Formula 1 – GP Αυστρίας: Συγκλονιστική νίκη Φερστάπεν

Σε ένα Grand Prix από τα παλιά, με συγκλονιστική εξέλιξη και συναρπαστικές μάχες, ο Max Verstappen πανηγύρισε την πρώτη φετινή νίκη του!

Η έκτη νίκη του Ολλανδού ήρθε με προσπέραση επί της Ferrari του Charles Leclerc δύο γύρους πριν το τέλος του αγώνα, με τον Μονεγάσκο και τον Valtteri Bottas της Mercedes να συμπληρώνουν το βάθρο.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο ήλιος έκαιγε στο Σπίλμπεργκ, με τη θερμοκρασία αέρα στους 34 βαθμούς, αυτή του οδοστρώματος στους 51 και τον Leclerc στην pole position με τον Verstappen δίπλα του.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο οδηγός της Ferrari έφυγε μπροστά με τον Verstappen να εκκινεί πολύ άσχημα και να κατρακυλά στην όγδοη θέση! Οι Mercedes τον απέφυγαν, με τον Lando Norris να αμφισβητεί προσωρινά την παρουσία του Lewis Hamilton στην τρίτη θέση της κατάταξης. Ο οδηγός της McLaren δεν κατάφερε να περάσει – αντίθετα έχασε μία θέση και από τον Kimi Raikkonen που ανέβηκε τέταρτος!

Ο Verstappen άφησε άμεσα πίσω του τον teammate του Pierre Gasly και μαζί με τον Sebastian Vettel άρχισαν να κυνηγούν τον Norris. O Γερμανός πέρασε απαιτητικά στη στροφή 3 κατά τη διάρκεια του τέταρτου γύρου.

Στο ίδιο σημείο, τρεις γύρους μετά, πέρασε και ο Verstappen την ώρα που μπροστά του, ο Vettel περνούσε τον Raikkonen. Κίνηση που μιμήθηκε και ο Verstappen στο γύρο 9.

Φτάνοντας στο γύρο 13, ο Leclerc είχε προβάδισμα 3.8 δευτερολέπτων από τον Bottas, που ήταν άλλα 3 μπροστά από τον Hamilton, με τον Vettel να έχει μειώσει στα 4 τη διαφορά τους. Στον Γύρο 15 ήταν η σειρά του Norris να περάσει τον Raikkonen και να ανέβει έκτος.

Στο γύρο 22 άρχισαν τα pit stop των πρωτοπόρων με Bottas-Vettel να μπαίνουν μαζί, όμως στη Ferrari δεν ήταν έτοιμοι! Δεν είχαν το νέο σετ ελαστικών και έτσι ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής έμεινε 6 δευτερόλεπτα στο box! Και ως συνέπεια αυτού, επέστρεψε στην πίστα πίσω από τη μάχη των Raikkonen-Gasly.

Τον αμέσως επόμενο γύρο ήρθε το pit stop του Leclerc, αυτή τη φορά χωρίς καθυστέρηση, με τους κόκκινους να βάζουν όπως αναμενόταν τη σκληρή γόμα. Χωρίς να χάνει χρόνο ο Vettel επιτέθηκε επιτυχώς στον Gasly και απαλλάχθηκε και από τον πρώην teammate του καθώς ο Iceman μπήκε με τη σειρά του στα pit.

Στον γύρο 26 ήρθε η ώρα αλλαγής ελαστικών για Norris και Gasly, που επέστρεψαν στην πίστα μπροστά και πίσω από τον Kimi αντίστοιχα.

Τρία περάσματα μετά, ενώ μέχρι εκείνο το σημείο ο Hamilton είχε καλό ρυθμό, οι χρόνοι του άρχισαν να υστερούν καθώς είχε πληγώσει την εμπρός του αεροτομή. Έτσι, στον γύρο 31 έκανε το δικό του pit stop στο οποίο άλλαξε και εμπρός ρύγχος. Έτσι, επέστρεψε στην πίστα πέμπτος, αρκετά πίσω από τον Vettel, με τον Verstappen να οδηγεί τον αγώνα μιας και ακόμα δεν είχε αλλάξει ελαστικά.

