Ο Λιούις Χάμιλτον έγραψε ιστορία κατακτώντας την καρό σημαία στο Grand Prix της Κίνας που ήταν και το 1000ο στην ιστορία της Formula 1!

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Βρετανός πήρε τα ηνία από τον teammate του και poleman Βαλτέρι Μπότας, με τους δυο τους στην πραγματικότητα να μην απειλούνται από τις Ferrari μέχρι τη συμπλήρωση των 56 γύρων.

Με αρωγό τη στρατηγική της Ferrari, ο Σεμπάστιαν Φέτελ είχε το πάνω χέρι έναντι του δικού του teammate, Charles Leclerc κι ανέβηκε στο βάθρο. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Η SAIC υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με συννεφιά, πιθανότητα βροχής στο 40%, θερμοκρασία αέρα στους 19 βαθμούς Κελσίου και οδοστρώματος στους 29. Χαρακτηριστικό των απαιτήσεων σχετικά με τα ελαστικά ήταν πως στο γύρο σχηματισμού είδαμε δύο οδηγούς, τον Max Verstappen και τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα. Χωρίς συνέπειες όμως.

Οι δύο Mercedes παρατάχθηκαν στο grid έχοντας πετύχει το 59ο lock-out της ιστορίας τους, με τη μέση γόμα να είναι το ελαστικό επιλογής των πέντε πρώτων αλλά και των οδηγών από τις θέσεις 11 έως και 18.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα είχαμε αλλαγές ανάμεσα σε teammates στην κορυφή, με τον Lewis Hamilton να προσπερνάει τον Valtteri Bottas και τον Charles Leclerc να κερδίζει θέση έναντι του Sebastian Vettel. Παρότι ο Γερμανός έκανε καλή εκκίνηση, «κόλλησε» πίσω από τη W10 του Φινλανδού.

Κι αν όλοι αυτοί είχαν «καθαρή» εκκίνηση, στη στροφή 6 είχαμε ένα μικρό χάος στις μάχες της ουράς. H επαφή της McLaren του Carlos Sainz με τη Scuderia Toro Rosso του Daniil Kvyat, είχε ως αποτέλεσμα την εκ νέου επαφή της STR14 του Ρώσου με μία MCL34 αλλά αυτή τη φορά του Lando Norris.

Οι δύο McLaren μπήκαν στα pit για… φροντίδα, προσωρινά είχαμε καθεστώς αυτοκινήτου ενώ ο Kvyat δέχθηκε ποινή διέλευσης από τα pit καθώς θεωρήθηκε υπαίτιος του ατυχήματος του πρώτου γύρου.

Στην κορυφή, ο Hamilton είχε «αέρα» τριών δευτερολέπτων από τον teammate του, με τον Leclerc άλλα πέντε πιο πίσω και να καθυστερεί τον Vettel – τουλάχιστον σύμφωνα με τα λεγόμενα του τέσσερις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή που δήλωνε επίσης πως θα μπορούσε να κάνει γύρους στο ρυθμό του Lewis.

Στον δέκατο γύρο δόθηκε η εντολή από τη Scuderia και ο Leclerc εναρμονίστηκε άμεσα με τα θέλω της ομάδας του, όμως οι επόμενοι γύροι δεν φάνηκε να δικαιώνουν την απόφαση των Ιταλών. Ο Vettel όχι μόνο δεν μπορούσε να πλησιάσει τις Mercedes αλλά ούτε να ξεφύγει από τον Leclerc, την ώρα που ο Verstappen είχε βρεθεί πίσω τους, έτοιμος να εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία. Ειδικά μετά από δύο μπλοκαρίσματα του Γερμανού, ήταν η σειρά του Μονεγάσκου να γκρινιάζει και να λέει πως τον καθυστερεί ο teammate του.

Ενώ ο Nico Hulkenberg με τη Renault ήταν ο πρώτος που εγκατέλειψε, στον γύρο 18 ο Verstappen άνοιξε το χορό των pit stop για τους πρώτους. Εύλογα η Ferrari αντέδρασε και φώναξε στα pit τον Vettel, καλύπτοντας έστω και οριακά τον οδηγό της Red Bull. Αμφότεροι έβαλαν πάλι τη σκληρή γόμα. Σύντομα ο Verstappen έκανε την κίνησή του, βούτηξε στα φρένα για τη στροφή 14 αλλά δεν κατάφερε να κρατήσει τη θέση, με τον Vettel να υπερασπίζεται επιτυχώς τη θέση του.

