ΚΤΕΛ: Wi-Fi, «έξυπνο» εισιτήριο και τηλεματική στο ΕΣΠΑ – 7,7εκ. στην Δυτική Ελλάδα

Το ποσό των 16,2 εκατ. ευρώ θα δοθεί στις Περιφέρειες της χώρας προκειμένου να εκσυγχρονιστούν τα ΚΤΕΛ, στο πλαίσιο της δράσης χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ για την ενίσχυση επιχειρήσεων του τομέα αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών για την υιοθέτηση συστημάτων και την παροχή υπηρεσιών ολοκληρωμένης πληροφόρησης του επιβατικού κοινού και ηλεκτρονικού εισιτηρίου».

Σύμφωνα με την απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Οικονομίας, Στάθης Γιαννακίδης, θα κατανεμηθεί στις Περιφέρειες ως εξής:

Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα 7.710.000 ευρώ
Δυτική Μακεδονία, Ιόνια Νησιά, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη 5.155.000 ευρώ.
Αττική 235.000 ευρώ
Στερεά Ελλάδα 1.600.000 ευρώ
Νότιο Αιγαίο 1.500.000 ευρώ.

Οι δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλουν επενδυτικό σχέδιο, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν. Συγκεκριμένα για προτάσεις που αφορούν σε αστικά ΚΤΕΛ που διαθέτουν μέχρι 15 λεωφορεία: έως 140.000 ευρώ και από 16 λεωφορεία και πάνω: έως 330.000 ευρώ. Για προτάσεις που αφορούν σευπεραστικά ΚΤΕΛ που διαθέτουν μέχρι 20 λεωφορεία έως 165.000 ευρώ και από 21 λεωφορεία και πάνω: έως 330.000 ευρώ.

Η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων ξεκινά στις 2 Ιουλίου στο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων (www.ependyseis.gr/mis) με καταληκτική ημερομηνία την 30ή Σεπτεμβρίου 2019. Η προθεσμία ολοκλήρωσης των χρηματοδοτούμενων επενδύσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 18 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης.

Στο πλαίσιο της δράσης θα αναπτυχθούν συστήματα έξυπνου εισιτηρίου, προγραμματισμού και βελτιστοποίησης δρομολογίων ανάλογα με την επιβατική κίνηση και την ανταπόκριση των οχημάτων στις ώρες αιχμής και σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των επιβατών. Επίσης θα δημιουργηθούν συστήματα τηλεματικής και πληροφόρησης επιβατών καθώς σε σημεία μεγάλης πληθυσμιακής συγκέντρωσης, θα τοποθετηθούν «έξυπνες στάσεις», οι οποίες θα πληροφορούν το κοινό για τον πραγματικό χρόνο άφιξης του επόμενου λεωφορείου. Επίσης θα υποστηρίζουν συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης εντός του λεωφορείου, Wi-Fi μέσα στα οχήματα και πιστοποίησης υπηρεσιών και διαδικασιών.

Ειδικά σε ό,τι αφορά το εισιτήριο, το κάθε σύστημα θα εκδίδει ηλεκτρονικά εισιτήρια και θα δίνει τη δυνατότητα πληρωμής με μετρητά ή πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες.
Παράλληλα, όπως επισημαίνεται στη σχετική πρόσκληση, η οποία αναρτήθηκε στη «Διαύγεια», θα αναβαθμιστεί το περιεχόμενο της πληροφορίας προς τους επιβάτες καθώς το δημοσιευμένο στο διαδίκτυο υλικό θα περιλαμβάνει πίνακες δρομολογίων, δρομολόγια και στάσεις σε ψηφιακούς χάρτες. Επίσης προβλέπεται η εγκατάσταση λογισμικού για τον ορθό σχεδιασμό των δρομολογίων, σχετικά με την επιβατική κίνηση και την ανταπόκριση των οχημάτων στις ώρες αιχμής, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των επιβατών.

Στόχος είναι η παροχή βελτιωμένων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό αλλά και η επίτευξη καλύτερης διαχείρισης του στόλου των λεωφορείων και του ανθρώπινου δυναμικού μέσω των εγκατεστημένων εφαρμογών και της συλλογής των δεδομένων από τα οχήματα, τις στάσεις και τους αυτόματος πωλητές. Επίσης θα γίνεται πληρέστερος οικονομικός έλεγχος των εισιτηρίων και της διασύνδεσης των αυτόματων πωλητών με το κεντρικό σύστημα του φορέα λειτουργίας (back-office συστήματα), μειώνοντας έτσι τα λειτουργικά κόστη, ενώ στόχος είναι όλα τα συστήματα των φορέων λειτουργίας να διασυνδέονται με την κεντρική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εισιτηρίου του Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωση.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Γραφείο Πληροφόρησης ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ: Λεωφ. Μεσογείων 56, Αθήνα

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα έως και Παρασκευή από τις 8.00 π.μ. έως τις 5.00 μ.μ.

Τηλεφωνική ενημέρωση στο 801 11 36 300 από σταθερό τηλέφωνο με αστική χρέωση από τις 8.00 π.μ έως τις 7.00 μ.μ.

aftodioikisi.gr