Προς μικρή παράταση οδεύει ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά-δορυφορικά διόδια στο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Η ημερομηνία που είχε τεθεί ήταν η 7η Φεβρυαρίου αλλά υπάρχουν αρκετά αιτήματα για την επιμήκυνση της ημερομηνίας για την καλύτερη προετοιμασία των σχημάτων που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και είναι είναι τα παρακάτω:

1. Ένωση Εταιρειών «VINCI HIGWAYS S.A.S- VINCI Concessions S.A.S.-KAPSCH TraficCom A.G.-ΤΕΡΝΑ Α.Ε.»
2. Κοινοπραξία «NUSZ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ»
3. Ένωση Εταιρειών «ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.-Autostrade Tech S.p.A.- ΙΝΤΡΑΚΑΤ- INTRASOFT INTERNATIONAL S.A.»
4. Ένωση Εταιρειών «ΟΤΕ-T-Systems»
5. Ένωση «STRABAG A.G.-SKYTOLL A.S.»

Όπως όλα δείχνουν θα έχουμε «ντερμπι» μιας και το συμβόλαιο των 400εκατ.ευρώ δεν είναι διόλοιυ ευκαταφρόνητο. Αν σκεφτούμε ότι το δίκτυο κλειστών αυτοκινητόδρομων πρόκειται να αυξηθεί σημαντικά την επόμενο πενταετία (ΒΟΑΚ, βόρειο-νότιο τμήμα Ε65, Ιωάννινα-Κακαβια κ.α.) καταλαβαίνουμε για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η έντονη συμμετοχή.

Εφόσον σε αυτό το στάδιο δεν έχουμε μεγάλες καθυστερήσεις τότε στα μέσα του 2019 θα ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές και μέχρι το ερχόμενο φθινόπωρο θα έχει υπογραφεί η «χρυσή» σύμβαση των 400εκατ.ευρώ.

Αυτό που είναι σημαντικό σε αυτό το νέο σύστημα δεν είναι μόνο η αναλογικότητα, δηλαδή η χρέωση ανά χιλιόμετρο και η κατάργηση των παραδοσιακών σταθμών διοδίων αλλά η συνολική χρήση του.

Μέσα από αυτό το σύστημα θα μπορεί, κυρίως για τα επαγγελματικά οχήματα να γίνεται εξακρίβωση των ωρών που έχει διανύσει πάνω στους αυτοκινητόδρομους, τις διαδρομές και πιστεύεται πως με αυτόν τον τρόπο θα καταπολεμηθεί και η μαύρη εργασία αλλά και οι έκνομες μεταφορές.

To νέο ηλεκτρονικό-δορυφορικό σύστημα του Υπουργείου θα τεθεί σε εφαρμογή σε συνεννόηση με τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητόδρομων της χώρας, συμπεριλαμβανομένης της Εγνατίας Οδού.

Νίκος Καραγιάννης – ypodomes.com