Πάτρα: Σε διαφορετική κανονικότητα τα κομμωτήρια – Πώς θα λειτουργούν

Τα κουρεία και τα κομμωτήρια της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής ανοίγουν από την 4 Μαΐου και μετά, έχοντας συμπεριληφθεί στο πρώτο στάδιο της άρσης των μέτρων από την κυβέρνηση.

Όμως με βάση τα όσα έχουν αποφασιστεί για τη λειτουργία τους σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μιλάμε για επιστροφή στην κανονικότητα, αφού η νέα πραγματικότητα και για τον κλάδο αυτό θα είναι αρκετά διαφορετική σε σύγκριση με πριν.

Ως γνωστόν τα ραντεβού θα κλείνονται τηλεφωνικά, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν “ουρές” αναμονής, ενώ η λειτουργία τους από τη στιγμή που δεν θα μπορούν να είναι πολλά άτομα μαζί μέσα στο χώρο επεκτείνεται από τις 7 το πρωί έως και τις 10 το βράδυ.

Η πρόεδρος του σωματείου κομμωτών του νομού Αχαΐας Εμμανουέλα Γεωργοπούλου, δεν κρύβει, ότι η πραγματικότητα αυτή θα είναι διαφορετική, αλλά και δύσκολη για τους συναδέλφους της.

«Το θετικό είναι ότι ύστερα από τη συνάντηση που είχαμε με τον κ. Μπονάνο και την διεύθυνση υγεινονομικού είναι ότι μας δόθηκε μία μεταβατική περίοδος 15 ημερών, έτσι ώστε να μπορέσουμε να προσαρμοστούμε πιο εύκολα στην νέα κανονικότητα. Αυτό το διάστημα των 15 ημερών, όπως μας είπαν θα γίνονται μόνο συστάσεις και δεν θα υπάρχουν πρόστιμα» τονίζει.

Ωστόσο, όλες οι οδηγίες θα πρέπει να τηρούνται με ευλάβεια από τους κομμωτές. Όπως υποστηρίζει και με βάση τις οδηγίες που δόθηκαν από την Υγειονομική Διεύθυνση, θα πρέπει να τηρούνται απαραίτητα τα μέτρα ασφαλείας.

Οι κομμωτές είναι αναγκαίο να φορούν μάσκες, τόσο αυτοί όσο και οι πελάτες τους (μόνο για το ξύρισμα δεν προβλέπεται), γάντια (για συγκεκριμένες εργασίες που θα διευκρινιστούν) και φυσικά να έχουν στα μαγαζιά τους όλα τα είδη για την προφύλαξη της δημόσιας υγείας (αντισηπτικά, απολυμαντικά κτλ).

Σύμφωνα με τις οδηγίες για τη λειτουργία των κομμωτηρίων, ένα κατάστημα για παράδειγμα 20 τετραγωνικών θα μπορεί να έχει μέσα το ανώτερο τέσσερα άτομα, δηλαδή τον κομμωτή, τον εργαζόμενο και δύο πελάτες.

Αντίστοιχα για ένα κατάστημα μεγαλύτερης χωρητικότητας αφού θα υπάρχουν κενές θέσεις, με τον έναν πελάτη από τον άλλον να διατηρεί δύο μέτρα απόστασης.

«Η απόσταση του ενός πελάτη από τον άλλον θα πρέπει να είναι στα 10 τετραγωνικά. Κατά συνέπεια ένα κατάστημα μπορεί να λειτουργήσει ανάλογα με τα τετραγωνικά και το προσωπικό που διαθέτει».

Επίσης είναι απαραίτητο να υπάρχει απόλυτη καθαριότητα και να τηρούνται με ευλάβεια τα μέτρα που έχουν να κάνουν με την υγιεινή, ενώ μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δώσουν οι επαγγελματίες στο πιστοποιητικό υγείας που χρειάζεται να έχουν όχι μόνο οι ιδιοκτήτες, αλλά και οι εργαζόμενοι.

Οι έλεγχοι, με βάση τις πληροφορίες, που έχει πάρει το σωματείο θα είναι ιδιαίτερα αυστηροί και δεν θα έχουν να κάνουν μόνο με έναν ελεγκτικό μηχανισμό, αλλά με πολλούς. Από τον έλεγχο του υγειονομικού, μέχρι την εφορία την φοροδιαφυγή ή το ΕΦΚΑ για «μαύρη» εργασία.

Τα πρόστιμα έτσι και αλλιώς θα είναι αρκετά “τσουχτερά” και θα κυμαίνονται ανάλογα με την σοβαρότητά τους από 3.000 ευρώ φτάνοντας έως και τα 15.000 ευρώ, ενώ μέσα σε αυτά προβλέπεται και η αναστολή λειτουργίας του καταστήματος για δεκαπέντε μέρες.

«Μιλάμε με λίγα λόγια για μία διαφορετική πραγματικότητα και όχι για επιστροφή στα πράγματα που ξέραμε» τονίζει η κ. Γεωργοπούλου. «Έτσι και αλλιώς η ζημιά που έχει πάθει ο κλάδος από το κορωνοϊό στο διάστημα αυτό της καραντίνας, δεν καλύπτεται και είναι ανεπανόρθωτη.

Κι αυτό τη στιγμή που ακόμα δεν έχουμε πάρει ούτε το επίδομα των 800 ευρώ. Μας ζητούν να ανοίξουμε τα καταστήματά μας χωρίς έσοδα και χωρίς κεφάλαιο κίνησης. Ελπίζουμε να αντέξουμε σε όλο αυτό, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο…».