Το έκανε αμέσως μετά και επέστρεψε στην πίστα τέταρτος, μπροστά από τον Hamilton! Πιο πίσω, μετά από 33 γύρους, ο Gasly κατάφερε τελικά να περάσει τον Raikkonen, σε ένα ακόμα δύσκολο απόγευμα για τον Γάλλο που μάλλον δεν θα έχει πολλές ευκαιρίες ακόμα στην πρώτη ομάδα της Red Bull.

Ενώ ο Leclerc διατηρούσε με άνεση προβάδισμα σχεδόν τεσσάρων δευτερολέπτων, πίσω του οι διαφορές μειώνοντας συνεχώς. Με ελαστικά κατά 10 γύρους πιο φρέσκα, ο Verstappen βρέθηκε στο γύρο 47 εντός ζώνης DRS έναντι της Ferrari του Vettel ενώ αμφότεροι πλησίαζαν τον Bottas!

Και στο γύρο 48 ξεκίνησε τις επιθέσεις και τελικά τα κατάφερε στο γύρο 50, στην ευθεία ανάμεσα στις στροφές 3 και 4 προκαλώντας ντελίριο στους χιλιάδες οπαδούς του στις κερκίδες.

Αμέσως μετά, η Ferrari φώναξε τον Vettel στα pit για να του βάλει φρέσκο σετ μαλακών ελαστικών. Ο Γερμανός επέστρεψε στην πίστα πέμπτος, εννέα δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton. Και από το πρώτο κιόλας πέρασμα, άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά αυτή.

Το ίδιο έκανε βέβαια και ο Verstappen έναντι του Bottas και στο γύρο 54 ήταν ήδη σε ζώνη χρήσης DRS! Και σε αυτή την περίπτωση, τα ελαστικά του Ολλανδού ήταν κατά 10 γύρους πιο φρέσκα. Όμως σύντομα εμφανίστηκαν σύννεφα στην προσπάθειά του, καθώς άρχισε να διαμαρτύρεται μέσω team radio για απώλεια ισχύος στην υβριδική μηχανή της Honda.

Οι μηχανικοί της RBR του έδωσαν κάποιες οδηγίες, άλλαξε ρυθμίσεις και λες και δεν είχε πρόβλημα, «κατάπιε» τη Mercedes του Bottas στο γύρο 56. Επόμενος στόχος ήταν ο πρωτοπόρος της κατάταξης Leclerc, με τη Ferrari να είναι 5μιση δευτερόλεπτα μπροστά.

Και η διαφορά άρχισε σταδιακά να μειώνεται, στα 3.9 στον γύρο 60, στα 2.8 στον γύρο 62, στα 1.2 στο γύρο 64 και στο… τίποτα στον γύρο 67! Ο Verstappen κόλλησε πίσω από τη Ferrari, προσπάθησε να περάσει στον γύρο 68 αλλά ο Leclerc κρατήθηκε μπροστά με νύχια και με δόντια.

Προσπάθησε ξανά στο γύρο 69 και αυτή τη φορά τα κατάφερε, κατακτώντας έτσι τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στο Red Bull Ring! Την πρώτη φετινή για τη Red Bull Racing και την πρώτη της Honda μετά την επιστροφή της στη Formula 1! Και πρώτη από το 2006 και το Grand Prix Ουγγαρίας.

Πρέπει πάντως να σημειωθεί, πως οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και στις 9 το βράδυ ώρα Ελλάδας, αποφάσισαν να μην επιβάλλουν κάποια ποινή. Έτσι, ο Leclerc αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, με τον Bottas να συμπληρώνει το βάθρο, όντας μόλις 6 δέκατα μπροστά από τον Vettel. Ο Hamilton ήταν πέμπτος και όλοι οι υπόλοιποι ήταν ένα και δύο γύρους πίσω.

Έκτος ήταν ο Norris που έδωσε πολλές μάχες και κέρδισε ξανά τις εντυπώσεις, όντας μάλιστα πάλι μπροστά από τη Red Bull του Gasly. Παρότι εκκίνησε δέκατος-ένατος, ο Carlos Sainz είδε την καρό σημαία όγδοος ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισαν οι δύο Alfa Romeo!

Αναλυτικά η κατάταξη:

Πάνος Σεϊτανίδης – newsauto.gr