Στον γύρο 22 ήταν η σειρά του Bottas για αλλαγή και στον γύρο 23 για τον Hamilton και για τον Leclerc που λόγω αυτής της καθυστέρησης έχασε έδαφος και θέσεις, πέφτοντας 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen!

Το δεύτερο stint αποδείχθηκε ιδιαιτέρως ανιαρό, με τις διαφορές να ανοίγουν και μοναδική εξαίρεση να αποτελεί ο Leclerc που άρχισε να πλησιάζει τον Verstappen. Έτσι στον γύρο 35 ο Ολλανδός μπήκε για αλλαγή ελαστικών, με τη Red Bull Racing να του βάζει τη μέση γόμα. Για να καλύψει το undercut, η Ferrari φώναξε αμέσως τον Vettel που έβαλε επίσης τη μέση γόμα της Ferrari.

To ίδιο έκαναν και οι Mercedes στον αμέσως επόμενο γύρο, με τη γερμανική ομάδα να καλεί τους οδηγούς της στο pit lane ταυτόχρονα! Επέστρεψαν στην πίστα με τον πρωταθλητή στην κορυφή αλλά τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας πίσω από τη Ferrari του Leclerc που χρωστούσε pit stop αλλά μπροστά από την έτερη SF90.

Μπαίνοντας στον γύρο 39 ο Bottas άρχισε την επίθεση έναντι του Leclerc και χρειάστηκε να προσπαθήσει σκληρά επί ενάμιση γύρο για να περάσει τον 21χρονο, παρότι εκείνος είχε φθαρμένα ελαστικά! Μάλιστα χρειάστηκε να περάσουν άλλοι τέσσερις γύροι και μαζί τους και ο Vettel, προτού η ιταλική ομάδα τον φωνάξει ξανά στα pit για να βάλει τη σκληρή γόμα.

Έχοντας πλέον βρεθεί πέμπτος, είχε 9 γύρους για να καλύψει διαφορά 15 δευτερολέπτων από τον Verstappen, πράγμα που αποδείχθηκε ανέφικτο. Οι τελευταίοι δέκα γύροι δεν έκρυβαν απρόοπτα και έτσι ο Hamilton πανηγύρισε την 75ση νίκη της καριέρας του και έκτη στην πίστα της Σαγκάης.

Έτσι πήρε και τα ηνία στη βαθμολογία, καθώς έφτασε τους 68 βαθμούς, έναντι 62 του Bottas. Παράλληλα, κάνοντας το χατ τρικ (1-2 και σε Αυστραλία και σε Μπαχρέιν και σε Κίνα), η Mercedes ξέφυγε στη βαθμολογία των κατασκευαστών. Είναι 57 βαθμούς μπροστά ενώ πρέπει να σημειωθεί πως καμία ομάδα δεν έχει κάνει τρία συνεχόμενα 1-2 στο ξεκίνημα της σεζόν, από τη Williams πριν από 27 χρόνια!

Η Ferrari έμεινε για μία ακόμα φορά μακριά από τη νίκη απογοητεύοντας τους tifosi και προβληματίζοντας με τη διαχείριση των οδηγών της κατά τη διάρκεια του αγώνα. Και για τον Vettel, μοναδική παρηγοριά ήταν πως ήταν στο βάθρο και μπροστά από τον Leclerc.

Όσο για τη Red Bull Racing, ήταν για μία ακόμα φορά κοντά στους άμεσους ανταγωνιστές της, όμως για μία ακόμα φορά με μόνο έναν ανταγωνιστικό οδηγό αφού ο Pierre Gasly έκανε αθόρυβη πτήση τερματίζοντας έκτος. To μόνο που κατάφερε, ήταν αλλάζοντας ελαστικά στο τέλος, να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, πράγμα που χαρίζει έναν επιπλέον βαθμό!

Ο Daniel Ricciardo έσπασε επιτέλους το ρόδι κατακτώντας τους πρώτους του βαθμούς ως οδηγός της Renault, μπροστά από τη Racing Point του Sergio Perez, την Alfa Romeo του Kimi Raikkonen και τον Alex Albon που κατάφερε να βαθμολογηθεί για λογαριασμό της Scuderia Toro Rosso, παρότι εκκίνησε από το pit lane ως συνέπεια του ατυχήματος που είχε στο FP3 και τον κράτησε θεατή στις κατατακτήριες δοκιμές.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Επόμενη μάχη, το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, την Κυριακή του Πάσχα!

Πάνος Σεϊτανίδης – newsauto.gr