 3 τμήματα ένταξης) και το προβληματικότερο από πλευράς υλικοτεχνικής υποδομής σχολείο του Δήμου. Αυτό χωρίς ίχνος αμφισβήτησης από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και όχι μόνο.

Στις 16/2/2018 έκανα έγγραφο στο Δήμο γιατί οι 8 προκατασκευασμένες αίθουσες (όλες σε ένα κτίριο) που στεγάζουν 3 τμήματα, εργαστήρια φυσικής, χημείας, τεχνολογίας και μία αίθουσα με διαδραστικό πίνακα, όλες παρουσίασαν σοβαρά προβλήματα εισροής νερού από τις βροχοπτώσεις. Σε 5 ημέρες επισκέφθηκε μηχανικός του δήμου το σχολείο και έκρινε άμεσα επισκευάσιμο όλο το συγκρότημα και κάποιες αίθουσες ακατάλληλες τελείως.

Οι ενοχλήσεις μου ήταν συνεχόμενες και κάποια στιγμή σε μια αίθουσα, ευτυχώς απόγευμα, υποχώρησε το ταβάνι, κόβοντας ηλεκτρικά καλώδια.

Ερώτηση: Τι θα γινόταν αν αυτό συνέβαινε πρωινές ώρες μαθημάτων;

Στην ίδια κατάσταση βρέθηκαν όλα τα ταβάνια.

Ο προϋπολογισμός για να γίνει αλλαγή σκεπής, ταβανιών, να περαστούν νέες γραμμές ρεύματος και να μπουν πλακάκια (γιατί τα πατώματα είναι πλαστικά και από το νερό έχει αρχίσει να κάμπτεται και το τσιμέντο) είναι στις 25.000 ευρώ.

β) Ως γνωστόν μετά την συνταξιοδότηση του Λυκειάρχη Δημήτρη Τριανταφύλλου ήμουν αναπληρωματικός του στην Σχολική Επιτροπή (γι’ αυτό και απαντώ στο άρθρο σας). Θα αποχωρούσα κυριολεκτικά από την πρώτη συνεδρίαση, αν δεν λυνόταν το θέμα του σχολείου.

Μετά από τέτοια πίεση η Σχολική Επιτροπή έδωσε στο σχολείο 15.000 ευρώ και «θα δούμε για τα υπόλοιπα».

Ερωτώ:

1) Ποιος ο ευτελισμός διαδικασίας κατανομής των ελαχίστων χρημάτων που διατίθενται, όσον αφορά το σχολείο;

2) Δεν γνωρίζετε ότι οι επισκευαστικές ανάγκες εγγράφως συγκεντρώνονται από κάθε σχολείο προς την Σχολική Επιτροπή και τα χρήματα διατίθενται σύμφωνα με το νόμο όχι ισόποσα με προτεραιότητα να καλυφθούν: η ασφάλεια των μαθητών-τριών και η υγιεινή τους (σκεπές, τουαλέτες, κάγκελα γυμνά κ.λπ.);

3) Το μέτρο των αντιδράσεων των συναδέλφων από ποιες προκλητικές ενέργειες θα οξυνθεί από τις παραπάνω ενέργειες;

Στο τέλος λοιπόν αφήνετε και ένα παράθυρο για την μικροπολιτική κατανομής των υπολοίπων χρημάτων. Βέβαια η απλή συλλογιστική ότι όλα τα υπόλοιπα χρήματα των επισκευών θα δοθούν στα σχολεία δεν υπάρχει προκειμένου να υποστηρίζουμε ότι η Σχολική Επιτροπή θα τα δώσει σε ημέτερους. Και άνετα δηλητηριάζετε ένα χώρο εκπαιδευτικό που έχει να δηλώσει ότι το πρώτο πράγμα που μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο είναι η δικαιοσύνη.

Τελειώνοντας, όποιος γνωρίζει τους διευθυντές που στα σχολεία τους δόθηκαν τα παχυλά χρήματα, μόνο γέλιο μπορεί να προκαλέσει το άρθρο για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ.

Σαν επίλογο θα ήθελα να γράψω ότι θα πρέπει ο πρώτος του συγκεκριμένου συνδυασμού να “κοσκινίζει” την πληροφόρηση που δέχεται γιατί δύο πράγματα συμβαίνουν: Ή μέσα στο συνδυασμό του κάποιοι άνθρωποι είναι ημιμαθείς έως εντελώς απληροφόρητοι ή δεν έχει τον έλεγχο του συνδυασμού του και ο καθένας γράφει ό,τι αποφασίσει ο ίδιος.

Εξυπακούεται ότι δεν θα επανέλθω γιατί τα πολλά λόγια είναι φτώχια, είμαι όμως υπερήφανος που στο σχολείο μου υπάρχουν 32 καθηγητές και 260 μαθητές-τριες που από κοινού προσπαθούμε να λύσουμε τα προβλήματά του χωρίς αλαλαγμούς και ψευτοϋπερβολικές δημοσιεύσεις. Άλλωστε η Παλαμαϊκή Σχολή είναι κουλτούρα και τρόπος ζωής και προσπαθούμε να ζήσουμε με ασφάλεια και κανόνες υγιεινής στην παράγκα μας και τίποτε άλλο.

Ευχαριστώ για την φιλοξενία

Γιώτης Ασημάκης