Θέρμο – παράταξη Κασόλα: Συνεχόμενα τα άκυρα στον Δήμο Θέρμου

ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ ΤΑ ΑΚΥΡΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΘΕΡΜΟΥ

Α) ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΟ ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ

Β) ΑΠΟ  ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΣΕ ΑΝΑΘΕΣΗ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 215.000,00 €  ΜΕ ΦΠΑ

Η γνήσια αυτοδιοικητική λειτουργία εδράζεται επάνω στην αλήθεια και στη διαφάνεια κι αποφεύγει τη μυστικότητα, την παρασιώπηση, την απόκρυψη. Στη γνήσια αυτοδιοίκηση, η ελευθερία του λόγου και η κριτική συζήτηση, δεν αποτελούν εμπόδιο στην άσκηση της εξουσίας, αντιθέτως συνιστούν τις απαραίτητες εκείνες προϋποθέσεις κι είναι οι αναγκαίοι εκείνοι όροι για κάθε ορθή και σώφρονα πολιτική πράξη.

Δυστυχώς, όλα αυτά τα εξόχως αρνητικά, παρατηρούνται στην πολυθρύλητη πλέον υπόθεση του έργου με τίτλο: «ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΑΥΛΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΡΜΟΥ», έργο το οποίο καθυστερεί υπερβολικά εξ αιτίας της ανερμάτιστης τακτικής του δημάρχου και των ανεξήγητων εμμονών του, που έχει φέρει το έργο σε αδιέξοδο και τους μαθητές να υφίστανται επί διετία πλέον, τις συνέπειες της διοικητικής ανεπάρκειας του δημάρχου.

Ως γνωστόν, το έργο χαρακτηρίστηκε από την πλειοψηφία της οικονομικής επιτροπής ως κατεπείγον και ανέθεσε το έργο στην εταιρεία ΕΡΜΩΝ Α.Ε. Μετά την υπογραφή του συμφωνητικού με την εταιρεία, υπέγραψε ένταλμα ο Δήμος Θέρμου για  προκαταβολή 15.000,00 € περίπου,  που δεν θεώρησε όμως η επίτροπος τον Μάρτιο του 2018.

Η αξιωματική αντιπολίτευση ήταν πάντα υπέρ της δημοπρασίας, διαδικασία ξεκάθαρη και διαφανέστατη. Ο δήμαρχος, κατά την προσφιλή του τακτική, μας μεμφόταν γι’ αυτό,  ισχυριζόμενος πως θα αργούσε το έργο αν εκτελούνταν με δημοπρασία. Επέλεξε την άλλη οδό, την οδό της ανάθεσης και ιδού τα αποτελέσματα της ανερμάτιστης πολιτικής του. Εδώ και δύο κοντολογίς χρόνια,  το έργο πάει πίσω και ο μεν δήμος ελέγχεται για τις μεθόδους που ακολούθησε, οι δε μαθητές,  δεν απολαμβάνουν αυτά που θα έπρεπε εδώ και χρόνια να έχουν στη διάθεσή τους.

Η Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Νομό Αιτωλ/νίας, ελέγχοντας το υπ΄ αριθμ. 21/18 ένταλμα που της έστειλε ο Δήμος Θέρμου, αρνήθηκε να το θεωρήσει, με την ακόλουθη αιτιολογία:

  1. Δεν συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις του Ν. 4412/2016 για την απ’ ευθείας ανάθεση.
  2. Στη σχετική για διαπραγμάτευση πρόσκληση, δεν προβλεπόταν η χορήγηση προκαταβολής.
  3. Η επιτροπή διαπραγμάτευσης, δεν συγκροτήθηκε νόμιμα.
  4. Αναρμοδίως ο δήμαρχος κάλεσε την εταιρεία σε νέα διαπραγμάτευση της τιμής.
  5. Η απόφαση ανάθεσης, δεν κοινοποιήθηκε στις υπόλοιπες επιχειρήσεις που συμμετείχαν στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης.

Με τη θέση της κ. Επιτρόπου συμφώνησε και το ανώτερο όργανο το Κλιμάκιο Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών του Ελεγκτικού Συνεδρίου,  το οποίο με την υπ΄αριθμ. 149/2018 πράξη του, αποφάσισε πως η δαπάνη του υπ’ αριθμ. 21/18 εντάλματος είναι μη νόμιμη κι ως εκ τούτου δεν πρέπει να θεωρηθεί.

Για άλλη μια φορά η αξιωματική αντιπολίτευση είχε δίκαιο.