Μια βραδιά που η Ελλάδα μπορεί να ανέβει πολύ ψηλά στο παγκόσμιο στερέωμα του σινεμά. Ο Γιώργος Λάνθιμος με το The Favourite φιγουράρει ως μεγάλο φαβορί στα φετινά Όσκαρ, πηγαίνοντας στο «κόκκινο χαλί» με όχι μία, ούτε δύο, αλλά δέκα υποψηφιότητες!

Το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν είναι η μεγαλύτερη απειλή για τον Έλληνα σκηνοθέτη, αφού ο μεξικανός «κατεβαίνει» επίσης με δέκα υποψηφιότητες στο… τσεπάκι.

Οι προετοιμασίες στο σημείο είναι πυρετώδεις καθώς μόλις λίγες ώρες απέμειναν (σ.σ. ξεκινούν στις 03:00 τα ξημερώματα της Δευτέρας, 25.02.2019, ώρα Ελλάδος) μέχρι την τελετή!

Όσκαρ

Τα Όσκαρ και η χρυσόσκονη… που λείπει

Ήταν 12 δύσκολοι μήνες για την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών που καλείται να αποκαταστήσει τη δόξα της ετήσιας τελετής απονομής των βραβείων της και να αναδείξει τη βραδιά των Όσκαρ σε μια must-see εκδήλωση, πόσο μάλλον που τα περυσινά ποσοστά τηλεθέασης στις ΗΠΑ κατακρημνίστηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο όλων των εποχών.

Τα προβλήματα φέτος δεν ήταν λίγα…

Αρχικά ήταν η κατακραυγή που προκάλεσε η πρόταση να εισαχθεί νέα κατηγορία βραβείου για την «πιο δημοφιλή ταινία της χρονιάς», μετά το φιάσκο γύρω από τον προτεινόμενο οικοδεσπότη της βραδιάς Κέβιν Χαρτ και έναν μήνα πριν από τη βραδιά απονομής η κατηγορία σε βάρος των διοργανωτών ότι εκφόβισαν διασημότητες να μην παραστούν σε ανταγωνιστικές των Όσκαρ τελετές απονομής βραβείων.

Την περασμένη εβδομάδα, μια ακόμη καταιγίδα ξέσπασε. Στο πλαίσιο της δέσμευσης για τη μικρότερης διάρκειας 91η τελετή απονομής που θα διεξαχθεί την προσεχή Κυριακή, διατυπώθηκε το σχέδιο να ανακοινωθούν και απονεμηθούν τέσσερα Όσκαρ, αυτά της καλύτερης φωτογραφίας, καλύτερου μοντάζ, καλύτερης ταινίας μικρού μήκους και καλύτερου μακιγιάζ/κόμμωσηςκατά τη διάρκεια των διαφημιστικών διαλειμμάτων! Η πρόταση επικρίθηκε ως πολύ προσβλητική από ηθοποιούς, σκηνοθέτες και κινηματογραφιστές και πέντε ημέρες αργότερα έπεσε στο κενό.

Τι… εστί Όσκαρ;

«Φέτος, κρισιμότερο ερώτημα από το ποιος θα κερδίσει στα Όσκαρ είναι: τι συμβαίνει στην Ακαδημία;», δήλωσε ο δημοσιογράφος Τομ Γκρέι, του αμερικανικού περιοδικού Variety, ειδικός για τα βραβεία του Χόλιγουντ. «Υπήρξαν ένα σωρό λάθη. Αισθάνομαι ότι (στην Ακαδημία) παιδεύονται και ενεργούν κυριευμένοι από απελπισία», ανέφερε.

Δεχόμενη πιέσεις από το τηλεοπτικό δίκτυο ABC για συντόμευση της διάρκειας της τελετής και για ανανέωση της ζωντάνιας της, η Ακαδημία είδε πολλές προσπάθειές της να γυρίζουν μπούμερανγκ.

Στις προχειρότητες περιλαμβάνονται η υπαναχώρηση των διοργανωτών τον Σεπτέμβριο στο σχέδιο για την καθιέρωση νέας κατηγορίας βραβείου, του Όσκαρ της «πιο δημοφιλούς ταινίας», η αποχώρηση τον Δεκέμβριο του παραλίγο οικοδεσπότη της βραδιάς Κέβιν Χαρτ μετά τις αντιδράσεις που υπήρξαν λόγω παλαιότερων ομοφοβικών σχολίων του στο Twitter, και τον Ιανουάριο μια κατηγορία από το σωματείο των αμερικανών ηθοποιών ότι η Ακαδημία ασκεί πιέσεις σε διασημότητες να μην παραβρεθούν σε άλλες τελετές απονομής πέραν των Όσκαρ όπως αναφέρει και το ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Η βραδιά των ‘Οσκαρ είναι η τελευταία μιας μακράς περιόδου βραβεύσεων στο Χόλιγουντ κατά την οποία διοργανώνονται λαμπερές βραδιές με πλήθος διασημοτήτων, για τις οποίες το κόκκινο χαλί στρώνεται κάθε εβδομάδα επί δύο μήνες.

«Η Ακαδημία έχει εγκλωβιστεί μεταξύ του ρόλου της ως ενός σεβαστού θεσμού που επί σχεδόν έναν αιώνα απονέμει τιμές στον κινηματογράφο και της ζήτησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, του εντατικού ρυθμού 24ωρης ενημέρωσης επτά ημέρες την εβδομάδα και των απαιτήσεων για ποσοστά τηλεθέασης», δήλωσε η Σάρον Ουάξμαν, ιδρύτρια και αρχισυντάκτρια του ιστότοπου The Wrap που καλύπτει την ειδησεογραφία του Χόλιγουντ και γενικότερα της βιομηχανίας του θεάματος.

Η ακαδημία δεν απάντησε στον σχολιασμό αυτό αλλά σε επιστολή προς τα μέλη της την περασμένη εβδομάδα τόνισε ότι οι παραγωγοί της βραδιάς «προσδίδουν ιδιαίτερη προσοχή και σημασία τόσο στην ιστορία των Όσκαρ όσο και στο μεγάλο παγκόσμιο κοινό μας».

Φωτογραφίες: Reuters – newsit.gr