Αυξάνονται συνεχώς οι επενδύσεις για την κατασκευή έξυπνων πρατηρίων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η στροφή των αυτοκινητοβιομηχανιών προς οχήματα που θα κινούνται με μπαταρίες σε συνδυασμό με τις πιέσεις κυβερνήσεων για να αρχίσουν να καταργούνται οι παραδοσιακοί κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη αγορά φόρτισης, καθώς όλοι τρέχουν να προλάβουν να πάρουν μερίδιο από την πίτα.

Ενδιαφέρον για την ανάπτυξη τέτοιων έξυπνων πρατηρίων φόρτισης έχουν εκδηλώσει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες κολοσσοί που έχουν μάλιστα συστήσει κοινοπραξία για το σκοπό αυτό. Στο παιχνίδι μπαίνουν ταυτόχρονα και εταιρείες κοινής ωφέλειας, αφού έχουν να πουλήσουν ρεύμα κατευθείαν από την πηγή, ενώ επενδύσεις στον κλάδο εξετάζουν ακόμη και πετρελαϊκές εταιρείες, όπως η ΒΡ και η Shell προκειμένου να μην μείνουν έξω από την αγορά.

Οι εξελίξεις τρέχουν με καταιγιστικούς ρυθμούς. Η εταιρεία κοινής ωφέλειας EON με έδρα τη Γερμανία αποφάσισε να συνεργαστεί με την εταιρεία Clever από τη Δανία προκειμένου να κατασκευάσει σειρά από έξυπνους σταθμούς – πρατήρια φόρτισης κατά μήκος ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων. Εκεί θα μπορεί κανείς να φορτίζει το ηλεκτρικό του όχημα ακόμη και σε 10 λεπτά αντί για μισή ώρα που χρειάζεται σήμερα κατ’ ελάχιστον και όση ώρα περιμένει να μπορεί να αγοράσει κάποιο σκαν ή αναψυκτικό.

Αρχικά, θα κατασκευαστούν 180 τέτοιοι σταθμοί από την Ιταλία έως τη Νορβηγία, όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή Clever σύμφωνα με το Bloomberg. Οι πρώτοι σταθμοί θα ανοίξουν πριν το καλοκαίρι στη Γερμανία και τη Δανία με στόχο να υπάρχει ένα τέτοιο έξυπνο πρατήριο κάθε 180 χιλιόμετρα. Εάν επιτευχθεί ο στόχος αυτός, με συγχρηματοδότηση 10 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τότε θα είναι δυνατό να διασχίζει κανείς μεγάλο μέρος της Ευρώπης με το ηλεκτρικό του όχημα.

Παράλληλα, τα ντιλ στον κλάδο δίνουν και παίρνουν αφού στις αρχές του έτους η γαλλική εταιρεία κοινής ωφέλειας Engie αγόρασε την Dutch EV-Box που είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής σταθμών φόρτισης οχημάτων στην Ευρώπη.

Την ίδια στιγμή, κοινοπραξία αυτοκινητοβιομηχανιών στην οποία συμμετέχουν οι Ford, BMW, Daimler (Mercedes) και ο όμιλος Volkswagen (Audi, Skoda, Seat, Porsche) προχωρά στην κατασκευή φέτος 20 σταθμών φόρτισης στη Γερμανία, την Αυστρία και τη Νορβηγία. Στόχος είναι να κατασκευαστούν το 2018 άλλα 100 τέτοια έξυπνα πρατήρια και έως το 2020 ο αριθμός αυτός να έχει φτάσει τα 400.

Επίσης, στη νότια Γερμανία υπάρχουν ήδη σχέδια για να κατασκευαστεί ο μεγαλύτερος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία Sortimo θέλει να κατασκευάσει μονάδα με 144 σταθμούς φόρτισης και ικανότητα εξυπηρέτησης έως 4.000 αυτοκινήτων στην ημέρα.

Σύμφωνα με παλιότερες εκτιμήσεις της Morgan Stanley, έως το 2030 στη δυτική Ευρώπη θα υπάρχει ζήτηση για ένα εκατ. τέτοιους σταθμούς φόρτισης, χωρίς να αποκλείεται ο αριθμός αυτός να φτάσει ακόμη και τα τρία εκατ.

news.in.gr