Μια διαφορετική Eurovision είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν οι τηλεθεατές της Ευρώπης το βράδυ του Σαββάτου, 16 Μαΐου καθώς η πανδημία του κορωνοϊού δεν επέτρεψε φέτος να λάβει χώρα ο μουσικός διαγωνισμός έτσι όπως τον ξέρουμε. Στη θέση του, λοιπόν, βρέθηκε η ειδική μουσική βραδιά «Europe Shine a Light».

Με πολλή μουσική, σκηνοθετικά ευρήματα, παλιές και νέες συμμετοχές και πολλές εκπλήξεις, η Ευρώπη ενώθηκε στον ρυθμό της Eurovision, μέσα από την ειδική εκπομπή που διοργάνωσε η EBU σε συνεργασία με την ολλανδική τηλεόραση.

Το δίωρο τηλεοπτικό πρόγραμμα, που αντικατέστησε τον Μεγάλο Τελικό μετά τη ματαίωσή του, για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού, λόγω της πανδημίας του Covid-19, προβλήθηκε ζωντανά από την ΕΡΤ1 και το Web Tv της Ε.Ρ.Τ. ενώ την Ελλάδα εκπροσώπησε η Stefania με το τραγούδι «SuperGirl».

Από το Studio 21 του Hilversum οι Chantal Janzen, Edsilia Rombley (Eurovision 1998 και 2007) και Jan Smit, οι Ολλανδοί παρουσιαστές της φετινής Eurovision, μας παρουσίασαν αποσπάσματα από τα 41 video clips, σχολίασαν εναλλακτικά προσωπικά «postcards», άκουσαν μαζί μας μηνύματα ελπίδας από όλους τους φετινούς συμμετέχοντες, αναζήτησαν σε όλη την Ευρώπη παλιούς σταρ της Eurovision και «φώτισαν» μοναδικά με ένα τραγούδι την Ευρώπη και την ελπίδα μας για το μέλλον, με τη συμμετοχή όλων!

Πόσοι όμως Έλληνες τηλεθεατές γνώριζαν την συγκεκριμένη αλλαγή στον φετινό διαγωνισμό της Eurovision και κυρίως… επέλεξαν να την παρακολουθήσουν;

Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen, το «Europe Shine a Light» σημείωσε κατά την διάρκεια της προβολής του στο γενικό σύνολο 6,2% και στο δυναμικό κοινό 6.4%. Ποσοστά, ασφαλώς, που δεν θυμίζουν σε τίποτα την τηλεθέαση της Eurovision στην προ κορονοϊού εποχή!

Βασικός αντίπαλος του «Europe Shine a Light» ήταν το «J2US» στο Open TV, το οποίο καθ’ όλη τη διάρκεια της προβολής του νέου του επεισοδίου κατόρθωσε να συγκεντρώσει στο γενικό σύνολο 10,2% και στο δυναμικό κοινό 9,7%.

*Τα στοιχεία τηλεθέασης αφορούν στη χρονική ζώνη μετάδοσης των προγραμμάτων

zappit.gr