Μεταφορά πτερυγίου – Ο Γολγοθάς συνεχίζεται στον Ορεινό Βάλτο (Φωτό)

Σήμερα Δευτέρα 23 του Ιούλη, μετά από ανάπαυλα μιας μέρας-χθες Κυριακή-η μεταφορά του πρώτου πτερυγίου θα συνεχιστεί για 6η κατά σειρά ημέρα στα βουνά του Βάλτου.

Το Σάββατο 21 Ιούλη, λίγο πριν το χωριό Θύαμος, η πομπή των τροχοφόρων μηχανημάτων που μεταφέρουν το πτερύγιο της πρώτης ανεμογεννήτριας που θα εγκατασταθεί στο Περδικάκι, ξεκίνησε ουσιαστικά τον Γολγοθά της, εγκαταλείποντας τον κύριο οδικό άξονα και ακολουθώντας

την ανηφορική οδό, που κατασκευάστηκε μόνο και μόνο για να μεταφερθούν τα βαριά και ογκώδη εξαρτήματα των ανεμογεννητριών προς τα σημεία εγκατάστασης τους.

Μόλις ένα χιλιόμετρο μετά, σε μια διπλή ανηφορική “φουρκέτα” του δρόμου έγινε στάση.

Εκεί σήμερα οι συντονιστές – χειριστές των ειδικών συνοδευτικών μηχανημάτων, θα εκτελέσουν ελιγμό της πλατφόρμας, και η πορεία θα συνεχιστεί.

Σ΄αυτό το κομμάτι της διαδρομής δεν υπάρχουν πλέον κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

anemogennitria

Μετά την εμπειρία της πρώτης διαδρομής, και τις διορθώσεις που έγιναν στις στροφές του δρόμου από τα συνοδευτικά συνεργεία, κόβοντας θάμνους και κλαδιά δένδρων που εμπόδιζαν, όλες οι επόμενες μεταφορές θα εκτελούνται σε πολύ λιγότερο χρόνο.

Τώρα με περισσότερη ασφάλεια κινούνται οι οδηγοί στην διαδρομή Καστράκι – Θύαμος καθώς έχουν ορατότητα στις επικίνδυνες στροφές, ειδικά πριν και μετά το Μπαμπαλιό.

Και για την ιστορία, κάτι ανάλογο έγινε στον ορεινό Βάλτο πριν εκατό χρόνια.

Ο δρόμος που υπήρχε τότε ήταν για πεζούς και φορτωμένα ζώα.

Στα ορεινά χωριά και κατά μήκος του Μπζιάκου, όπως λεγόταν ο Ίναχος ποταμός, υπήρχαν

πολλές καρυδιές, που είχαν ζήτηση για κατασκευή επίπλων.

Την δεκαετία του 1920 ένας έμπορος ξυλείας, ο Σκουλαρίκης, με δικά του χρήματα, πληρώνοντας εργάτες απ’ τα γύρω χωριά, που δούλεψαν με σκαμπάνια-τσαπιά-φτυάρια και τσεκούρια, πλάτυναν τον δρόμο ώστε να μπορούν να περάσουν κάρα, και αργότερα τα πρώτα φορτηγά αυτοκίνητα, με τα οποία μετέφερε τους κορμούς από τις καρυδιές στο Αγρίνιο, και από εκεί με το τρένο στο Κρυονέρι στο φέρι “Καλυδώνα” και απ΄την Πάτρα σε λιμάνια του εξωτερικού.

Απόστολος Κων/νου Καρακώστας