Αυξάνονται οι πωλήσεις τεχνολογικών προϊόντων στην ελληνική αγορά

Με θετικό πρόσημο ολοκλήρωσε το 3ο τρίμηνο του 2019 η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 2,2% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται σε €549 εκατ.

Το πρόσημο ήταν θετικό και σε επίπεδο 9μηνου, καθώς η αξία της αγοράς ενισχύθηκε κατά 1,8% και διαμορφώθηκε σε €1,533 δισ.

Οι πωλήσεις τεχνολογικών προϊόντων αυξήθηκαν κατά 2,2% το 3ο τρίμηνο του 2019, ενώ σε επίπεδο 9μηνου η άνοδος ήταν 1,8%

Σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK TEMAX, από τις επτά επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες της αγοράς, οι τέσσερις είδαν την αξία των πωλήσεών τους να υποχωρεί κατά το 3ο τρίμηνο του έτους σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ οι τρεις είχαν θετικό πρόσημο.

Οι κατηγορίες, που κατάφεραν να εμφανίσουν άνοδο πωλήσεων το εξεταζόμενο διάστημα ήταν οι Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (αύξηση κατά 9,7%), οι Μικρές Οικιακές Συσκευές (οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 3,5%) και τα Προϊόντα Πληροφορικής (όπου η άνοδος ήταν κατά 1,3%).

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι τέσσερις προϊοντικές κατηγορίες, που βρέθηκαν σε πτωτική τροχιά, το 3ο τρίμηνο του 2019 – από πλευράς αξίας – ήταν τα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (μείωση κατά 0,9%), τα Φωτογραφικά Είδη (μείωση κατά 13,7%), οι Τηλεπικοινωνίες (πτώση κατά 1,1%) και τα Είδη Εξοπλισμού Γραφείων (μείωση κατά 8,7%).

Προϊόντα Πληροφορικής
Στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών, η αξία της αγοράς διαμορφώθηκε σε επίπεδο τριμήνου στα €159 εκατ. το 3ο τρίμηνο του 2019, ενώ στο 9μηνο το αντίστοιχο μέγεθος ήταν €453 εκατ. Στη συγκεκριμένη κατηγορία αξιοσημείωτη ανάπτυξη παρουσίασαν τα Headsets και τα Core Wearables, λόγω του λανσαρίσματος αρκετών νέων μοντέλων. Στον αντίποδα, τα προϊόντα κινητής και σταθερής τηλεφωνίας διατήρησαν το αρνητικό τους πρόσημο.

Η αξία των Προϊόντων Πληροφορικής διαμορφώθηκε στα €115 εκατ. το 3ο τρίμηνο του 2019, ενώ σε επίπεδο 9μηνου βρέθηκε στα €325 εκατ. Οι πωλήσεις οθονών συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν σημαντική ανάπτυξη, εκμεταλλευόμενες την αύξηση του gaming.

Σημαντική ανάπτυξη κατέγραψαν και οι πωλήσεις σταθερών και φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών, λόγω τόσο του gaming, όσο και της θετικής επιρροής του back to school. Αντίθετα, μεγάλη πτώση παρουσίασαν οι κατηγορίες Media Tablets, ενώ, μετά από ένα θετικό τρίμηνο, η κατηγορία των Gaming & Leisure ήταν πτωτική.

Ηλεκτρονικά αγαθά
Στο μεταξύ, στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά, η αξία της αγοράς κινήθηκε στο 3ο τρίμηνο στα €75 εκατ., ενώ η αξία των πωλήσεων σε επίπεδο 9μηνου ήταν €210 εκατ. Από τα επιμέρους προϊόντα της συγκεκριμένης κατηγορίας, η τηλεόραση επέστρεψε σε θετικό πρόσημο έπειτα από δύο αρνητικά τρίμηνα, ενώ η κατηγορία των Loudspeakers κατέγραψε σημαντική αύξηση, βοηθούμενη από τις έντονες προσφορές στον τομέα της τηλεόρασης. Πτώση παρατηρήθηκε επίσης και στα PMP, DVD-Players, συσκευές πλοήγησης, κάρτες μνήμης, ακουστικά, USB, Camcorders και τα Usb για το 2ο τρίμηνο του 2019. Στο μεταξύ, για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, οι κονσόλες κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο.

Τέλος, ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων σημείωσε αρνητικό πρόσημο, για το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο του 2019, ενώ στα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων το πρόσημο ήταν αρνητικό τόσο στα πολυμηχανήματα, όσο και στους εκτυπωτές.

Νατάσα Φραγκούλη – sepe.gr