Ο ύπνος αποτελεί ζωτική ανάγκη και απαραίτητη προϋπόθεση για καλή υγεία και ευεξία.

Όμως, ένας στους τρεις ενηλίκους παραπονείται για κάποια διαταραχή του ύπνου.

Η Παγκόσμια Εταιρεία Ύπνου (WSS), στην οποία συμμετέχουν ειδικοί επιστήμονες απ’ όλον τον κόσμο, όρισε την Παρασκευή πριν από την εαρινή ισημερία κάθε χρόνου (στις 13 Μαρτίου τη φετινή χρονιά) ως Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου, για να αναδείξει τη σημασία του ύπνου για την υγεία του ατόμου και τις επιπτώσεις της αϋπνίας.

Το σύνθημα του φετινού εορτασμού είναι «Καλύτερος Ύπνος, Καλύτερη Ζωή, Καλύτερος Πλανήτης», με στόχο να δοθεί έμφαση στη σπουδαιότητα του ύπνου στην ποιότητα της ζωής του ανθρώπου, ανεξαρτήτως ηλικίας.

Στην ιατρική επιστήμη υπάρχει σχεδόν ομοφωνία ότι ένας ύπνος που διαρκεί 7 έως 8 ώρες συμβάλλει στη σωματική και πνευματική ευεξία του ενηλίκου.

Όχι μόνο ο βραδινός αλλά και ο μεσημεριανός υπνάκος συμβάλλει στην υγεία και δεν πρέπει να ενοχοποιείται.

Πρόσφατη έρευνα που παρουσιάστηκε στις ΗΠΑ από ελληνική ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τον καρδιολόγο δρα Μανώλη Καλλίστρατο, του Ασκληπιείου Βούλας, έδειξε ότι ο μεσημεριανός ύπνος (με μέση διάρκεια σχεδόν 50 λεπτά) είναι πιθανό να συμβάλλει σε χαμηλότερη αρτηριακή πίεση ενός ατόμου και στην αποφυγή της υπέρτασης.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η συνήθεια του μεσημεριανού υπνάκου στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με την υγιεινή μεσογειακή διατροφή, συμβάλλει σε ένα πιο υγιές καρδιαγγειακό προφίλ του πληθυσμού.

sansimera.gr