Δύο διαχρονικά βιβλία από τη συγγραφέα Φωτεινή Μυλωνά-Ραΐδη 

Δυο μοναδικά και πάντα επίκαιρα έργα 

«…Και στην πολιτεία του Αϊ-Βασίλη κρίση;»

Ένα παιδικό βιβλίο, για παιδιά Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, επίκαιρο λόγω των γιορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Είναι εικονογραφημένο με σκληρό εξώφυλλο. Σύγχρονο σε προβληματισμούς κι ασυνήθιστο σε περιεχόμενο από τις εκδόσεις «Αναγνώστης».

«Έξω απ’ τη χρυσή κορνίζα»

Το βιβλίο, από τις εκδόσεις «Αναγνώστης», αναφέρεται σε παιδιά της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Με ελκυστικό τρόπο και πρωτοπρόσωπη αφήγηση  στις σελίδες του αναπτύσσονται θέματα ζωτικής σημασίας των εφήβων, όπως η σχέση τους με τα βιβλία και τη μάθηση γενικότερα, οι σχέσεις τους με τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς τους, ο έρωτας, ο σχολικός εκφοβισμός, η φιλία κ.ά.

Η συγγραφέας Φωτεινή Μυλωνά-Ραΐδη σημειώνει:

Αγαπητοί φίλοι και φίλες, από καιρό ονειρεύομαι να ανοίξω τα φτερά μου και να …πετάξω! Να ’ρθω …κοντά σας! Να σας γνωρίσω και να με γνωρίσετε μέσα από τα βιβλία μου. Μπορούμε, αν θέλετε, να χρησιμοποιήσουμε και το διαδίκτυο και να τα «πούμε»! Ίσως, πού ξέρετε, να με καλέσετε και να ’ρθω να σας δω από κοντά και να μιλήσουμε όσο  θέλουμε και μας αρέσει! Το e-mail μου είναι: fotmylona@yahoo.gr

Η πρώτη μου πρόταση αφορά τα παιδιά. «…Και στην πολιτεία του Αϊ-Βασίλη κρίση;» από τις εκδόσεις Αναγνώστης.

Το προτείνω, στους εκπαιδευτικούς της Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για να έχουν τον χρόνο, όσο είναι ακόμα νωρίς, να το επικοινωνήσουν στους μαθητές τους. Έχει πολλές επί μέρους ενότητες που μπορούν να αποτελέσουν ξεχωριστά projects και θίγει προβλήματα, που είναι επίκαιρα.

Το προτείνω επίσης, στους γονείς αλλά και στους νονούς και τις νονές. Όπως όλα τα εικονογραφημένα βιβλία, που απευθύνονται σε παιδιά, έτσι κι αυτό, δεν είναι βιβλίο της μιας χρονιάς. Ακολουθεί τα παιδιά στο μεγάλωμά τους, χαρίζοντάς τους κάθε χρονιά και διαφορετικές εκπλήξεις από τη βαθύτερη κατανόηση του περιεχομένου του..

Μια μικρή περίληψη:

Ο Αϊ-Βασίλης, αιώνες τώρα, άλλο δεν κάνει απ’ το να νοιάζεται το γέλιο και τη χαρά  των παιδιών της γης με νάνους βοηθούς, που δουλεύουν ασταμάτητα όλο το χρόνο για να ’ναι τα πάντα έτοιμα  την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς.

Τα τελευταία χρόνια, όμως, διάφοροι πονηροί εργοστασιάρχες προσπαθούν να τον μιμηθούν. Για να τους ανταγωνιστεί ο Αϊ-Βασίλης προσλαμβάνει ειδικούς συνεργάτες από τη γη.

  Δυο απ’ αυτούς, κι οι δυο σε σημαντικά πόστα, αποδεικνύονται αδίσταχτοι κι άπληστοι. Αδειάζουν, χωρίς κανένας να τους πάρει είδηση, τη μοναδικά μεγάλη αποθήκη της πολιτείας του από δώρα. Η έκπληξη είναι στο τι θα κάνει ο Αϊ-Βασίλης. Και πώς θα ανταπεξέρθει στη δύσκολη αυτή στιγμή. Θα πάει στη γη; Κι αν πάει τι δώρα θα δώσει στα παιδιά;

Το δεύτερο βιβλίο με το οποίο θέλω να σας συστηθώ είναι το νεανικό μου μυθιστόρημα «Έξω απ’ τη χρυσή κορνίζα» από τις ίδιες εκδόσεις.

Όπως θα καταλάβετε, από την περίληψη που ακολουθεί, θίγει κι από πολλά και καυτά προβλήματα των εφήβων…

 Η Αικατερίνη αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο τη ζωή τη δική της και της φίλης της, της Αφροδίτης, στα χρόνια της εφηβείας, με διάθεση αυτοσαρκασμού και πολύ χιούμορ. Και οι δυο είναι τα «φυτά» του Σχολείου και οι «…Μεγάλες» του σπιτιού. Πρότυπα με «πι» κεφαλαίο μέσα σε χρυσές κορνίζες.

Η πρώτη  «έξοδος» είναι της Αικατερίνης. Ο καινούριος εαυτός της την μπερδεύει.

«Ποια είμαι τελικά;» αναρωτιέται. «Με ξέρω ή δε με ξέρω; Όλα μέσα μου αλλάζουν. Είμαι σ’ ένα χάος. Όλα όσα πίστευα μέχρι χτες, τώρα τ’ αμφισβητώ. Με στενεύουν κι αυτά σαν τα ρούχα μου, καθώς μεγαλώνω και τα πετάω. Απορώ κι εγώ με μένα. Ποιος να το φανταζόταν; Εγώ να απαιτώ, να ζητάω, να λέω «θέλω». Να ταυτίζομαι μ’ αυτό που σθεναρά πολεμούσα στο πρόσωπο του αδερφού μου χρόνια τώρα. Να αποποιούμαι το σκήπτρο της «γονεϊκής» εξουσίας που με τόσο κόπο και προσπάθεια είχα αποκτήσει. Να αποσκιρτώ από την τριαδικότητα της σύνεσης, με τον μπαμπά και τη μαμά παρέα και ν’ αλλάζω στρατόπεδο! Να γίνομαι παιδί…»¨

Όσο για την Αφροδίτη.. Ολόκληρη ιστορία η δική της «έξοδος»!… Κανένας δεν περίμενε να γίνει αυτό που έγινε. Αλλά έτσι είναι… Όπου δυσκολεύεται να μιλήσει το στόμα, μιλάει το σώμα.