4ae04d81cd04b9f07692e2ba560c7fe2_l

Στo ποσό των 90-95 εκατ ευρώ ανέρχονται οι άμεσες επενδύσεις που θα πραγματοποιήσει η Fraport στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης, μέχρι τον Απρίλιο του 2020, όπως είπαν από εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ΕΒΕΘ οι επικεφαλής της Fraport Greece (δείτε εδώ φωτογραφίες από τα σχέδια).

H γερμανική εταιρεία, που από το 2006 σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου, προετοιμάζεται για τη διεκδίκηση ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, βρίσκεται υπ’ ατμόν προκειμένου στις επόμενες 60 ημέρες και το αργότερο μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2017 να αναλάβει τη διαχείριση και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που της έχουν παραχωρηθεί για περίοδο 40 ετών.

Εδώ και ένα χρόνο βρίσκεται σε επαφές πρακτικά με όλους τους παίκτες της αεροπορικής αγοράς, εταιρείες τακτικών γραμμών και charter flights, ενώ στόχο έχει, μέσω συνεργασιών με φορείς του τουρισμού, την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως προορισμού.

Όπως είπε ο κ. Alexander Zinell, CEO της Fraport Greece, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης θα γίνει διπλάσιο σε μέγεθος απ΄ ότι σήμερα και θα διαμορφωθεί έτσι που να είναι απλό στη χρήση, αποτελεσματικό στη λειτουργία και ευχάριστο για τους επιβάτες. Όσον αφορά δε το κόστος ανά αναχωρούντα επιβάτη θα αυξηθεί κατά 1,5 ευρώ για την επόμενη τετραετία.

Το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης κατά τον κ. Zinell έχει τεράστιο δυναμικό ανάπτυξης και μάλιστα η εταιρεία, επειδή αναλαμβάνει περιφερειακά αεροδρόμια, σκεπτόταν αρχικά να έχει έδρα στη Θεσσαλονίκη, αλλά Έλληνες συμβούλεψαν να έχει τη διοίκηση στην Αθήνα για να μην αναγκάζονται τα στελέχη της συνεχως να πηγαινοέρχονται στην πρωτεύουσα. Πάντως, η Τεχνική Διεύθυνση και για τα 14 αεροδρόμια θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη.

Η εταιρεία προετοιμάζεται για την ανάληψη των αεροδρομίων και έχει ήδη κάνει 70 προσλήψεις ενώ δημιουργηθεί συνολικά 530 θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με πληροφορίες έχει λάβει περί τις 40.000 βιογραφικά σημειώματα, έχει κάνει τις επιλογές των υποψήφιων υπαλλήλων της και από τον Ιανουάριο θα αρχίσει να προσλαμβάνει, ενώ στην πολιτική της είναι η συνεργασία με τοπικές εταιρείες, στις οποίες υπεργολαβικά θα αναθέσει πχ. το έργο της καθαριότητας, της πυρόσβεσης κ.αλ.

Τα έργα στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”.

Όπως είπε ο τεχνικός διευθυντής (C.T.O) κ. Bill Fullerton, οι τεχνικές παρεμβάσεις θα αρχίσουν τον Ιανουάριο του 2017 από το terminal, του οποίου η επέκταση θα ξεκινήσει να γίνεται το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς.

Σε αυτά τα έργα της πρώτης περιόδου, μέχρι το 2020, περιλαμβάνονται τα εξής:

-Επέκταση βορειοδυτικά και δημιουργία δεύτερης πτέρυγας στον υπάρχοντα τερματικό σταθμό, σε έκταση που υπάρχει χώρος και για μελλοντική επόμενη επέκταση.

-Στο terminal που σήμερα καλύπτει 26.527 τ.μ. θα προστεθούν 31.380 τ.μ. , ενώ θα χωρίζεται σε δύο πτέρυγες για επιβάτες Σένγκεν και εκτός Ζώνης Σένγκεν.

-Θα κατασκευαστεί νέος πυροσβεστικός σταθμός 1.508 τ.μ.

-Εντός του αεροδρομίου θα παραχωρηθεί έκταση (concession area) περίπου 8.000 τ.μ. στην οποία οι χώροι εστίασης θα καταλαμβάνουν 2.401 τ.μ., τα καταστήματα λιανικής 1.971 τ.μ. και το Duty Free 3.435 τ.μ.

-Οι επεμβάσεις που θα γίνουν στον Εμπορευματικό Σταθμό (cargo) θα είναι λίγες και κυρίως θα αφορούν την ασφάλεια καθώς εκτιμάται ότι είναι επαρκής για την επόμενη δεκαετία.

Με τα παραπάνω έργα, οι επιβάτες που το 2015 ήταν 5,3 εκατ., το 2020 υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν στα 6,5 εκατ. και το 2026 στα 7,9 εκατομμύρια. Οι λωρίδες ασφαλείας από 6, το 2026 θα γίνουν 12, τα check in points από 30 θα γίνουν 44 και οι χώροι παραλαβής αποσκευών από 4 θα γίνουν 7. Οι χώροι των επιβατών θα είναι ανετότεροι.

Επίσης, θα βελτιωθούν οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών, ενώ τέλος θα επεκταθεί και η εγκατάσταση βιολογικού καθαρισμού.
Η Fraport Greece, όπως είπε ο C.O.O κ. Ian Matheson, δίνει μεγάλη βαρύτητα στην βελτίωση της ασφάλειας π.χ. των κτιρίων και στην αποτελεσματικότερη λειτουργία, ενώ πρόκεται να αρχίσει και Πρόγραμμα Εκπαίδευσης των εργαζομένων.

voria.gr